eerder inleiden zonder reden??

Discussie in 'De bevalling' gestart door anja84, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja84

anja84 Lid

4 feb 2009
    64
    0
    0
    ergens!!
    hoi allemaal,

heb even een vraagje. Zijn er hier ook mensen die weten (of zelf hebben meegemaakt) of ze ook wel eens besluiten om een bevalling op te wekken voor de 40 weken terwijl je een gezonde zwangerschap hebt doorlopen??
    Dus je gaan inleiden zonder echte reden?
    En heb je hier zelf ook inspraak in?? Dat je hierin ook zelf mag bepalen?

Ben nu bijna 36 weken zwanger en heb het eigelijk helemaal gehad met mijn buik. Heb last van mijn rug en slaap slechter. Maar dit zijn denk ik geen redenen om eerder in te leiden.

groetjes anja

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee daar heb je geen inspraak in en dat moet je ook niet willen!

inleiden is iets medisch en niet altijd goed voor jou of je kindje.

de kans op een keizersnee word vele malen groter omdat je de bevalling gaat forceren als je lichaam er niet klaar voor is kan het heel erg lang duren.aangezien gyn's liever niet te lang bezig zijn gaan ze vrij snel over tot keizersnee.
    daarbij kan je kindje er veel last van krijgen omdat deze er nog niet klaar voor is.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Eens met Amfy. Daarnaast kan een inleiding echt heel lang duren, soms wel echt dagen! Het is niet zo dat je dan per se je kind die dag hebt, bij mijn nicht duurde het een week en het is idd een ks geworden. Dat was zo traumatisch dat ze nu niet meer durft.

Dus even uitzingen nog, we voelen ons allemaal zo nu...:)

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben ergens tussen de 3 en 1 dagen voor de tweede verjaardag van mijn zoontje uitgerekend. Ben benieuwd wat ze daarmee doen (vast ook niks...). Vorige keer was ik 8 dagen te vroeg, dus hopelijk nu weer!

5. Marieke1983

Ik ben ook 2 dagen voor de verjaardag van mijn zoon uitgerekend, maar de tweede is bijna altijd later dus daar ga ik nu vanuit. Doen ze idd niets mee.
    Hoop voor jou dat je tweede idd zo vroeg komt, maar aan de andere kant, watmaakt het uit?

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nou ja, 3 dagen ervoor vind ik niet zo'n probleem hoor, 1 dag ook nog niet, maar dezelfde dag voelt toch knap lullig....
    Maar ja, niets aan te doen. Je kunt het niet tegenhouden. We zien dus wel hoe het loopt!

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik denk ook dat je niet zomaar moet ingrijpen tenzij het Echt nodig is!

Hier moest ik aan de wee-opwekkers omdat mn vliezen langer dan 24 uur gebroken waren en dat was echt een HEL! gelukkig op de natuurlijke manier bevallen maar nu zou ik absoluut langer willen wachten om die wee-opwekkers maar niet te hoeven.. ;)

Ook hoor je idd over meer complicaties en dergelijke..

Probeer nog lekker te genieten van je buik! :D tuurlijk heb je kwaaltjes en klachten, denk dat iedere vrouw die heeft op t eind maar t voelen van je kindje en t zwanger zijn heeft ook zn voordelen toch?! ik vond het ondanks alle pijn tot op t allerlaatst heerlijk.. dus probeer t positieve te zoeken en niet te wachten tot t eindelijk begint.. lijkt t alleen maar langer te duren ;)

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Er wordt altijd gekozen voor de gezondheid van je kind. Is er iets met je kindje niet in orde dan willen ze wel inleiden. Maar moeders mag gewoon doorhobbelen hoor met of zonder rugpijn. Zolang je niet permanent gehandicapt raakt aan je zwangerschap laten ze die kleine mooi zitten.

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Je hebt weinig keus dan het gewoon uit te zitten. Ik had destijds zware BI en werd nog niet ingeleid. De laatste 4 weken heb ik op de bank gelegen, kon niets meer. Ze hebben me laten lopen tot 41 weken terwijl ik dus wel echt klachten had. Geniet ervan dat je je nog goed voelt en bepaalde klachten horen er op het laatst gewoon bij. Ze hebben me bij 41 weken ingeleid en zelfs toen was het nog een hel ondanks dat mijn lijf er wel al klaar voor was.

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff offtopic @marieke, 2e altijd later? mijn gyn vertelde me vandaag dat de 2e meestal juist eerder kwamen? haha is vast bij iedereen verschillend hoor dus we zullen het wel weer zien haha ;)

ontopic, ik denk ook echt dat je niet moet willen om ingeleid te worden, en zeker niet als je daar niet echt een geldige reden voor hebt, iedereen rond jou termijn is het op dn duur wel beu lijkt me, maar het is het beste voor het kindje om gewoon lekker binnen te blijven tot het zichzelf aan dient, en als dat niet zo is dan kun je natuurlijk wel ingeleid worden :)

11. Marieke1983

er is laatst een topic over geweest, moet je maar eens opzoeken. de tweede kindjes waren toch echt bijna allemaal later helaas ;)

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nee joh,moet je ook niet willen.
    Mij zijn ze met 41wkn gaan inleiden en ben een week bezig geweest om alsnog te bevallen via een KS,wat een drama.
    Echt bijna iedereen in het beu de laatste weken,je hebt er nu niks aan maar als je straks die kleine in handen hebt ben je het al weer "vergeten".

13. Bri

Bri Niet meer actief

2e was hier niet later, maar 4 dagen eerder, beide in 41e week.

Inleiden zonder dringende reden moet je niet willen, en moet een arts niet willen doen. De redenen zijn hiervoor wel gegeven denk ik. (en mét een dringende reden moet je erop aandringen, als een arts te terughoudend is!)

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inleiden zonder reden voor de 41 weken is erg onwaarschijnlijk. Wel bieden ze dan vaak aan dat je een nachtje kan komen slapen met medicatie.
    Hier in het ziekenhuis leiden ze vanaf 41 weken in ook zonder reden. Dus probeer een keer met vk of gyn te praten over wat mogelijk is.

15. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    inleiden is idd geen pretje op mijn uitgerekende datum kreeg ik weeë maar bleven onregelmatig en qua cm's schoot het ook niet op ze kwam 's middags tegen 12/13 uur had ik 1cm en tegen 17/18 uur 's avonds nog steeds. toen slaap pil mogen halen bij apotheek, hielp niet en 's nachts naar het ziekenhuis voor opwekkers en slaap prik. en dag erna dus met 40+1 geboren. en hier is de 2de met 41 weken geboren gelukkig zelf op gang gekomen. 2 dagen voor uitgerekende datum wel met vk gesproken dat ik er helemaal doorheen zat en ingeleid wilde worden, maar ze gaf aan dat een gyn dat niet wil zonder een medische indicatie (tenzij je overtijd loopt)

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Bij mijn laatste zwangerschap was ik met 40 weken in het ziekenhuis. Daar constateerden ze dat ik 2 cm ontsluiting had, een volledig verweekte baarmoedermond en een moeder die ook wel echt klaar was met die buik. Dat was voor hun reden om mij als inleidbaar te beschouwen en ik mocht een dag later (een zaterdag nota bene!) terugkomen om ingeleid te worden, als ik dat zelf wilde. Gelukkig beviel ik die avond nog thuis na een strippoging dus we konden de afspraak afzeggen maar soms doen ze het dus wel, zonder dat er echt een medische noodzaak is.

Oh en mijn tweede was 5 dagen eerder dan de eerste :).

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Inderdaad niet zonder reden, en inleiden is echt geen pretje hoor! Bij mijn oudste werd ik ingeleid vanwege zw vergiftiging verschijnselen met 37+6 wk, en werd ook een ks omdat de kleine het niet trok. Weeen waren te heftig voor dr, hartslag daalde continu tot 40/50, vruchtwater gepoept. Ze was er duidelijk nog niet klaar voor.

Bij mn jongste begon het gewoon normaal (wel na stripen 2 dg eerder), liep voorspoedig tot het eind (volledig ontsluiting) maar mn bekken waren te smal dus ze kwam er niet doorheen, alsnog een ks. Best een domper dus. Maar heb dit als een stuk prettiger ervaren.

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn gynaecoloog heeft laten vallen dat ik ingeleid kan worden vanaf 38 weken. Ik weet niet of ik dat dan wil. Zover nu bekend is er geen medische reden voor.

Maar mijn zwangerschap is dan ook wel heel erg stressvol, ik moest voordat ik zwanger werd rekening houden met een kans van 10-20% dat we weer een baby zouden verliezen door vroeggeboorte. We zijn er dan ook nog niet, ik zou er heel graag een kleine 10 weken bijhebben, geen gynaecoloog die durft te zeggen dat dat gaat lukken.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben dan wel ingeleid 'zonder' reden. Maar inderdaad pas met 41 weken. Vanaf die datum willen ze het tegenwoordig wel doen geloof ik, als je het als moeder écht niet meer trekt. Misschien scheelde het nog dat het de 2e was hier?
    De verhalen over het inleiden gaan voor mij niet op: Ja het was heftig - maar een stuk fijner dan m'n 1e bevalling die 19 uur duurde (vanaf het moment dat de weeen om de 5 minuten kwamen) . Deze bevalling duurde 3,5 uur.

Maar oke: Een 2e bevalling is sowieso vaak net wat 'gemakkelijker' -voor zover een bevalling makkelijk kan zijn ;)

@ts: Succes met de laatste loodjes meid... ik kan me voorstellen dat je het zat bent!

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    met 41 weken inleiden is niet zonder reden hoor! je bent dan overtijd en dat brengt risico's met zich mee.

"gewone" zwangerschapskwaaltjes/laatsteloodjes worden over het algemeen niet gezien als reden tot ingrijpen.
    Ik had een inleidingsuitnodiging liggen, hoefde maar te bellen en mocht komen (mits plek) vanaf de 38 weken.
    ik lag toen namelijk in het ziekenhuis met (jawel) aambeien.
    toch niet voor gekozen, ik was bang dat de kleine er nog niet klaar voor was.
    uiteindelijk is ze met 41w4d toch spontaan gekomen.
    de volgende keer moet ik ingeleid worden met 39 weken en daar heb ik nu al geen zin in, haha. Ik heb nu een hele snelle bevalling gehad en ben van mening dat dat kwam omdat mijn lijf het zelf gedaan heeft..

Deel Deze Pagina