temperatuur baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door duimelyntje, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    #1 duimelyntje, 23 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
    Hallo allemaal , ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw hier
    Ik ben Jesc 25 jaar en ben op 21-12-2012 (op mijn verjaardag) bevallen van mijn eerste zoon genaamd Givano <3

Na een moeilijke bevallen van 40 uur waar werkelijk ALLES fout ging.. weeopwekkers te hoog,ruggenprik werkte voor de helft,toen ik eindelijk persdrang kreeg moest ik het 6 uur ophouden omdat het te druk was in het ziekenhuis en er geen verloskundige/dokter aanwezig was..

Ons kleintje is uiteindelijk gehaald met de zuignap die er ook nog af vloog.. ingeknipt wat ook fout is gegaan.. *Geen prettige ervaring voor mij, maar al helemaal niet voor het kleine mannetje want die kwam er niet zo gezond uit op dat moment..* Na twee dagen weinig tot bijna niets te willen eten begon givano op te knappen, groeit goed eet goed ontwikkeld zich heel snel voor zn *leeftijd* maar nu vraag ik me toch wat af.. ik maak me zorgen om zijn temperatuur ik vind dat Givano toch vaak heet aanvoelt en als ik dan temp via de anus kom ik altijd zo rond de 37,5 ,37.8 soms ook 38 .. verder maakt hij geen zieke indruk wel zijn zijn handjes en voetjes ijskoud en is hij wat huilerig . ik heb het er al eens over gehad met de ggd & bij een dokter die zeggen dat het normaal is.. maar na mijn bevalling geloof ik bijna niets meer want toen hadden ze ook de schatting gemaakt dat givano er binnen 2 uur zou zijn.. duid hier misschien op een infectie of wat dan ook .. of hebben meerde moeders kinderen met een hoge temp? Iigv alvast bedankt ! Liefst Kus Jesc

2. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    verder voel ik ook bobbeltjes in zijn nek *denk kliertjes* waarvan 1 er goed zichtbaar van is en ook wat groter .. is dat normaal?

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is morgen 10 weken, en zij voelt vaak ook erg warm aan, met temperaturen zit ze meestal rond 37 of inderdaad ietsje meer (37,8 was hoogste). Ook koude handjes en voetjes, heb het verder niet aangekaart bij het consultatiebureau omdat ze verder gewoon doet! Die kliertjes in zijn nekje zouden idd kliertjes kunnen zijn, Jenthe heeft aan beide kanten een bultje waar ik dan wel mee naar de huisarts ben geweest en die zei dat het opgezette kliertjes waren, ik moet a.s di wel nog even voor een extra controle.
    Ik zal gelijk eens vragen over temperatuur... Ik snap dat je je zorgen maakt, meid wat een bevalling heb je gehad! Voel jij je zelf al wel goed?

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Jeetje, wat een heftige bevalling.
    Ik vind zelf die temperatuur best hoog, maar ik denk dat het ook voor elk kind verschilend is.
    Ik weet niet of bij een infectie de temperatuur hoog is, mijn zoontje had in het begin een lage temperatuur en toen waren ze juist ook bang voor een infectie.
    Wat was zijn temperatuur toen hij nog kleiner was?

5. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie, ik voel me zelf goed hoor maak me eerder druk om hem dat hij er misschien wat aan over gehouden heeft omdat het lang duurde voor hij gehaald werd om het zo te zeggen ..

zijn temperatuur was altijd zo rond de 37 in het begin.. al moet vraag ik me zelf ook af of ik hem wel niet te warm aankleed? heb hem ook vaak vast omdat hij echt niet wil slapen alleen pas op mijn arm en dan leg ik hem meestal op bedje of in de box meestal draagt hij alleen een rompertje met lange mouwtjes en dan is zijn temp nog rond die 37.5 alleen dan vind ik die ijskoude voetjes weer zo zielig maar als ik sokjes aan doe loopt het weer juist heel hoog op. Verder heb ik het over die kliertjes niet gehad omdat ik me tot last voel omdat ik zoveel vraag en ik merk dat ze het 'irritant' vinden worden

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon eens vragen wat betreft die kliertjes.. verder vind ik de temp niet schokbarend. Ik heb persoonlijk nooit vaker dan de kraamweek getempt tenzij ze echt ziek waren.

7. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    wat zouden dat dan bijvoorbeeld kunne zijn met die kliertjes, als een baby met de vacuumpomp gehaald word kan het dan zijn dat er iets vast zit ofzo in het nekje?

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zijn dat geen lymfeklieren? Mijn zoon van 3,5 heeft er 1 zo groot als een knikker. Dat is normaal bij kinderen en als ze vergroot zijn is dat een teken dat ze een infectie zoals bijv een verkoudheid aan het bestrijden zijn
    Elke dag een temp van 37,8 lijkt me niet goed, dat is verhoging..
    Koude handjes en voetjes zegt niks, de temperatuur is het nauwkeurigst met je hand te voelen in zijn nekje. Dochter heeft nu koorts en haar nek is gloeiend heet maar haar voeten steenkoud ;)

Ik zou zijn temp eens bespreken met de huisarts

9. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    dat weet ik dus niet, zo groot is het niet je voelt het gewoon als ik in zijn nekje zit.. zelf heb ik dat ook misschien is het erfelijk ofzo? hihi.. indd dat lijkt mij ook dat die temp niet goed is.. heb het er al met de dokter over gehad maar hij zegt dat het normaal is, dat het zo verschild en kan ook een uur later ineens 37.0 graden zijn .. misschien moet ik iets minder tempen

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, 't is winter en de griepvirussen tieren welig :(
    Onze kids zijn ook voortdurend verkouden of grieperig momenteel, dus veel verhoging hebben, vind ik niks schrikbarends deze tijd van het jaar...

11. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    Ja is alleen wat eng nu hij pas 3 maandjes is *en het mijn eerste kindje*

12. raspberry

Verkoudheid is vervelend maar niks engs bij zo'n kleintje. Zolang de temp op of onder de 38 graden is, je kleintje goed drinkt en plast en vrolijk en alert is, (op de normale huilerijtjes na :)), is er niets aan de hand :)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat kan. Meestal merk je dat in bv een voorkeurshouding, onrustig, moeilijke kunnen ontspannen veel huilen.
    Je kunt altijd een afspraak met een osteopaat maken om hem eens helemaal na te laten kijken.

Zelf heb ik alleen getemperatuurd tot ze zich zelf warm konden houden. Daarna alleen als ik de koorts niet vertrouwden.

Als je je manneke lekker veel bij je draagt, neem hij ook jouw lichaamswarmte over, waardoor ze het vaker net een paar graadjes warmer hebben;).
    Onze dochter heeft heel veel moeite gehad om op temperatuur te blijven. Als zij dreigde om een ondertemperatuur te krijgen, legden ik haar altijd op mijn blote borst met een deken, en binnen no-time weer lekker op temperatuur (of warmer).

Koude handjes en voetjes zegt niks. Dit zijn de lichaamsdelen die het snelste koud worden. Zolang het nekje lekker aangenaam voelt, is er niks aan de hand.

Ja temperatuur kan inderdaad schommelen overdag. Meestal als je slaapt je temp ook lager dan overdag.

14. raspberry

En daarom is doorgaans 's ochtends je temp ook lager dan 's avonds :)

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

die klieren heeft dus 100% vd bevolking in zijn/haar nek, bij de een duidelijker zichtbaar/voelbaar als bij de ander, maar het is gewoon normaal. ik zie die van mijn zoon zelfs op 3 meter afstand zitten en voelen doe je hem ook.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

over de temperatuur, dylan heeft het ook soms te hoog gehad maar dat kwam omdat ik hem te warm had aangekleed.
    wat doe je hem voor kleertjes aan?
    ik kleede hem snachts te warm aan : romper met lange mouwen, broeke, bloesje, ik wikkelde hem in en nog een dikker dekentje die ik strak instak onder het matras, toen had hij soms 37.8 merkte ik, hij voelde zich wel goed

nu doe ik een rompertje met korte mouwen, pyjamabloesje, soms een broekje ligt eraan hoe dun die is en een slaapzakje zonder mouwen en een dun dekentje die ik er los op leg, nu is zijn temperatuur beter

misschien kleed je hem dus een beetje te warm?

17. duimelyntje

22 mrt 2013
    73
    0
    0
    Dacht ik dus ook.. Maar is het ook niet meestal alleen rompertje met lange mouwtjes.. Gek he

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

als hij zich goed voelt moet je je er niet druk om maken volgens mij, geef het gewoon aan bij het volgende consultatiebureau bezoekje

Deel Deze Pagina