Misschien zijn het voor de hand liggende antwoorden hoor maar ik zat me toch af te vragen... Elian is wat verkouden sinds dinsdag, het begon met een snotneus en nu is het vooral wat hoesten af en toe, hij klinkt hijgerig (je zou hem eens aan de telefoon moeten hebben ) en zijn oogjes zijn af en toe wat rood. Verder geen verhoging en al is hij iets eerder moe, hij is nog steeds in een stralend humeur. (Hopenlijk is het trouwens geen beginnende kattenallergie ofzo). Maar morgen geven ze dus 28/29 graden aan hier en wij wonen op een flat waar het stikbenauwd word dus we wilden eigenlijk de hele ochtend sowieso naar buiten, naar 1 van de vele natuurzwembaden die Stockholm rijk is. Natuurlijk gaat Elian niet zwemmen maar we wilden hem toch wel op een plaid leggen in de schaduw op het gras. We kunnen toch wel gewoon met hem naar buiten? Gezonde buitenlucht lijkt me beter toch? Of zou het uberhaupt te warm zijn om met een kleine naar buiten te gaan? Je kunt hier 24/7 een nummer bellen en een kinderverpleegkundige spreken maar die had er het alleen maar over dat hij toch écht niet in de zon mocht komen en dat ik hem maar de hele tijd moest aanleggen. Ummm.. ik geef niet eens bv maar goed, ik neem natuurlijk wel extra water mee. We moeten trouwens wel met de bus...
Ik zou gewoon lekker gaan, zolang hij zich lekker voelt (dus niet huilerig enzo) heerlijk de buitenlucht in. En kindjes die in hele warme gebieden wonen vinden 28 graden zelfs koel dus ze kunnen best wat hebben. Zorg wel natuurlijk voor een goede zonnebrand met een hoge factor.
Het is dus geen zwemmen geworden vandaag.... Gisteren begon Elian na het avondeten ineens behoorlijk te piepen in zijn ademhaling dus zijn we naar de acuut gegaan (je hebt hier geen huisartsenpost open 's avonds). Daar hadden ze een enorm personeelstekort dus konden we 5,5 uur wachten zodat we pas om 1 uur 's nachts geholpen werden. Onze kleine held was nog steeds in een stralend humeur ondanks het feit dat hij echt niet lekker was... Hebben ze hem laten ademen in een stoomautomaat met medicijnen (waaronder adrenaline dus hij werd super super actief) en hebben we vannacht de nacht doorgebracht in het ziekenhuis. Medicijnen gehad, verschillende keren via een verstuiver en nu gaat het beter. We zijn weer thuis en meneer ligt K.O. in zijn bedje.. Waarschijnlijk is het pseudokroep... Pfff... we zijn wel geschrokken hoor...
Jeetje, zeg ! Wat zal je geschrokken zijn! Arme hummel. Ik wens hem veel beterschap en jou veel sterkte. Ik hoop dat je vakantie hebt en in ieder geval dit weekend de tijd voor je kleintje hebt. Succes!
Dankje! We zijn gelukkig weer bijgekomen Het is hier bloedheet dus gisteren zijn we lekker met Elian naar buiten geweest (mocht van de arts) en hij is nog wel wat verkouden maar heeft geen aanvallen meer gehad. Hij is er alleen nog wel wat moe van.