Hoi! Ik ben op dit moment bijna 36 weken en moet dus wat gaan nadenken over waar we onze dochter van 2 "laten" als ik moet gaan bevallen. Als het gewoon overdag gebeurt en er is wat tijd, dan komen mijn ouders hier. Echter, ze wonen op een uur rijden hiervandaan, dus voordat ze hier zijn zijn we 1 1/2 a 2 uur verder. Als het overdag is, is dat geen probleem, dat kan ze wel naar de creche of brengen we haar bij buren. Maar 's nachts dan, in geval van spoed??? Naar de buren brengen is geen optie, zo heel goed kennen we ze ook weer niet. Babyfoon geven aan de naaste buren (die we redelijk kennen) durf ik eigenlijk ook niet. Meenemen naar het ziekenhuis dan maar? (thuis bevallen is helaas geen optie)
Tja ik zou toch eens informeren bij buren / vrienden / kenissen.. Meenemen naar het zh lijkt me niks... Wij hebben gelukkig mijn ouders niet zo ver bij ons vandaan en de buren zeiden dat we ook altijd mogen bellen...
Vrienden die in de buurt wonen?? Wij hebben dat bij goede vrienden aangeboden, zij wonen om de hoek. Kind zou dan Nijs opgehaald worden door oma. Uiteindelijk begonnen de weeën waar wij bij waren en hebben we de oudste geëntertaind tot de oma er was.
Wij vragen de buren of we de kleine bij hen mogen brengen als hij wakker zou worden. De ene buren hebben we al gevraagd en die vinden het goed, maar ze gaan in die tijd wel op vakantie. Dus we vragen de andere buren ook nog, als reserve. Als het dan ECHT niet anders kan dan kunnen we mijn schoonouders uit bed bellen die verderop in de straat wonen. Maar die wil ik eigenlijk niet op de hoogte stellen dat ik aan het bevallen ben want dan gaan ze uit hun dak. Ik jouw geval zou ik toch de buren proberen en als je dat echt niet vertrouwd zou ik haar meenemen naar het ziekenhuis en je ouders daarheen laten komen. Je moet toch iets.
bij spoed inderdaad iets regelen. Maar ik denk dat als de weeen s nachts beginnen en het zou nog anderhalf a 2 uur duren (ik denk dat als jij je ouders belt dat ze binnen een minuut in de auto zitten en hard door rijden en er dus binnen een uur zijn ) dat je dat nog makkelijk redt. Je begint toch altijd thuis en als de kleine slaapt is dat geen probleem toch?
Wij hebben een goede vriend gevraagd of hij stand-by wilde staan.. Toen het begonnen was hebben we hem om half 6 gebeld, en hij was er tegelijk met de VK om 6 uur. Ik hoefde toch nog niet direct naar het ziekenhuis, maar was ook fijn dat hij even met de oudste kon gaan ontbijten-spelen en mijn man mij kon ondersteunen.. En na 3 uurtjes zijn we alsnog gegaan..
Meenemen naar het ziekenhuis lijkt mij niet echt een heel goed idee, dan is je man straks bezig met je dochter troosten of entertainen terwijl jij hem nodig hebt. En het lijkt mij voor een kindje echt niet fijn om mama zo te zien. De artsen en verpkegers hebben ook andere dingen te doen dan op je kindje passen.. Ik zou dus inderdaad vrienden proberen, of je ouders al vroeg bellen.
Mijn dochter is 4. Wij hebben gelukkig wel wat buren die paraat staan. We hebben 2 adressen geregeld (je weet nooit of ze toevallig een weekendje weg zijn). Een buurvrouw heeft zelfs aangeboden eventueel hier op de bank nog een paar uurtjes te slapen als ze niet wakker is geworden door alle commotie. Ik zou er in elk geval niet vanuit gaan dat je ouders op tijd zijn. Mijn moeder wilde bij de bevalling aanwezig zijn (woont ook op een uur rijden), maar ze zat vast in de ochtendspits en was er een kwartier nadat mijn dochter was geboren. Heb je vrienden die op redelijke afstand wonen? Je zou dan je dochter langs kunnen brengen, op kunnen laten halen of meenemen naar het ziekenhuis en haar daar op laten halen. Ik weet niet of je gelijk aan het begin direct naar het ziekenhuis moet, maar je zou ook met iemand af kunnen spreken dat ze dan je dochter in het ziekenhuis op komen halen. Volgens mij zou ik me er anders niet te druk over maken. In het ziekenhuis zijn vaak zoveel mensen aanwezig, er is vast wel iemand die ook een oogje in het zeil kan houden! Ik had in elk geval bij mijn bevalling een stagiair extra en iemand in opleiding extra, ze stonden met z'n 4-ren om mijn bed en dan was mijn man er ook nog bij... Succes!!
Als je in het zkh gaat bevallen, zou ik zeker voor thuis iets regelen. Buren, of andere mensen bij je in de buurt. Al is het maar dat ze wachten tot je (schoon)ouders er kunnen zijn. Ik wilde graag weer thuis bevallen (eerste keer was ook ongecompliceerd verlopen). Zoonlief hebben we gewoon naar bed gebracht terwijl ik al weeën had. 's Nachts is dochter geboren, zoon sliep er doorheen. In geval van nood, zouden we mijn schoonouders gebeld hebben. Die zitten op ruim 30 minuten rijden bij ons vandaan. Als we meteen weg hadden gemoeten, hadden we de babyfoon en een sleutel bij onze buren gebracht (prima band mee, die hadden we hier wel voor mogen wakker bellen). En als dat toch niet zou kunnen, hadden we zoon meegenomen naar het zkh zodat hij daar afgehaald zou worden, maar dit scenario had zéker niet onze voorkeur. Meenemen naar het zkh zou ik alleen doen als het enige alternatief is om hem alleen thuis te laten. Alle andere opties (buren, ouders van kdv-vriendje) had ik beter gevonden.
Zou toch mijn ouders vragen of ze in de nacht ook stand by willen staan Meenemen is geen optie voor zo'n kleintje en daarbij ga je na de eerste wee toch niet naar het ziekenhuis dus dat uurtje is te overzien.
mijn moeder woont gelukkig vlak bij en zij zal d. Opvangen en later als ik bevallen ben naar ziekenhuis brengen
Voor ons dochtertje heb ik in juni mijn zus, op ca. 30 minuten afstand, en mijn schoonouders op ca. 10 minuten afstand, stand by. Ik moet sowieso naar het ziekenhuis vanwege een eerdere ks. Stiekem hoop ik dat de weeën beginnen als mijn dochtertje op de speelzaal is en dat ze dan door tante of oma opgehaald wordt, zodat ze mij niet pijn ziet hebben van de weeën. Of 's nachts stilletjes, zodat ze niet wakker wordt. Ik neem haar zeker niet mee naar het ziekenhuis, lijkt me niet wat voor een kind. Daarbij denk ik dat ze in het ziekenhuis niet zitten te wachten op kinderen bij een bevalling.
Mijn moeder staat stand by, ze woont op ongeveer een kwartiertje rijden. En als reserve staat mn vader ook standby, die woont op 20 minuutjes rijden maar zou hier binnen 10 minuten kunnen zijn als het echt spoed had Desnoods nemen we mn zoontje mee naar het ziekenhuis, waar hij dan opgehaald wordt. Mn man kan dan bij hem blijven in een wachtruimte ofzo terwijl het medisch personeel voor mij zorgt. Op die manier krijgt ie weinig mee van mijn pijn enzo. Of mn man blijft thuis met mn zoontje terwijl de vk me naar het ziekenhuis rijdt. Hij kan dan later komen als mn oudste opgevangen is. Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig. Ik hoop eigenlijk op weeen die 's morgens vroeg beginnen, maar ja je hebt het niet voor het zeggen hé. Een uur rijden is wel wat meer, maar ik denk dat je ouders toch de beste optie zijn. En anders je kindje toch meenemen naar het zkh zodat hij/zij daar opgehaald wordt.
wij hebben mijn ouders stand-by en anders mijn schoonouders (beiden heel luxe binnen 5 minuten...) dat ik ging bevallen van de onze tweede hebben we mn moeder gebeld toen de vk zei dat ik naar het z'huis mocht, die was er dus binnen 5 minuten, dus toen wij klaar waren om te gaan, was zij er. het was 3.15 in de nacht. we waren om 7.00 weer thuis en onze oudste sliep nog hihi, niks van gemerkt! deze keer zullen we het weer zo doen... bij jou is dat lastiger, maar ik zou toch echt mensen in de directe omgeving regelen die voor de 'spoed' wel kunnen bijspringen. onze buren gaan ook een dezer dagen hun derde kindje krijgen, en hebben ouders op 20 minuten, maar haar tweede bevalling ging erg snel. daarom heb ik ook aangeboden dat ze altijd de oudste 2 kan brengen mocht het nodig zijn. het is lastig... succes!
Die stagiar en in opleiding zijn er om met je bevalling bezig te zijn, niet om op je kindje te moeten passen. En wat als er ineens paniek uitbreekt, zit je daar met je kindje. Dan moet papa kiezen, of kindje geboren zien worden en mama steunen, of met ander kindje op de gang staan... En je kan niet verlangen dat het personeel dat oppassen wel doet, die zijn hard genoeg nodig om alle andere bevallende vrouwen te helpen, en niet voor kindjes te moeten zorgen en oppassen...
Dat vind ik ook hoor. DIe mensen in het ziekenhuis zijn er voor jou, niet om oppas te spelen. Denk ook niet dat ze dat gaan doen. Logisch! Zelf hebben we mijn ouders hier 5 min vandaan wonen. Die komen bij spoed in de nacht. En overdag trouwens ook. Zou idd opvang regelen totdat je ouders gearriveerd zijn. Is ook niet zo lang, hooguit 2 uurtjes, moet je vast wel iemand voor kunnen vinden.
Helemaal mee eens! Wij hebben schoonmoeder gevraagd op te passen als het 's nachts gebeurd of als ik een nachtje moet blijven met de kleine dan gaat mijn man naar huis denk ik en past overdag schoonmoeder op.
Als ik in het zkhuis ga bevallen en de weeen beginnen 's nachts, dan komen mijn ouders deze kant op en blijven bij mijn zoontje de hele nacht tot hij wakker word. Daarna als de baby is geboren gaan ze samen met mijn zoontje naar het zkhuis.
Dat is zeker waar. Alleen, soms is het niet anders. Dan moet je je oudste kind een uurtje meenemen tot opa en oma ze komen halen..