ervaringen gevraagd inwendige echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Regenboogje, Feb 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

Jan 11, 2010
    170
    0
    0
    Hoi meiden
    ter controle krijg ik a.s donderdag een inwendige echo.
    zie hier best tegenop
    Wat zijn ervaringen van anderen die dit hebben ondergaan, is het pijnlijk?

liefs regenboogje

2. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hoi!

ik heb mijn eerste echo ook inwendig gehad omdat het vanaf de buitenkant niet goed te zien was!
    Ik heb dit niet als pijnlijk of naar ervaren!
    Komt wel goed meid!

Veel plezier met het bekijken van je kleintje!!!

groetjes!

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nee hoor doet echt geen pijn het voelt hoogstens een beetje ongemakkelijk.
    Maak je geen zorgen en gewoon genieten van het zien van je kleintje.

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hier ook geen nare ervaring en het doet inderdaad geen pijn. Je moet maar zo denken dat ze 10 tallen mensen per dag hebben die met de billen bloot moeten. Komt wel goed meid. Geniet ervan!

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Het is zeker niet pijnlijk, hoogstens een beetje vervelend.
    Ze zien idd heel de dag mensen in hun blote kont dus wees gerust.:)

6. Alita

Alita Niet meer actief

is niet pijnlijk meid en daarbij ben je zo geconcentreerd op het scherm dat het je helemaal niks meer uitmaakt hahaha...

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Pijnlijk is het niet echt, maar ik voelde het wel degelijk als onaangenaam. Ik heb er een gehad met de nekplooimeting met 12 weken en ze drukte best hard met dat ding. ;)

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ik ben al eens bevallen, dus ben ik wel over mijn gène heen wat verloskundigen betreft die naar binnen gluren...;)
    Bij deze 2e kreeg ik dus zo'n echo, maar het belangrijkste wat mij daarvan is bijgebleven is het zien van dat kleine wondertje wat daar binnenin bleek te leven. Verheug je er juist op, het is echt geweldig, de eerste kennismaking met je kind!

9. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

Nov 29, 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het totaal niet als onaangenaam ervaren.. deed geen zeer en voelde me ook niet ongemakkelijk.. lekker van genieten, kijk naar het scherm en zie je baby:)

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Hier ook geen nare ervaring ermee.
    De meesten vragen ook of je er klaar voor bent voor ze de staaf inbrengen. Hoe minder lang je zwanger bent, hoe minder ver ze de staaf in hoeven te brengen.

Geniet ervan!

11. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Vond het ook niet erg hoor! inderdaad de 1e keer voel je je een beetje voor lul liggen..:D Maar dat is na 5 seconden ook wel weer over! Zeker als je op het scherm beeld hebt van je baarmoeder!

Succes donderdag en maak je niet te druk hoor!
    Denk maar zo, je bent ook zwanger geraakt, dus die staaf van de echo past echt makkelijk ! :D

x

12. dewie

dewie Actief lid

Jul 29, 2006
    100
    0
    0
    Gister een tweede inwendige echo gehad. Ze waren met zn tweetjes en eentje ging 'oefenen'. Ze gingen echt alles bekijken en keken overal dus het was een beetje onaangenaam door al dat 'geroer'. Wel had ik had geen 1x het idee dat ze met mn doosje an sich bezig waren, ze keken de hele tijd alleen maar gefocused op het scherm.
    En het gevoel dat ze alles hebben gezien en alles goed was met de kleine en met mijn lichaam overwint het onaangename gevoel met gemak. En inderdaad, ze hebben al zoveel doosjes gezien, volgens mij letten ze daar echt niet meer op.

13. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb 2 keer een inwendig onderzoek gehad en tja, dat ding is slanker dan de gemiddelde penis dus ik had er niet veel last van.
    En soms duwen ze iets te fanatiek maar dan moet je dat gewoon zeggen en dan trekken ze weer iets terug :)

14. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

Jan 11, 2010
    170
    0
    0
    Dank je wel dames allemaal voor jullie ervaringen!
    inderdaad is het belangrijkste dat alles goed gecheckt wordt en natuurlijk erg leuk om nu al wat te zien ipv over een aantal weken!

liefs regenboogje

15. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Ik vond het reuze meevallen.
    Was erg zenuwachtig hoe ik me erover zou voelen. (bij vorige zw.schap die niet goed afliep heel veel inw. echo's gehad.) Maar ze stelde me op m'n gemak en als je dan je frummel in beeld ziet, fantastisch!

Het enige ongemakkelijke vond ik dat ik me zo knullig voelde, bovenkleding, blote bips en sokken haha.

16. Alita

Alita Niet meer actief

doe trouwens een lange shirtje aan dan voel je je niet zo bloot...

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Was de eerste keer enorm nerveus (had ook geen idee dat een echo inwendig zou moeten) maar viel heel erg mee. Idd is het een slank ding en tja, vrijen is ook gelukt anders waren we niet zwanger (geweest)! Ik vond het hoogstens een beetje ongemakkelijk, omdat ik toch gespannen was en ze aardig moest roeren om wat te kunnen zien (vooral bij mijn 2e). Maar als je dan je kleintje ziet......dat is zooo mooi!
    Probeer ervan te genieten!

18. hellie

hellie Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Je voelt er echt helemaal niks van, ik lag alleen maar naar het scherm te kijken en de vk ook.

En je moet maar zo denken: een inwendige echo is veel duidelijker dan een uitwendige, dus is voor jezelf ook veel leuker om te zien:)

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vond het absoluut niet vervelend. Hij lijkt wat lang, maar ze brengen hem niet helemaal in dus daar hoef je niet van te schrikken. Verder is hij inderdaad vrij dun en door de gel 'glijdt' het makkelijk.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vond vooral het idee ongemakkelijk maar het viel erg mee. Het hielp mij goed om te proberen echt te ontspannen. Ik wist dat we veel duidelijkere plaatjes zouden krijgen.. dat hielp ook wel!! :D

Share This Page