Geen wandelwagen, is dat te doen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door datdanweerwel, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. datdanweerwel

8 jun 2015
    33
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo Allemaal.

Ik ben nu 5 weken zwanger, en voorzichtig aan de uitset aan het denken. Nu vraag ik me af; kan je zonder wandelwagen?

We wonen in een oud jaren dertig huis en moeten twee trappen op om in de woonkamer te wonen. De eerste is voor iedereen toegankelijk aan de straatkant. Daar een wandelwagen laten staan is dus geen optie, zeker omdat we niet in de allerbeste buurt van NL wonen.

Direct achter onze voordeur is de tweede trap. De deur draait naar binnen en als die open is begint daar direct de eerste trede. Daar is dus ook geen plek om een wandelwagen neer te zetten en het is een trap met een hele nare draai. Ik zie mezelf daar niet een wandelwagen met baby naarboven tillen, dat gewoon vragen om problemen.

Als oplossing dacht ik aan een draagdoek maar dat is misschien niet zo handig voor lange stukken wandelen of je zelf je handen vrij wil hebben (op visitie bij oma, met vriendinnen lunchen etc)

Iemand ervaring en/of tips?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn veel mensen die geen kinderwagen gebruiken, het kán dus zeker wel! Maar zelf zou ik de onze niet willen missen, ik draag veel met doeken, maar soms even met de kinderwagen is toch ook wel lekker; boodschappen onderin, even ergens koffie drinken en geen kind 'kwijt moeten' ;)

Misschien kun je een kinderwagen vinden die heel compact en licht is waardoor je 'm toch naar boven kan dragen? Ik dacht bv dat de Bugaboo Bee zo'n wagen is, maar misschien zijn er nog wel compactere!

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Quinny zap en dan,in het begin de maxi cosi erop klikken,die wagen kan je in een schoudertas zo mee naar boven dragen

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Persoonlijk zou ik onze wandelwagen niet willen missen.

Hebben jullie geen berging oid waar hij kan staan?

5. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Mijn kind heeft een hekel aan de kinderwagen, die schreeuwt de hele boel bij elkaar wanneer ze erin zit, dus draagdoek is met mijn ervaring een goed alternatief.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Draagdoek kan prima, zeker in het begin. En je hebt altijd je handen vrij;) Mocht het op een gegeven moment toch te zwaar worden, kun je altijd nog naar een compacte wagen gaat kijken.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou het gewoon proberen en werkt het niet dan is een wagen nog zo gekocht. denk dat het ook een stukje gewenning is. als je voor de draagdoek gaat zou ik dan wel een hele goeie kopen omdat je hem dan wel heel veel zal gebruiken (er zijn verschil soorten stof wat nog best uit blijkt te maken)

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik weet niet of je altijd een auto voor de deur hebt staan? Dan zou je de kinderwagen daar ook in kunnen laten staan. Ik heb hem ook vaak gebruikt, zou hem niet willen missen.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik denk dat het prima te doen is.

Ik pas al op mijn neefje hele dagen sinds hij 8 weken was (nu net 1 jaar geworden), en heb een hekel aan kinderwagens en buggy's dus zeg altijd tegen mijn zusje dat ze die niet hoeft mee te geven. In het begin gebruikte ik een draagdoek, daarna een ergonomische drager toen het met de doek wat te zwaar begon te worden en nu heb ik twee mei tai's die zo heerlijk dragen dat ik zijn gewicht amper voel. Is goed te doen dus, kan er enorme afstanden mee afleggen met hem (en te bedenken dat hij al ruim 10 kilo weegt, maar dat voel ik dus echt niet als hij in de mei tai zit). En als we echt verder weg moeten pakte ik vroeger de bus en sinds kort kan hij mee op de fiets. Ik heb een kinderwagen echt geen seconde gemist. Wel twee keer overgehaald om toch de kinderwagen te gebruiken, de ene keer toen ik boodschappen ging doen en ik me toen heb staan afvragen hoe ik de kinderwagen en een winkelkar tegelijk ging duwen ;) En de tweede keer me flink zitten ergeren met dat grote ding in de metro en de tram.

Dus nee, voor mijn kindje schaf ik geen kinderwagen aan. Kan er misschien eentje gratis krijgen, dan neem ik hem wel voor het geval ik me een keer niet zo lekker voel ofzo en weinig energie heb om te dragen. Maar verder zie ik mezelf dat ding niet gebruiken dus ik ga er geen hele smak geld aan uitgeven.

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Je kan idd wel zonder doen maar zelf zou ik niet zonder willen. Ik zou dan zo'n hele lichte kiezen die je makkelijk in en uit kan klappen!

11. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Heb je de auto voor de deur? Dan in de auto! Omdat ik dat gevaarte niet in de gang/woonkamer wilde hebben, zette ik 'm ook altijd in de auto. Dat wil ik nu weer gaan doen. We wonen gewoon in een rijtjeshuis, maar vind het zo'n kollosaal in-de-weg-staan ding, dat ik 'm liever ergens anders opberg.

12. Nien89

Nien89 Lid

13 okt 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een bovenwoning. De wagen ligt bij mij meestal in de auto inderdaad, alleen de kinderwagenbak neem ik nog wel eens mee naar boven.

13. VSC

VSC Niet meer actief

Precies dit.
    Maar als je pas 5wk bent hoef je daar nog niet over naa te denken :p
    Ik vind een draagdoek geweldig!

14. datdanweerwel

8 jun 2015
    33
    0
    0
    Rotterdam
    Hartelijk dank voor alle reacties,

De auto staat 'ergens' in de straat, als we geluk hebben voor de deur maar soms ook twee straten verderop. de wandelwagen hierin zetten is daarom geen werkbaar alternatief, daarnaast ben ik bang dat iemand denkt er een paar euro voor te kunnen krijgen en de auto open breekt.

een opvouwbaar onderstel voor de maxicosi lijkt me eventueel een alternatief.

Ik meen me alleen te herinneren dat het speciaal voor erg jonge kindjes eigenlijk niet zo goed is om langere tijd in de maxi cosi te zitten. Iemand hier meer informatie over? Hoe lang 'past' de baby eigenlijk in de maxicosi?

15. VSC

VSC Niet meer actief

Een babytje mag inderdaad niet te lang in een maxicosi vanwege t ruggetje. Je ziet t wel vaak dat mensen buitenlopen met de maxicosi op de kinderwagen.
    Tot hoelang ze erin passen weet ik eerlijk gezegd niet!

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een kinderwagen, met 3 maanden mijn eerste doekje gekocht en sindsdien de wagen een stuk minder gebruikt. Ik denk dat een onderstel bij de maxicosi wel een goede aanvulling is, dan heb je wel een plek waar je kindje even in kan liggen als je bijvoorbeeld even wat gaat drinken. Als je het dan beperkt in tijd en geen 3uur durende diners doet met de kleine in d emaxicosi kan dat prima.
    Eigenlijk neem ik nu enkel de wagen als ik voor mezelf wil shoppen en de kleine mee moet. Je kan geen kleding passen met de doek :)

Wees wel gewaarschuwd, doekjes werken verslavend :-D

17. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chicco buggy Lite Way is vanaf 0 maanden. Kun je helemaal plat leggen. Die zou je als alternatief erbij kunnen nemen. Loopt echt super lekker. Verder een draagdoek of bondolino!

18. Melief

Melief Niet meer actief

Je hebt ook ophanghaken voor de wagen, misschien kan je hem zo aan de muur hangen? Zoja dan zou ik voor de bugaboo bee gaan met baby insert, fijne lichte wagen!

19. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ik kwam deze laatst op internet tegen. Doona autostoel met buggy functie.

https://m.youtube.com/watch?v=ZODZj4K5xo8

Alleen zou ik wel uitkijken omdat ze het afraden om baby's te lang in een maxi cosie te laten. Je zou het eventueel kunnen combineren met een draagdoek of een ergonomische draagzak.

20. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Je hebt een katrol systeem voor fietsen. Is het een idee om daarmee de kinderwagen omhoog te takelen. Dan hangt hij aan het plafond en kan je er onderdoor lopen.
    Ik gebruik de kinderwagen elke dag. Vind het heerlijk om te wandelen :) en zal hem zelf niet willen missen.

Deel Deze Pagina