Ritme? Slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melsss, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Even een vraagje.

Mijn zoontje is 11 weken oud. Vanaf het begin is hij al een onrustig, weinig slapend mannetje.
    Op de een of andere manier begint meneer om 16:00u de avond/nacht en om 04:00 de dag. Dat wil zeggen:
    Om 04:00 komt hij voor een fles waarna hij niet meer wil slapen. Op de dag doet hij max 2 hazenslaapjes van 20 min in zijn bedje of de draagzak. Erna probeer ik hem zijn speen aan te bieden en weg te lopen. Dit lukt eigenlijk nooit. Om hem in zijn bedje te laten slapen is ook nog een hele klus maar de aanhouder wint dus elke keer probeer ik het toch weer. We bakeren hem in omdat meneer heel onrustig is met zij handjes.
    Vanaf 16:00 a 17:00 kan ik hem gewoon wegleggen en kan meneer zo 2 a 3 uur slapen. Ik probeer hem nu toch steeds tussendoor wakker te maken en even wakker te houden. Om 23u krijgt hij de laatste fles waarna hij om 03 a 04 u de dag begint. Ik heb ook al geprobeerd hem vanaf 20u wakker te houden en om 22:30 nog in bad te doen om hem te laten zien dat de nacht begint.. niks helpt!

Tips om het ritme enigszins te verzetten of moet ik me erbij neerleggen..

En nog tips voor de hazenslaapjes? Hij is hierna namelijk niet uitgerust maar nog steeds heel moe. Ik neem hem met liefde bij me maar moet wel af en toe even mijn handen vrij hebben om te douchen, strijken of iets.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dat komt vanzelf wel.
    Ik zou hem niet wakker maken meer, maar desnoods iets zijn avond proberen te rekken.
    Dus om 16.00 in badje, omkleden en dan zijn flesje.
    Nu gaat hij misschien al de nacht in, maar hij kan later steeds langer wakker blijven.
    Mijn zoontje gaat om 19.00 de nacht in nu en andere kindjes weer om 18.00, daar zit je nu niet ver vanaf.
    Ook gaat hij vanzelf langer slapen in de nacht.
    Qua hazenslaapjes is het een dooddoener..maar ook dat wordt uiteindelijk iets beter, is gewoon een kwestie van oefenen.
    Wilt hij niet in zijn bedje dan zou ik hem wel echt lekker bij je nemen.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Buikslapen al eens geprobeerd? Bij onze oudste hielp dat het best tegen wapperende handjes en hazenslaapjes.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Slaapt hij in totaal maar 2 slaapjes of alleen 2 in bed en de rest ergens anders?
    Een wakkertijd rond deze leeftijd is gemiddeld 45min (inclusief voeding). Dus als hij alleen die twee slaapjes doet dan is het wel erg weinig.

Ritme... tsja dat kregen wij pas rond de 7 maanden toen ze overging van een wakkertijd van 90min naar een nieuw ritme.

Google Stephanie Lampe zou ik zeggen. Haar schema's brachten hier meer rust.

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Met 11 weken sliep Bo gewoon beneden. Eerst bovenop mij of in de box, later in de kinderwagenbak.
    Altijd hazenslaapjes van 45 min maximaal. Pas met 5 maanden ging ze wat langer slapen.

Met 14 weken ging ze naar het kinderdagverblijf en daar sliep ze wel in bed. 3x 45 min. En dan had ze 's morgens thuis nog een slaapje van 45 min gedaan.
    Toen ging ze thuis ook sommige slaapjes in bed doen.

Douchen? Met je baby samen doen, wipper en warme omslagdoek in de badkamer. Of even snel douchen als je man thuis is. Strijken, alleen het hoognodige. Poetsen, iedere dag aan het eind van de middag als je zoon slaapt een uurtje.
    En je vooral niet te druk maken om het huishouden... als het schoon is is het prima. Straks heb je weer meer tijd om dingen te doen als ramen wassen enzo.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zolang ze hier nog moeite had met het dag-en nachtritme heb ik ervoor gezorgd dat het niet al te donker was als ze naar bed ging eind van de middag. Zeker in deze tijd is het natuurlijk alweer vroeg donker en weet ik ook van onze zoon (zelfde periode geboren) dat het erg verleidelijk is om dan aan de nachtslaap te beginnen. Hier heb ik dus altijd om de 4 uur voeden aangehouden tot 19.00/20.00. Op de leeftijd van 11 weken maakte ik haar vaak na 1,5 uur slapen weer wakker in de vroege avond, dan een uurtje spelen of in bad enz. Dan nog een fles en lekker naar bed, dan sliep ze meestal tot een uurtje of 5.00 (laatste fles was hier om 21.00) en dan kreeg ze weer een fles, die gaf ik volledig in het donker en verschonen deed ik ook al snel niet meer, werd ze veel te wakker van. Dus terwijl ik haar hoorde mopperen en wat huilen maak ik in de badkamer snel een fles, til d'r uit bed en ga op ons bed zitten, stop de fles erin en als deze leeg is leg ik d'r weer terug, op die leeftijd liet ik d'r nog wel even boeren, ze kreeg toen ook nog een fles van 150/5. Inmiddels laat ik d'r 's nachts niet meer boeren en krijgt ze ook nog maar een flesje van 100/2.
    Daarna sliep ze altijd nog verder tot de voeding van 9.00 en vanaf ongeveer 12 weken begon er een soort ritme te komen van 1,5 uur wakker en dan slapen tot (bijna) de volgende voeding.
    Inmiddels zit ze netjes op 3 slaapjes, waarvan 2 van 2-2,5 uur en 1 van 3 kwartier eind van de dag. We beginnen en eindigen de dag tussen 7.30/8.00 - 19.30/20.30 en dan komt ze eind van de nacht vaak nog voor een klein slokje. Pas nog weer een paar dagen een late fles geprobeerd, maar dat werkt hier dus ook voor geen meter.

Langer slapen heb ik haar 'geleerd' door haar nooit gelijk uit bed te halen. Ik haal d'r altijd pas uit bed als ze wakker is en het is tijd voor een voeding of als ze echt huilt en ik d'r niet meer stil krijg. In het begin liep ik na een slaapje van 30-45min 3 kwartier lang naar boven om een speen en d'r knuffel te geven, maar uiteindelijk sliep ze dan toch nog even verder. Uiteindelijk werd de tijd dat ze wakker was tussen de slaapcyclussen steeds langer en inmiddels is ze bijna nooit meer wakker tussendoor en hoef ik ook nog maar af en toe naar boven voor een speen, misschien 1x per dag tijdens een slaapje. Ze is nu bijna 5 maanden.

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Door je baby wakker te houden bestaat de kans dat ze juist minder gaan slapen. Ze worden te moe en misschien wat overprikkeld waardoor ze niet goed meer in slaap komen. Een ritme komt vanzelf wel

Deel Deze Pagina