Hallo, Ik ben op zoek naar moeders wiens kindje fantomalt gebruikt om aan te komen. Mijn dochter is nu bijna 14 maanden en woog vorige week 8250 gram en is 72 cm. Ze is vanaf oktober maar 2 cm gegroeid en 200 gram aangekomen. Echter vinden wij haar niet slank ofzo. Ze heeft nog echt van die lekkere mollige handjes en beentjes Man en ik zijn beiden niet groot en mijn man zelf groeide pas vanaf zijn pubertijd goed. Nu willen de kinderarts en dietiste dat we fantomalt gaan gebruiken. We moeten ( dit zijn letterlijk haar woorden) Dylana eerst proberen vet te mesten, zodat we kunnen zien of ze door de fantomalt wel beter gaat groeien. Is er hier iemand die fantomalt geeft aan haar kindje? Ik heb er helemaal geen goed gevoel bij om dat te geven eigenlijk..Wij denken zelf dat dit gewoon haar bouw is. Ze is verder heel vrolijk.. eet redelijk goed, soms periodes wat minder.. maar de dietiste zei dat ons eetschema er verder wel gewoon goed uit zag. Is ze nou echt zo klein/licht voor haar leeftijd? Sorry als het verhaal een beetje warrig over komt. Ben daar niet zo goed in..
Hoi Samantha1, Ik heb even het boekje van mijn dochtertje er bij gepakt, zij woog op 14 maanden 8.180 gr bij een lengte van 74.5 cm. Ook mijn dochtertje is fijntjes van bouw en zag er altijd gewoon normaal geproportioneerd uit, niks niet mager en nooit ziek, zelfs niet eens verkouden. Ook altijd veel commentaar gehad op haar gewicht en moest elke maand komen wegen. Wij hebben niets gedaan om haar extra hard te laten groeien, geen extra voeding gegeven alleen gewoon wat ze normaal at en ik gaf haar wel volle (melk) produkten. Mijn meisje wordt volgende maand drie, is nog steeds geen zwaargewicht, ze zal nu rond de 12 kilo wegen, maar doet het prima. Ik zou me niet te veel zorgen maken, jij kent je kind het beste.
Ik gebruik ook fantomalt bij mijn dochtertje van 15 mnd oud. Ze is 90 cm en 10 kilo en 10 gr. Ik geef ook nutrinidrink. Dit om haar aan te laten komen. Zo woog ze begin februari nog 7,9 kilo. Dus op de fantomalt en nutrinidrink flink aangejomen. Ook zijn haar neus en keel amandelen verwijderd en eet ze goed. Loop je bij de ka? Wat zeggen die over haar groei? Je kan altijd vragen om nutrinidrink. Daar heb je een machtiging voor nodig. Mijn dochtertje heeft tot mei een machtiging. En dan kan je ook met smaakjes geven.
Nou ze is misschien wat fijn en klein Maar volgens mij ligt de verhouding met gewicht en lengte prima hoor... Ik vind er niks zorgwekkend aan....(mja goed ik ben geen dokter oid) Mijn. Zoontje was met 14 maanden 78 cm en bijna 10 kilo...
Hier krijgt de jongste fantomalt. Ze was met 14 maand 7650 gram en 72 cm. Morgen naar het cb om te wegen ik heb niet het idee dat de fantomalt geholpen heeft. ze heeft meerdere allergieën waaronder kma,ei,soya,schaaldieren,pinda en haar groei is minder geworden sinds ze 9 maand is. Oudste was met 14 maand 8 kilo en 74cm nu 3 jaar en 92cm en 11 kilo. Reageer morgen wat uitgebreider zit nu op men mobiel
Mijn dochtertje van 3 gebruikte ook fantomalt. Ze was al een jaar helemaal niet meer gegroeid. Van de fantomal kreeg ze heel erg vaak dunne ontlasting. Hele zure ook waardoor haar huid kapot ging. Na een poosje kwamen we erachter dat het door de fantomalt kwam. Ze groeide ook bijna niet van de fantomalt. We zijn toen nutrini gaan geven en pro-cal. Ze groeid nu enorm goed. We gaan haar volgende week weer wegen en ik ben erg beneiwud. Haar kleren zijn ineens te klein. Ze is ook veel vrolijker en heeft meer energie. Mijn dochter eet niet. Ze drinkt 3 flessen en eet wat brood verder eet ze heel weinig. Geen groente/fruit ed. Dit komt door haar vroeggeboorte en door haar autisme.
Kun je niet eerst proberen met de voeding aanpassingen te doen ipv meteen fantomalt te geven?! Hier ook n kleintje, maar ze heeft uiteindelijk nooit fantomalt gehad... Wel goed op haar eten gelet, zodat ze voldoende calorieeen binnenkreeg!
Hier een zoontje met fantomalt moet zeggen dat hielp/helpt top! Hij was 4-5 maanden niet aangekomen maar wel gegroeid! Dus nu gestart met fantomalt en na 1 maand 600 gram erbij, en lengte ook 3 cm! Geef nu halve dosis nog! Hij was 9750 gram en 76-79 cm en nu 83 cm en 10320 gram! Ik merk echt wel verschil met kleding en luiers, het lijkt weer een beetje te passen, zodra hij ziek was, was het gelijk drama, omdat hij niks mocht afvallen enzo! Dus wel eng....
Ik de ook niet dat het ligt aan de verhouding maar meer aan de groei opzich, zodra de lijn afbuigt is er crisis!
Precies en dan nog....mijn dochters lijntje boog ook af op een gegeven moment maar na twee maanden zat ze weer binnen de curve... Zonder bijvoeding en zonder dat ze meer gegeten heeft dan normaal. Weer een groeispurtje gehad. Ik zou zelf niet te gauw ingrijpen tenzij de groei natuurlijk helemaal stil staat, het kind niet eet of zich niet goed ontwikkeld.
moeilijk hoor, maar als een kinderarts en de dieetiste hetzelfde advies geven zou ik dit niet zomaar in de wind slaan. Misschien kun je een compromi sluiten, dat je het eerst b.v 2 maanden op jouw manier probeert (volle producten , chocolademelk etc) en als blijkt dat ze daar niet genoeg van aankomt toch de fantomalt gaan gebruiken.
Ik weet natuurlijk niet wat hij nu zoal krijgt. maar hier een soortgelijk verhaal. geen afbuigende curven maar altijd klein-licht en vatbaar. hier kregen we als advies van dietiste: allemaal volle producten 6x dd eten extra eiwitten aanbieden (blokjes kaas, vleeswaren, ei etc) bij ons krijgt hij dit door de warme maaltijd ivm andere eetproblematiek omdat hij geen brood eet meer pap aanbiede altijd toetje en iets grotere hoevellheid. Misschien is er nog winst te behalen in het bijstellen van zijn eet en drink patroon met andere producten. Misschien inderdaad even overlegen of je dat eerst kan proberen alvorens fantomalt te gaan geven
Thanks dames. Haar groeicurve is idd een tijdje gelijk gebleven, maar gaat nu toch wel weer omhoog. Alleen vinden zij dat het te langzaam gaat, vandaar dat ze willen dat we beginnen met fantomalt. Weet niet meer wie het zei, maar door fantomalt groei je dus niet alleen qua gewicht, maar ook qua lengte? Ben zo bang dat ze straks tonnetje rond word en dat ze qua lengte gewoon klein blijft. Ben zelf altijd gepest enzo om mijn gewicht..misschien maak ik me daardoor ook wel iets teveel zorgen. Wil natuurlijk niet dat mijn meisje straks gepest word. Lijkt me dan heel moeilijk om dan een kindje weer op dieet te zetten. Ik ga denk ik inderdaad proberen om eerst nog een iets ander voedingspatroon aan te nemen en als dat toch niet werkt, dan kunnen e alsnog fantomalt gaan gebruiken. Heb vd week weer een belafspraak met de kinderarts, dus zal het dan ook even nog met haar overleggen. Bedankt voor jullie ervaringen/adviezen in ieder geval!
heb ook een in het boekje van mijn dochtertje gekeken ze wa smet 14 maanden 8890gr(nu weegt ze minder is erg ziek geweest) en 76 cm iets zwaarder als jou meisje. ze zeggen er bij ons niet veel over omdat we al een keer boven op het cb waren geweest toen ze voor het eerst thuis kwamen en van alles door te nemen toen zei de wijkverpleegkundige jam maar ze had al 3500 grma moeten wegen daar hebben wij even onze mening over gegeven en sinds dien horen we niet veel. ze volgt haar eigen lijntje. alleen toen ze 2 weken geleden in het ziekenhuis lag ivm uitdroging kregen we wat meer vragen over haar gewicht.maar omdat cb niks zei vonden hun het ook goed ofzo ik zou naar je eigen gevoel luisteren
Het klopt idd dat ze dan ook in de lengte meegroeien. Daniëlle was met 11 mnd 10,6 kilo en 82,5 cm. Daarna was ze weer erg ziek en ze was afgevallen naar de 7,9 kilo. Nu met 15 mnd oud is ze 90 cm en 10 kilo en 10 gr. Dus in 4 mnd is ze 7,5 cm gegroeit op de fantomalt. En in 1,5 mnd tijd dik 2 kilo aangekomen. Ze is wel geholpen aan haar neus en keelamandelen. Die zijn er met 14 mnd uitgehaald. Nu eet ze er ook beter bij. Maar doordat ze zo lang is is ze erg licht in gewicht. Nu weet ik niet of het combinatie fantomalt/nutrinidrink is dat ze zo hard groeit? Moet over 2 mnd weer terugkomen bij ka.
Ik zou eerst eens vragen wat het nut van 'vetmesten' is. Als ze meer moet groeien via de voeding, waarom dan niet de voeding op een gezonde manier aanpassen i.p.v. moutsuikers, die alleen maar gewicht aanzetten maar verder geen gezonde bijdragen aan het eten zijn?
maar ook dat heb je zelf in de hand he meid, zelfs als ze aan de fantomalt moet heb jij het in de hand. Je hoeft niet door elke maaltijd en elk drinken dat spul te doen hoor en zodra blijkt dat ze te snel groeit (qua gewicht) dan kun je er meteen me stoppen hoor (je hoeft niet af te bouwen etc). Maar zelf zou ik ook neigen om te kijken of je haar via normaal eten wat extra caloriën kunt laten innemen