Onze jongste is vandaag precies 2 weken oud en geef deze keer voor het eerst borstvoeding. Maar het duurt zo lang! Ben rustig een uur/1,5 uur bezig met voeden en die tijd heb ik gewoon eigenlijk niet met nog twee kinderen in huis. Ik voed niet op verzoek, maar om de 2,5/3 uur, maar ze heeft veel moeite met wakker blijven tijdens de voeding. Daarom krijgt ze nadat ze aan de borst heeft gedronken nog extra melk met een spuitje. Maar is het normaal dat het zo lang duurt in het begin? Hoe deden jullie dat met nog andere kindjes? M'n dagen draaien nu eigenlijk alleen maar om voeden..
Maar hoeveel 'later' trekt dit bij dan? Weet dat je geen precieze dagen kan geven natuurlijk, maar hoelang ongeveer?
Ik zat er over na te denken maar ik weet het niet precies meer. Ik denk wel vrij vlot (want ik heb het toch 2,5 jaar volgehouden ) maar het is i.i.g eindig. Misschien scheelt dat iets?
Hier ging het vanaf een maamd steeds makkelijker en sneller. Nu met 1,5 is ze binnen vijf minuten klaar
Tegen mij werd gezegd dat het rond 6 weken reguleert. Ik ben nu ook vaak ruim een uur bezig met voeden, en dan vooral omdat hij tussendoor even een kort dutje doet voor hij de andere borst drinkt. Maar dat schijnt echt snel beter te worden...
Kun je horen wanneer ze slikt? Als je onderscheid kan maken tussen actief en effectief drinken en tutten kun je loskoppelen als ze niet meer actief drinkt. Boertje doen, evt verschonen, dan andere borst zolang ze actief drinkt. Als ze dat niet meer doet dan klaar. Zou dan geen spuitje na meer geven, vertrouwen op haar en op je lichaam dat ze genoeg gehad heeft. Eventueel speentje geven voor zuigbehoefte, al kun je daar waarschijnlijk beter nog een paar weken mee wachten. Maar zou wel op verzoek voeden, alleen dan korter, dan is ze hopelijk beter wakker met een voeding en op verzoek kun je er ook op vertrouwen dat zij neemt wat ze nodig heeft en jouw productie daaraan zal voldoen. Tja en soms heb je die regeldagen dat ze ongeveer nonstop aan de borst willen... erg zwaar maar wordt echt beter!
Ik zou eens beginnen met op verzoek voeden. Als je op tijd voedt en je kindje misschien wel moe is dan snap ik wel dat ze niet wakker blijft
Ik geef het nog een paar weken de tijd. Heb van de LK gister tips gekregen. Mocht dat nog niet helpen stap ik over op kV. Bedankt voor de tips!
Hier duurde het ook lang, maar 1,5 uur vind ik wel erg lang indd. En wat als je op verzoek gaat voeden? 1,5 uur bezig zijn met drinken voor zo een kleintje is wel erg vemoeiend. Ik heb toen als tip gekregen max een half uur en dan weer als hij zelf kwam. Zo zat ik wel elke 2 uur maar kwam hij bij en had hij energie voor zijn volgende voeding. Nu met 9 weken duurt een voeding 10 min, 15 max Vanaf 6 weken ging het steeds beter!
Als zij zich niet meldt zou ik nu eerst op jouw verzoek voeden en dus regelmatiger niet langer als 2 uur tussen de voedingen laten.
In het begin duurt het heel erg lang. Ik wist ook vaak niet waar de voeding eindigde en de volgende begon. Ze liet even los, ging weer verder. Viel in slaap maar begon weer te drinken. Van de kraamverzorgster moest ik het netjes bij houden, maar daar was ik de eerste week al mee opgehouden, elke 5 minuten kwam ze weer.. pas na 3 maanden liep de borstvoeding echt goed.
Hier tot ongeveer 2 maanden 45 min per voeding. Daarna daalde t gestaag naar 15-20 minuten. Met 6 mnd nog iets van 10-15 minuten en nu 5 min ofzo. Geloof meteen dat met andere kinderen t zwaar is. Maar alle bv is meegenomen dus kijk gewoon hoelang je t volhoudt.
Borstcompressie gaan toepassen en dieper laten aanhappen. Ook vaker proberen aan te leggen. Ze denken dat ze te weinig voeding binnen krijgt en hierdoor zo weinig aankomt. Ze is namelijk pas sinds gister iets boven haar geboortegewicht..