Ervaringen gevraagd: Maxi cosi Easy-Base of Easyfix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamak, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Easybase, kan je alleen met 3-puntsgordels vastamken.

Easyfix, kan je met 3-puntsgordel EN isofix vastmaken.

Wij hebben een Easyfix gekocht, ook al hebben we geen Isofix in onze auto, maar voor het geval wel een andere auto gaan kopen die wel Isofix heeft.

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    heb je een pb gestuurd

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vond het het geld dubbel en dwars waard! Wij waren 89 euro ervoor kwijt en hebben hem ongeveer een jaar gebruikt. Dat is 7,41 per maand ;) En het scheelde (in onze situatie althans) een hoop gedoe met die gordels. Nu hebben vrienden van ons hem in gebruik en die zijn er ook erg blij mee.

4. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben ook een Easybase. Echt ontzettend handig. Op die manier hoef je er alleen voor te zorgen dat de base goed bevestigd is. En vervolgens kan je de maxi-cosi er zo inklikken. Hij geeft met het rode en groene rondje ook nog eens aan of je hem er goed ingeklikt hebt. En met een druk op de knop heb je hem er zo weer uit. Het scheelt niet alleen een hoop gepruts, maar doordat het alles vereenvoudigd is de kans op een niet veilig geïnstalleerde maxi-cosi ook kleiner. Echt super handy!

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    een easyfix kost 150 euro en op marktplaats verkoop je m snel voor rond de 120 euro :)
    dus kost ie je ongeveer 30 euro

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En soms kan je wel denken brengt hij ze geld op. want in somige auto moet je er wel voor gaan.of nieuw gordels aan schaven

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb zelf een 3 deurs auto en de kleine moet achterin ivm de airbags, en ik heb zelf de easyfix. Ik vind het helemaal geweldig in het gebruik. Scheelt een hoop klimwerk de auto in en minder gehanes met de gordels. We hebben een spiegelkikker van Tiny love tegen de rugleuning van de achterbank, zodat ik in de spiegel zijn gezichtje kan zien en zicht heb wat er daar zoal achterin gebeurd. Super handig. Het is zn geld echt waard. Scheelt je rug.

8. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Wij hebben een easy-fix en ik vind 't ook geweldig!
    Heel handig!

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wij hebben ons een easybase aangeschaft omdat het ons ook heel handig leek! Ben benieuwd of het ook echt zo zal zijn :D

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Wij hebben geen easyfix in de auto en hadden ook geen easybase, maar mochten we nog een kindje krijgen dan koop ik absoluut een easybase. Ik merk nu pas hoe makkelijk het is als je niet elke keer hoeft te hannessen met die gordels, verschrikkelijk vond ik dat.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    in 1 woord GEWELDIG! dat gehannes met die gordel, wij wonen ergens waar je alleen maar met de auto kan komen (overal 10 kilometer vandaan) dus vaak korte ritjes ik klik hem eruit , klik hem op de wandelwagen echt perfect! ik ga niet met 8 pond op mijn arm sjouwen maar klikte het op de wandelwagen (maxi cosi kan je erop klikken) mety de juiste adapters..

Voor de tweede gaat ie weer gebruikt worden ik zou niet meer zonder willen...helemaal zijn geld waard!

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben n easy base. Nog niet in gebruik maar al wel uitgeprobeert op de bank en daarna in n aantal auto's (zijn leaseauto's aan t uitzoeken en t moet allemaal passen met zn 3en achterin)
    En ik ben nu al zo blij dat ik er toch een gekocht heb.
    Weet nog wat n gefrut t met alleen de maxi cosi was vroeger. Zeker toen we hem pas hadden. Daarna went t wel hoor. Maar in dit ding zet je hem zo neer..."klik!" en klaar. ERG handig als je haast hebt of als je nat aan t regenen bent ;)

13. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Wij gaan waarschijnlijk voor een easybase, alhoewel we wel hebben getwijfeld over een easyfix omdat het bij zij-aanrijdingen iets veiliger zou kunnen zijn.
    Onze eigen auto heeft geen isofix, maar mijn man krijgt mogelijk een leaseauto met isofix. Dus waren wij even gaan kijken bij een autodealer. Vertelt deze ons doodleuk dat het isofix systeem gelijk zou moeten zijn voor alle auto's, maar dit niet altijd zo blijkt te zijn. :confused: Hij had dus al kijkers gehad, die het toch even wilden proberen met hun autostoeltje omdat de isofix aansluiting in een andere auto niet paste. Voor ons wordt het waarschijnlijk dus toch een easybase.

14. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Mijn man heeft een easyfix en ik een easybase (ik heb een veel oudere auto). Werkt in de praktijk hetzelfde: IDEAAL!

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb vandeweek op marktplaats een easyfix gekocht en wat blijkt nu weer bij ons is het easofix in de auto optioneel(hebben wij weer)
    gelukkig konden we hem ook met gordels vastmaken en nu zit ie er dus in.
    en weet jewat zo mooi is met dat systeem als de kleine er niet meer in past ben je m zo weer kwijt op marktplaats.

16. Female

Female Niet meer actief

Wij hebben ook de base. Geen seconde spijt van gehad, het is makkelijk, praktisch maar vooral extra veilig.
    Het is ook vooral voor veiligheid ontwikkeld.
    De maxicosi zit echt veel strakker en steviger als dat je hem los op de stoel/ bank zet.
    Dus als iets het extra veiligheid betekend, lijkt het mij dat het nooit een 'overbodige' aanschaf is.

Deel Deze Pagina