Warm eten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Nicolemarie, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Is het gek dat een kinderdagverblijf geen warm eten aan de kinderen ouder dat 1 jaar geeft? Ik ben vaak laat thuis en mijn dochter eet meestal rond 17:00-17:30. Opvang is tot 18:30 en ik moet eerlijk toegeven Ik vind het dan ook wel lekker dat ze al gegeten heeft. Maar nu ze een jaar is geworden stoppen ze er mee. Ik vind dit raar, of ligt dit aan mij. Wel bieden ze haar 1 x extra fruit aan en een soepstengel oid.

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons is dat ook zo. Tot 1 jaar houden ze rekening met het ritme van de kleine daarna zal de kleine mee gaan draaien in het ritme van het kdv. Vind het ook wel een beetje logisch, anders hebben ze straks groepen van meerdere kinderen die ze warm eten moeten geven..

Bij ons is dit nooit een probleem geweest, wij eten rond 18.00 uur. Hier is de kleine dat altijd gewend geweest...

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij ons krijgen ze allemaal 's middags warm eten. Superhandig.

4. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

't dagverblijf wat ik ken bied voor alle kinderen de mogelijkheid om tussen de middag warm te eten, en eventueel rond 16:30u een boterham.

5. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Vind het ook wel raar, maar blijkbaar is het niet ongewoon?
    Ik ben maar wat blij dat de kinderen warm krijgen op het KDV en school :)

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp wel dat ze niet voor elk kind een ander ritme kunnen hanteren, maar rond 17.30u warm eten met de kindjes die er dan zijn is toch vrij normaal? Of idd 's middags, hoor je ook vaak. Na 18.30 nog warm moeten eten wordt wel erg laat.

7. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Bij " ons" kdv is warm eten mogelijk. Dat wordt tussen 16.30-17.00 gegeven aan de kinderen waarvan de ouders het willen.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    bij ons was t ook geen probleem, maar wij moesten al t eten zelf meegeven dat "extra" was. Brood en melk fruit enz was van dagverblijf. Maar warm eten of dieet dat moest van thuis mee. En dat werd dan ook gewoon gegeven

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dit is bij elk kinderdagverblijf anders maar de meeste doen dit niet. Een kindje van 1 kan goed mee draaien met het ritme van het kinderdagverblijf en krijgt, wanneer t rond 6 uur half 7 word opgehaald, meer yoghurt om half4/4 uur (bij ons t geval) en een peperkoek ipv koekje. Vult meer.

De reden dat er meestal geen warm eten word gegeven aan de kindjes die later worden opgehaald is dat er meestal nog maar een pm'er op de groep staat vanaf 17.15 en dat de ouders vanaf half 5 hun kind kunnen komen halen. Je kan de overdrachten niet goed doen en het is niet in t belang van t kind als de pm'er telkens van tafel afgaat of stopt met eten geven wanneer er een ouder binnenkomt. Er is dan ook geen rust in de groep.

Edit; je zou denken dat er dan tijd is om voor 1 pm'er de overdracht te doen en de ander tot kwart over 5 eten geven maar die tijd heb je nodig voor de laatste flessen van de kleintjes.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij ons op het kinderdagverblijf eet ieder kind warm (vers klaargemaakt) om ca 17 uur. Echt ideaal.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in BE is 't systeem dan weer dat elk kind 's middags (over 't algemeen ergens tussen half 12 en 1 uur) een warme maaltijd krijgt.

Daarna gaan de meeste kinderen slapen en tegen 3 à 4 uur krijgen ze fruitpap.

Er zijn hier dan weer weinig crèches of onthaalmoeders die kinderen boterhammen geven. Tenzij soms als het kind echt tot 7 uur 's avonds blijft (maar de meeste crèches zijn hier sowieso maar tot 6 uur à half 7 open).

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad. Ik vind dat superhandig: dochter heeft elke dag warm en vers gegeten. 'S Avonds als we thuis komen krijgt ze nog een boterham, en dan daarna in bed. Ideaal.

Deel Deze Pagina