Ervaringen gevraagd met cortina roots moederfiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zj84, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag op zoek geweest naar een andere fiets en mijn oog is gevallen op de moederfiets van cortina, zijn er hier moeders die met deze fiets ervaring hebben? Graag positief en negatief...

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb hem en dan de Lief! variant... Hier super tevreden hij rijdt heerlijk en is erg stevig... En ik vind de gewone moederfietsen echt niet mooi op deze fiets was ik gelijk verliefd...

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem net twee weken en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik kan lekker fietsen zonder met mijn knieen tegen het voorzitje aan te komen.

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik lees ook even mee, ben ook op zoek naar een andere fiets... Wil graag een mand voorop en een zitje, maar dan kan als het goed is wel bij deze fiets toch?
    Die Lief! serie vind ik ook erg leuk, alleen dan heb je maar drie versnellingen toch? Ben er nu 7 gewend....

5. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel nog tussen de 7 versnellingen (echte mamafiets om te zien) of de 3 versnellingen (met rek voorop)

6. Fortunato

Fortunato Lid

14 okt 2008
    75
    0
    0
    Ik heb hem en hij is supermooi fiets fijn!
    Mand voorop kan niet als je een kindje voor op de fiets hebt.

7. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gekozen voor de lief uitvoering dus toch niet de roots, in het rood met een wit yepp stoeltje voor :D

dankjewel allemaal

8. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik heb de cortina roots nu 1,5 jaar en ben erg tevreden.
    Hij is wel wat zwaarder dan een gewone fiets maar goed, dat zijn alle moederfietsen omdat deze wat steviger gebouwd zijn. ( dikkere spaken, dikker frame etc) Ze moeten natuurlijk ook echt wel veel gewicht kunnen dragen.

Ik vind hem vooral erg stabiel. Met 2 kids erop ( 1 voorop 1 achterop) staat hij stevig. Ik heb er ook nog fietstassen op voor boodschappen ed.
    Ik vind de lock op het stuur ook fijn, blijft ie lekker recht staan.
    En niet zo duur als de andere mamafietsen.

9. Maibo

Maibo Lid

12 dec 2011
    38
    0
    0
    Ik heb ook de lief mama fiets besteld. Super leuk!
    In het rood met Yepp zwart kinderzitje en Lief fietstassen.

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Kan wel een mand en een zitje hoor.. Ze kunnen het rek iets naar voren zetten zodat het zitje voorop kan! De mand kan je niet meer maximaal belasten dan, maar voor mij prima.. Ik wil namelijk geen fietstassen ;)

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha fijn dat er ook positieve verhalen zijn over deze fiets.
    Ik vind hem verschrikkelijk zwaar fietsen! En ook het gewone gewicht vind ik erg zwaar. Ik krijg hem met fatsoen amper uit het hok thuis! Verder ja hij is hartstikke stevig, daar is niets mis mee, maar voor mij voelt het alsof ik op de wc-pot aan het fietsen ben! Ik heb de Cortina van 3 jaar geleden, maar ik mag straks weer een nieuwe uitzoeken (fietsplan) en ga dat dan ook zeker doen. Want met de fietskar erachter is het helemaal geen fietsen met dat zware geval ;) !!

Deel Deze Pagina