Corsica met dreumes, wat is een aanrader?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door juenco, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ha!

Wij gaan begin juni 2011 naar corsica met ons vrouwtje van (dan) 1 1/2.

We willen 11 of 12 dagen gaan en op 2 plaatsen (appartementen, dus geen hotels of campings) verblijven.

Wat zijn mooie plaatsen om te verblijven en wat zijn kindvriendelijke appartementen.

We gaan een auto huren, dus de omgeving gaan we verkennen.

Trouwens, afraders zijn ook 'welkom', dan weten we waar we beter niet heen kunnen gaan ;)

Ow ik heb er zo'n zin in! Vast dank voor jullie reacties!

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ben er 6 jaar geleden geweest, we hebben toen een boottocht van 10 dagen gemaakt rondom het eiland (op eigen houtje dus) maar ook enkele dagen een auto gehuurd. De kustlijn aan de noordkant van het eiland (zijde van Bastia) is met zandstranden, de zuidzijde heeft alleen rotsen en baaien waar je niet makkelijk komt (behalve met een boot). De wegen zijn erg bocht- en bergachtig, alleen maar 2-baans weg (soort rijksweg dus), het hele eiland bestaat uit een soort 5-tak aan steden dus om van bv van oost naar west te rijden moet je dwars over het eiland en door de bergen om aan de andere kant te komen en ben je zo 2-3 uur verder. Zou het zelf niet aanraden om te bereizen met een kindje eerlijk gezegd...

3. novanne

novanne Niet meer actief

Corsica is inderdaad een mooi eiland.
    Er gaan niet veel (nederlandse) gezinnen met kleine kinderen naartoe dus er zijn ook niet heel veel kindvriendelijke accommodaties maar ze bestaan wel. Het trekt vooral wandelliefhebbers
    Maar uiteraard kun je er verder wel prima naartoe met een kindje.
    Ik weet niet wat precies de plannen zijn.

De zomergidsen voor 2011 zijn nog niet uit maar als ik kijk in de huidige gids van Holland International zie ik ieder geval 2 leuke kindvriendelijke accommodaties.

Je mag me evt pb-en of mailen (op mijn profielpagina zie je mijn website). Ik heb nl een eigen reisbureau dus kan altijd voor je kijken naar de mogelijkheden wat betreft accomodaties, vluchten, autohuur etc.

groetjes

4. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Er schijnt een speciaal Corsica forum te zijn waar je heel veel tips vandaan kunt halen. Misschien kunnen ze je daar helpen. Even googlen, dan vindt je het vast wel.
    Wij zouden er ook heel graag naar toe gaan, maar zijn gebonden aan de schoolvakanties. Dat is dus alleen hoogzomer en dan schijnt het er wel heeeeel warm te zijn.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat valt wel mee vind ik, het is vergelijkbaar met Spanje en Italië. Je kunt het natuurlijk treffen (of niet) dat er dan net een hittegolf is maar dat kan je overal overkomen.
    Er staat ook altijd wind vanaf zee dus echt warm, nee kan ik niet zeggen. Wij waren er in augustus trouwens. En daarbij ook nog 5 dagen mistralstorm gehad met ontzettend hoge golven en harde aanhoudende wind.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    HEt wordt misschien toch Menorca...beetje kindvriendelijker. Als ze wat ouder is crossen we Corsica wel over!

Iemand ervaring met Aldea in Cala'n Bosch?

7. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi,

Ik heb je een .pb gestuurd
    Ik ben nl zelf in Aldea geweest en tevens diverse klanten gehad die hier hun vakantie hebben doorgebracht. Erg goed bevallen!

groetjes

Deel Deze Pagina