Voor ons geboortekaartje willen wij zo snel mogelijk in de kraamweek foto's maken van onze baby. Daarna moet ik dit zelf in mijn ontwerp plaatsen in mijn geboortekaartje en daarna nog bellen met de drukker om alles zo klaar te zetten zoals ik wil. Maar kan dit allemaal wel zo'n twee/drie dagen na de bevalling? Ik kan natuurlijk gewoon lekker in mijn bedje blijven liggen en vanuit daar op mijn laptopje de foto inladen en bellen. Maar is dit wel realistisch? Overigens is dit niet iets wat nieuw is voor mij. Ik zou dit bij wijze van spreken slapend kunnen doen. Maar ik vraag mij dus af of ik mij er uberhaupt wel toe kan zetten na een bevalling. Ik hoor vaak dat je mentaal en fysiek een wrak bent, maar hoever gaat dat?
Waarom niet zou ik bijna denken? Niet iedereen is even mobiel en pijnvrij, maar in bed foto's uploaden en een belletje plegen gaat denk ik wel lukken hoor Kwestie van een paar minuutjes toch? Zelf heb ik me nooit een wrak gevoeld, ook geen kraamtranen gehad trouwens. Wel na de 2e nog vrij lang bekkenklachten gehad die alles wat bemoeilijkte, maar ik zat tussen het voeden door ook lekker op de tablet etc. Was bij de 1e en 3e gewoon eigenlijk meteen weer 'in de running': voelde mij prima.
Ik heb vorige keer ook nog het bestand moeten aanpassen voor de drukker, en de definitieve file moeten toesturen. Dat ging prima, geen probleem. Zeker als het je 1e kindje is, heb je nog wel een beetje tijd om dit soort kleine relaxte zaken te doen. Je zal zeker moe zijn, maar ik vond de kraamweek ook wel een fijne week. Rustig op de bank zitten, laptop er bij, kopje thee. Het viel me wel tegen hoe weinig ik lichamelijk kon. Ik dacht binnen een week makkelijk lopend wat boodschappen te kunnen halen, dat ging echt niet. In huis kon ik al snel rommelen, maar een stukje lopen duurde echt even. Dat lukte me in de kraamweek nog niet, terwijl ik daar wel heel veel zin in had. Succes!
ik kon eigenlijk direct alles weer, maar werd steeds terug gefloten wilde te snel. Na een paar dagen merkte ik dat ook wel dus toen toch maar even mijn rust genomen hihi
Wij hebben na een paar dagen, toen zoonlief uit de kreukels was, inderdaad zelf foto's gemaakt van zoonlief, die bewerkt, het geboorte kaartje verder ontworpen, doorgemaild en gecommuniceerd met de drukker, de enveloppen geschreven etc. Kon prima! Zelfs na mn keizersnee zaten we in het ziekenhuis nog kaarten te vouwen en in elkaar te zetten.
Thanks! Dat stelt me wel gerust. Ik zat ineens te denken, misschien moet er even snel een plan b opgezet worden zonder foto dat we zo weg kunnen sturen. Maar idd met een laptop in bed moet gewoon kunnen toch? Dank jullie wel!
Maar als je de kaartjes wat later verstuurd is dat toch niet erg? Wij hebben de kaartjes pas na de eerste week verstuurd.( begin week 3 zelfs ) mensen zien het toch als een soort uitnodiging. Ik was lichamelijk eigenlijk helemaal geen wrak. Maar die eerste weken met ons kindje hebben we, behalve met directe familie, echt samen beleefd. Had niet moeten denken aan meteen in week 1 of 2 alleen maar visite.
Ja dat kan wel! Wij hebben trouwens pas een week na haar geboorte ofzo kaartjes gestuurd, hadden ook nog niks ontworpen
Als het niet lukt zo'n 2-3 dagen na de bevalling, lijkt het me ook een reden om de kaartjes gewoon net iets later te versturen. Hier bij de oudste waren de eerste dagen/weken zo hectisch (huilbaby + kraamvrouwenkoorts) dat we pas na 3 wkn de kaartjes hebben verstuurd. Bij de jongste gingen ze op dag 4 op de bus na 3 dagen ziekenhuis.
Ik heb ook nog geen geboortekaartje klaar liggen. Veel dat erop hoort te staan weet ik toch nog niet. De inspiratiebron moet nog geboren worden. Ik kan het net zo goed in 1 keer invullen. Daarbij als je niet in staat bent om foto's te maken en een kaartje in te vullen, is de kans ook kleiner dat je al zin hebt in bezoek.
Hier een spoed keizersnede gehad ivm pre-eclampsie. Tja ik was daarna echt een wrak. Borstvoeding liep ook nog eens niet lekker(elke 2 uur kolven, bijvoeden en aanleggen) en onze dochter leek nooit te slapen, zelfs de eerste nacht niet. Was totaal uitgeput en had behoorlijk pijn. Heb zelf uberhaubt niet meer aan de kaartjes gedacht, het is dat mijn man ze opgehaald en verstuurd heeft. Voor deze keer hebben we ook een kaartje uitgekozen waar we niets aan hoeven te strikken/plakken oid. Maar ik geloof dat ik (gelukkig) wel in de minderheid ben als ik zo lees
Ah daar hebben jullie wel een punt! Dan stuur ik ze gewoon wat later en dan niet eens persé om de foto, maar omdat ik zelf nog niet aan bezoek toe ben. Goeie!
Ik kon na de bevalling vrijwel meteen alweer alles. 4 uur na de bevalling heb ik nog een was weg gestreken omdat ik bang was dat de kraamzorg me anders een slechte huisvrouw zou vinden Een dag na de bevalling heb ik zelf mijn huis versierd (ben een control freak en kan dat soort dingen slecht uit handen geven). En heb de hele kraamweek geen 1 dag in bed doorgebracht. Hooguit elke dag een uurtje voor een middag slaapje maar daarna was ik telkens weer top fit! Dus denk dat dit zo per persoon verschilt dat je aan al onze verhalen weinig zult hebben. Dit moet je zelf ervaren!
Nee idd Nan, iedereen is natuurlijk anders. Denk dat ik het advies van de vorige pagina maar t beste aan kan houden. Stel mij overkomt zoiets als wat JessieS88 meegemaakt heeft, dan zit ik waarschijnlijk ook niet meteen op bezoek te wachten dus kan het kaartje ook wachten. Maar voel ik me zoals jij meteen weer vrij goed, dan kan het prima!
Denk dat t wel kan, zolang de bevalling geen grote complicaties met zich meebrengt, waarom niet.? Heb er zelf geen ervaring mee..
Ik heb een traumatische gentle sectio gehad, wij hebben de geboortekaartjes pas na 2 weken verstuurd. Mijn hoofd stond daar echt niet naar. Maar over het algemeen genomen denk ik dat je vrij snel het kaartje aan kunt passen en bestellen
was helemaal uitgeput. normale bevalling gehad, alleen doorgeleid met hormonen omdat de weeën niet op gang kwamen... hebben in het geboortehotel op de laptop de kaartjes gemaakt en daarna thuis verstuurd. tweede keer was het allemaal veel sneller. voelde me direct na de bevalling weer een normaal 'mens'. is nooit te voorspellen dus
Ik was uitgeput van de bevalling, had de nachten ervoor weinig kunnen slapen, ml was ook moe. En we hadden een zoontje die weinig prikkels aan kon. Daarom hebben we pas in de 2e week de geboortekaartjes laten drukken en verstuurd. Het enige wat we hoefden toe te voegen was de geboortedatum, gewicht en foto. Was 5 minuten werk. En na ontvangst hebben we de stickers met adressen op de enveloppen geplakt, postzegels erop, kaartjes moesten nog dubbel worden gevouwen en dan de envelop in. Half uurtje heeft dat ons gekost. Dag erna op de post gedaan
Het ligt er echt aan hoe je bevalling was en hoeveel schade je zelf op hebt gelopen . Hier beide keren goede bevallingen en geen scheur of knip en voelde me heel goed. Oudste is rond de kerstdagen en 's avonds geboren dus duurde een paar dagen voordat de mensen het kaartje hadden. De jongste is doordeweeks om 11:00 geboren, hebben om 12:00 de drukker gebeld, om 13:00 kon mijn man de kaartjes ophalen, die moesten we nog vouwen en in de enveloppen doen en zijn diezelfde dag op de bus gegaan.