trappelkaart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las net in het boek de grote geboorte gids van de vk over een trappelkaart.
    Ik las dat je op actieve momenten van dr baby de baby minstens 10 keer moet voelen bewegen.
    ik schrok en maak me nu toch wel zorgen, want die 10 keer kom ik lang niet aan.
    ik voel de baby denk ik maar 3 of 4 keer per dag. De ene dag meer, andere dag soms zelfs nog minder.
    sinds 27 weken heb ik moeten stoppen met werken omdat de baby te klein was.
    na 2 guos bleek het toch goed, maar wel op dr ondergrens en hoefde ik niet meer naarhet zziekenhuis.
    Over 3 weken heb ik een groei echo.

Zijn er meer mensen die hun baby niet minstens 10 keer per dag voelen bewegen?
    moet ik me hierover zorgen maken? Wachten tot de groei echo of gewoon eerder bellen?

2. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Ik schrok daar ook van toen ik het een keer las. Maar ik heb begrepen dat het om 10 bewegen per dag gaat, niet om 10 verschillende momenten de kleine voelen.
    Dus die 10 bewegingen kunnen ook in één keer zijn :)

3. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat inderdaad 10 bewegingen in een actief uur.

maar ook dan kom ik daar niet aan geloof ik...

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    heb ik nooit gehad hoor, zo vaak mijn kindjes voelen...
    Ligt misschien ook aan de ligging van je placenta, of je ze meer of minder voelt...

Je moet alleen bellen als je ze baby minder voelt dan voorheen... Als jij je baby 3x per dag voelt en dan ineens nog maar 1x per dag zou ik bellen...
    Maar ook als jij je baby 20x per dag voelt en dan ineens nog maar 10x per dag...

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Joh, aan de hand hiervan zou ik denken dat ik er dit keer 3 of 4 in mijn buik heb zitten, maar ik denk ook dat ik me er bewuster van ben omdat mijn dochter bijna niet bewoog in de laatste weken.
    Ik denk dat het vooral belangrijk is om patronen te ontdekken. Ik geloof ook dat mijn instinct me daarom waarschuwde bij mijn dochter. Toen ik een nacht op m'n zij lag waar ik al weken van haar niet op mocht liggen, werd ik in paniek wakker. Dus ik denk echt dat het gaat om patronen, maar bij twijfel gewoon je VK bellen. Ze kan je ook beter de bedoeling uitleggen denk ik.

6. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Dan zal het vast wel meevallen.
    De placenta ligt bii mij ook aan de voorkant dus misschien voel ik wel alleen de echt harde trappen.

7. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was gewoon even bellen. Misschien is het wel normaal hoor, maar aangezien jullie kindje ook aan de kleine kant was zou ik toch bellen.

Ons kindje is ook vrij klein, ik heb ook groeiecho's elke twee weken en als ik hem weinig voel moet ik meteen bellen. ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Deel Deze Pagina