Oppas aan huis, nanny

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Droppie Drie, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hai meiden, ik ga binnenkort weer aan het werk na de geboorte van ons derde kindje. Mijn man en ik werken beide 4 dagen, de kids gaan 3 dagen naar het kdv/bso.

Nu heb ik begrepen dat het vanaf 3 kinderen best rendabel is om een gastouder/oppas aan huis te hebben, een soort nanny. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Het lijkt me ideaal om iemand te hebben die de oudste kids kan halen en brengen naar school of speelafspraakjes en op de baby kan passen, gewoon bij ons thuis. En dat ze weer naar huis gaat als wij thuis komen (dus geen inwonende au pair).

Hebben jullie een oppas aan huis? Hoe bevalt dat?
    En... waar/hoe heb je haar gevonden?

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Niemand?

3. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf gastouder aan huis bij een gezin met 3 kinderen.
    Vanaf 3 kinderen schijnt het idd voordeliger te zijn dan een kdv.
    Je kunt het beste je aanmelden bij een gastouderbureau, zij zoeken dan iemand voor je.
    Let wel, je kunt voor max 3 dagen iemand inhuren, anders moet je haar in loondienst nemen en zelf premies gaan betalen.
    Mijn gastgezin is erg blij met de overstap van het kdv en ervaren veel rust.
    Kinderen vinden het ook heerlijk om thuis te zijn en na school nog met vriendjes te kunnen spelen.
    Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben twee inwonende nanny's en we zouden niet anders meer willen. Het geeft inderdaad zoveel rust nooit ge-race of ge-stress en altijd minimaal één persoon aanwezig die thuis is voor de kinderen en mocht het wel eens zo uitkomen dat mijn man en ik tegelijkertijd op zakenreis moeten is dat ook geen probleem. Het is vanzelfsprekend zaak om een dame te vinden met wie het 300% klikt en die je 300% kan vertrouwen. Wij hebben heel veel geluk, onze nanny's zijn een soort tante's/oudere zus voor onze kleintjes, ze houden oprecht zielsveel van ze, ze zijn dan ook al vijf jaar bij ons. Wij wonen in het buitenland dus ik kan geen aanbevelingen verder doen, maar in het algemeen het dus van harte aanraden vergeleken met een oppas buitenshuis. 😊 Succes!

Deel Deze Pagina