Nieuwe baan en kort verlof... voelt niet goed

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by AnnaBNL83, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

Feb 13, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha Dames,

even mijn hart luchten hoor...

Ik start maandag met een nieuwe baan. Erg fijn, ik ben lang thuis geweest en heb lang gesolliciteerd. Ondertussen zwanger geraakt en net geaccepteerd dat ik niets zou hebben en fulltime voor het kindje kon gaan zorgen (stiekem erg fijn en financieel zouden we dat redden). Die baan zou dan later wel weer komen.

Inmiddels ben ik 19 weken zwanger en start ik dus nu met een erg leuke baan. Niets mis mee, maar ik heb dus nog weinig te eisen in mijn verlof, en weinig (geen) vakantiedagen om in te zetten. Dat betekent dat ik mijn kleintje straks al met 3 maandjes naar de opvang moet gaan brengen, voor 4 dagen in de week.... Helaas is minder werken in deze baan geen optie, en voor mijn vriend ook niet. Oppas van familie lukt ook niet, want we wonen te ver weg.

Ergens voelt dit helemaal niet goed, en het is het omgekeerde beeld dat ik 2 weken geleden nog had (fulltime mama zijn). Ik laat het denk ik maar op zijn beloop, het duurt nog even natuurlijk. Maar kan soms al huilen bij het idee dat ik mijn kind het grootste deel van de week in de opvang 'dump'... Terwijl ik ook echt graag die leuke baan wil. Moeilijk!

Heeft een van jullie hier ervaring mee, of goede tips?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Allereerst: gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Heb je tijdens gesprekken ook gesproken over je zwangerschap? Is er gevraagd naar je verwachtingen?

Verder zou ik het gewoon gaan proberen en wie weet wat er tegen de tijd dat je verlof afgelopen is wel niet te bespreken is :)
    Je zult nu eerst een omschakeling moeten gaan maken, maar ik neem aan dat het na je verlof sowieso wel de bedoeling was om weer te gaan werken?

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Wat fijn dat je weer een baan hebt! Weet je, als je al eerder een baan had gevonden had je ook maar drie maandjes verlof gehad, dus wat dat betreft is er geen verschil. Misschien is het meer de omschakeling, weer even wennen aan een nieuw toekomstbeeld? Je hebt de baan niet voor niets aangenomen, je gaat het vast heel fijn vinden om weer te werken. En die drie maandjes zijn denk ik voor elke werkende mama pittig, dus begrijp wel wat je bedoelt. Dubbel genieten van je kleintje en je zult vast je draai wel weer vinden!

4. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

Feb 13, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie lieve reacties! Ja klopt helemaal, eerst maar eens lekker beginnen, en je kunt toch niet echt voorspellen hoe het allemaal gaat lopen. Misschien vind ik het tzt wel heerlijk om weer te beginnen. Komt vast goed, en sowieso super dat ik in deze tijd zwanger een baan heb gevonden :)

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik zou het ook pittig vinden hoor, na 3 maanden alweer beginnen..

Heb er bij mijn dochter een maand vakantie achteraan geplakt en toen was ik er echt wel weer aan toe om te gaan werken.. Dat zou ik deze keer weer zo willen..

Maar goed, in jouw situatie is het niet anders, dus heb je niet zoveel keus denk ik.. En het is ook weer niet onoverkomelijk toch? :) Het is al superfijn dat je een baan hebt gevonden!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat je in deze tijd blij mag zijn dat je een leuke baan hebt gevonden terwijl je zwanger bent. Vervelend dat je nu je beeld moet bijstellen dat wel maar ik denk dat het ook veel voordelen zal hebben. Ik ben met alle 3 de kinderen na 10 weken weer begonnen (6 weken voor 10 weken na mijn bevalling). Ik denk dat het gevoelsmatig geen verschil maakt of je je kindje na 10 weken of pas na 4 maanden moet wegbrengen, het blijft de eerste tijd toch heel lasting.

Share This Page