Voor het eerst naar het kdv

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Romymama, Sep 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Waren jullie kindjes van slag?

Dl is dus voor het eerst naar het kdv geweest en ik heb er niet zo'n fijn gevoel aan overgehouden, terwijl ik er vantevoren totaal niet tegenop zag. :(

Ik kreeg meteen was mee, want ze had haar slaapzak en kleertjes gigantisch volgespuugd. Zoveel heeft ze thuis nog nooit gedaan. Ook liet ze 40 van haar fles staan terwijl ze hier thuis lekker haar flesjes leegdrinkt (ze neemt daar wel de tijd voor). Zou ze gewoon van slag zijn geweest?
    Ik vind het zielig. :( Het was ook erg druk op de groep en eigenlijk niet veel tijd voor een fijn ontvangst en vertrek..

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben..

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe oud is ze?

Het lijkt me sowieso logisch dat ze even moet wennen aan een nieuwe omgeving, met meer mensen dan thuis. Dat hoeft niet meteen problematisch te zijn. Wel jammer, natuurlijk :)

3. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn allemaal vreemde mensen en andere geluiden, dat zal vast afleiden. En voor de leidsters is je kindje ook nieuw; sommige dingen die jullie thuis vanzelfsprekend doen, moeten zij horen of zelf ervaren... misschien kun je nog wat tips geven over het geven van de fles?
    Wat betreft aankomst en vertrek zou ik even kijken hoe het de volgende keer gast en dan evt aangeven dat je graag wat meer overdracht zou willen.

Ik kreeg bij de wendag te horen dat (bv-)baby zo moeilijk uit de fles dronk, maar wij waren vergeten te vertellen dat hij met de fles altijd rechtop gevoed wordt ipv liggend... ook kregen we de eerste dagen heel veel was mee van ons spugertje (doet hij thuis ook wel) en nu veel minder, omdat ze beter aanvoelen hoe ze het spugen kunnen voorkomen.

4. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ze is 4 maanden.. Ik ga even het een en ander in haar schriftje schrijven iig! Rotgevoel is nog niet weg.. hopelijk went het snel voor ons beiden!

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik werd de eerste weken veel gebeld dat mijn zoontje heel de dag niks wilde eten of drinken. Hij huilde veel. Was gewoon heel erg ontregeld en hij miste mama. Nu na 4 weken begint er langzaam verbetering te komen. Hopelijk blijft dat zo.

6. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Oh jee dat lijkt me ook vervelend zeg! Gelukkig wordt het al wat beter en inderdaad hopelijk blijft dat zo!

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Mijn zoontje drinkt daar ook al vanaf het begin (4mnd) zijn flesjes slecht.
    Thuis neem je er rustig de tijd voor en is ze waarschijnlijk minder afgeleid.

Mijn zoontje hoeft nu daar nog maar een fles maar drinkt hij nog steeds slecht. Gelukkig wordt die fles minder belangrijk als ze gaan eten.
    En slapen doet hij daar ook slecht. Verder herft hij het wel naar zijn zin dus ik denk dat ik er meer last van heb dan hij ;)

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Das jammer ja.. Hoe gaat het nu?

Hier hebben ze met het wennen rekening gehouden dat het rustig was op de crèche die dag.. Ging elke keer heel goed eigenlijk en nu gaat ze heel graag!

Share This Page