Ervaringen met deze uitjes?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by EdN, Jul 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Ik wil deze zomervakantie eens wat dingen doen die we nog niet eerder hebben gedaan, we hebben 2 zoons van 4 en (bijna) 7. Wie heeft er ervaring met de volgende uitjes en is het aan aanrader?

-Aviodrome
    -Sprookjeswonderland Enkhuizen
    -Nationaal militair museum
    -Zuiderzeemuseum
    -De ezelwandelingen bij De Koperen Ezel
    -De kamelensafari's in Berlicum

Ook ben ik benieuwd of iemand nog leuke attractieparken of bijzondere speeltuinen kent waar het in de zomervakantie niet megadruk is?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ervaring met Aviodrome, Zuiderzeemuseum en militairenmuseum. Allemaal erg leuk, maar de laatste is wel echt favoriet bij onze kinderen. Zo veel te zien, zowel binnen als buiten. We kunnen ons er uren vermaken. Beneden is een interactief gedeelte wat erg leuk is, maar mijn kinderen vinden de filmpjes over WO2 het interessantst.

Heb je een museumkaart? Anders zou ik dat zeker overwegen, daarmee kun je bij alledrie deze musea (en nog veel andere leuke ;)) terecht.

Kamelensafari heeft mijn zoon een keer met een kinderfeestje van een vriendinnetje gedaan. Ik was er zelf niet bij, maar hij vond het erg leuk!

En qua speeltuin: ken je Irrland al? Wel druk met mooi weer, maar omdat het zi groot is, heb je daar nauwelijks last van.

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Sprookjeswonderland vind ik meer voor peuters. Mijn kleurtje zou het misschien nog leuk vinden, maar een 7 jarige is echt te oud. Tenzij het een bang aangelegd kind is.
    Mijn oudste was 3 toen we er waren.

4. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Nee, daar was ik ook al wel een beetje bang voor inderdaad, daarom fijn om ervaringen te lezen!

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Wel bekend, maar nog nooit geweest. Is het vergelijkbaar met iets als linneaushof of zo?

6. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,824
    113
    Nationaal Militair Museum is erg leuk. Super interactief.
    Het PIT veiligheidseisen in Almere is super leuk.

Hopsatee likes this.
  7. halve

halve Niet meer actief

Mijn dochter wordt volgende week 12 en vraagt regelmatig of we weer naar sprookjeswonderland gaan. Ze vindt de sprookjes gewoon supermooi uitgewerkt! Ze voelt zich er niets te groot voor al zit ze al een jaar op de middelbare school. En bang aangelegd is ze niet bepaald: ze gaat regelmatig alleen in bijvoorbeeld de Baron.

Aviodrome is ook leuk, militair museum vond ik veel minder leuk.
    Dinoland in Zwolle is ook enorm leuk!

8. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ezelwandeling bij de koperen ezel in epe/mest is erg leuk om te doen.
    Ze kunnen manden meekrijgen waar drinken en eten in zit.
    Ik vond het als 31 jarige ook leuk om te doen. Ik was wel de jongste die dag.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn jongens zijn dol op het militair museum.
    Ik heb er zelf alleen echt niets mee. Mijn man gaat in de zomervakantie altijd een dagje op zijn papadag met ze en hij neemt dan een vriend mee die ook van tankjes houdt.
    Mijn idee van een dagje uit is het niet, maar ja die mannen he. Je kan er wel lekkere koffie drinken ;)

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind Sprookjeswonderland heel erg leuk. Maar ik betwijfel ook of het wel leuk is voor een 7 jarige. Misschien is het voor meisjes ook weer anders dan voor jongens.

Mijn broer en ik vonden het Marinemuseum in Den Helder eerder heel erg leuk. In een echte onderzeeër en op een schip waar alles gedecoreerd is zoals het vroeger was. Ik weet niet hoe het nu is, de laatste keer is voor mij alweer wat jaren geleden. Maar ik kan me voorstellen dat het misschien wel wat uitgebreid is.

11. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Haha ja, maar ik heb me jaren geleden al neergelegd bij een leven vol mannenuitjes :D

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn van jouw rijtje bij Aviodrome en het Zuiderzeemuseum geweest. Beide erg geslaagd! Nu hebben wij ook kinderen die dat soort dingen echt leuk vinden. Zeg maar kinderen waarvoor het niet altijd een pretpark, speeltuin of dierentuin hoeft te zijn.Overigens geldt dat eigenlijk ook voor de kinderen van vriendinnen en collega's. De enige kinderen die ik hoor mopperen dat musea saai zijn, zijn de kinderen die nooit naar een museum gaan.

Andere aanraders (in NL)
    Archeon, hier komt geschiedenis ècht tot leven.
    Oertijdmuseum in Boxtel, voor de liefhebbers van dino's
    Zooparc Overloon. Geen museum, wel een bijzonder leuke dierentuin. Echt mooi ingericht, veel kruip-door-sluip-door paadjes voor de kinderen, delen waar je tussen de dieren loopt. Echt wel anders dan een standaard dierentuin.)
    Mini-Billund is een legowinkel met een legomuseum. Je moet dus wel van lego houden. De meeste legodozen zijn er daadwerkelijk goedkoper dan elders, dus dat is al leuk als je van plan bent een dure set aan te schaffen. Het museum is ook echt alleraardigst. De entree is 3 euro en je krijgt waar voor je geld. Dus hier geldt: ga er niet uren voor in de auto zitten. Maar als je op redelijke afstand zit, de moeite van het ritje waard. Naast lego kijken, kun je er natuurlijk ook bouwen.

En in België:
    Domein Bokrijk, ook een openluchtmuseum waar je door levende geschiedenis loopt.
    Blotevoetenpad Lieteberg (Niet om uren voor te rijden, maar wel een leuke ervaring als je in de buurt bent.)

En inderdaad Irrland in Duitsland. Al zou ik daar ook niet uren voor in de auto gaan zitten, dus meer iets voor als je in zuid-oost Nederland woont of in die regio in Duitsland op vakantie bent. Het is een enorm terrein met speeltuinen, kinderboerderij, skelterbanen, waterglijbanen, springkussen etc.

13. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Mijn 6 jarige vind sprookjeswonderland ook nog erg leuk hoor. Zuiderzeemuseum ook leuk.
    Aviodrome ook.
    Irrland daar gaan wij minimaal 1 keer per jaar heen. Maar wij wonen dan ook niet in de buurt.

14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,824
    113
    Openluchtmuseum in Arnhem is trouwens ook echt heel erg leuk.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Is irrland leuk voor een 2, 5 jarige die veel durft?

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Je hebt echt mega veel dingen te doen in irrland dus zou zeggen, ja ook voor een kindje van 2,5 jaar is er genoeg te beleven (onze jongste heeft zich vorige week in ieder geval de hele dag vermaakt)

17. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Geen idee waar je woont maar Oud Valkeveen is leuk. Toegangsprijs is ook nog oke en een hapje en drankje daar is ook betaalbaar. Je kan ook eigen eten en drinken meenemen. Er staan picknicktafels en als die bezet zijn is er een groot grasveld om wat te eten en drinken.

esklessebes likes this.
  18. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,004
    3,665
    113
    Oud valkenveen inderdaad! Zit zelfs een strandje bij.

Hans & Grietje in Zeewolde, restaurant waar sommige tafels bewegen en binnen en buiten leuk voor kids van jouw leeftijd.

Plaswijck park hoor ik ook leuke dingen over zelf nog nooit geweest.

PIT in Almere vond m'n vriend laatst erg tegenvallen met de prijs die je betaalt en wat je ervoor ziet.

Geitenboerderij Amsterdamse bos.

Stichting Aap, met een jungle erbij en een stadsboerderij . Zelf vind ik er niet heel veel aan maar voor kids is het leuk.

Treinmuseum Utrecht ook leuk voor jongens en sommige meisjes :)

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja wel een beetje, het is een grote speeltuin (er zijn geen attracties). Maar mijn kinderen vinden Irrland veel leuker. Op de site kan je zien wat er allemaal te doen is. Ik vind het echt een aanrader. Voor ons is het een uur rijden ongeveer, maar wij gaan elk jaar wel een paar keer. Als ik vraag aan de kinderen wat ze willen gaan doen, is Irrland het standaard antwoord ;).

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,230
    113
    Spoorwegmuseum in Utrecht is het hele jaar leuk (wel druk in de vakanties),

Verder schateiland (midden van het land)

De Batavia werf in Lelystad (kan jij ook nog even winkelen),

Blotevoetenpad (verschillende plekken in Nederland), vroeg in de ochtend is het lekker rustig.

Archeon (je kunt zelfs blijven slapen),

Misschien de Efteling met overnachting in Bosrijk of Loonse land?

En over de grens in Duitsland en België zijn leuke parken die veel goedkoper zijn dan hier. Maar misschien te ver.

Share This Page