Zoely pil / Evra pleister

Discussion in 'Anticonceptie' started by Cookiee, Apr 25, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cookiee

Cookiee Nieuw lid

Apr 25, 2023
    2
    1
    1
    Hay meiden,
    dit is mijn eerste vraag die ik graag wil stellen aan de 'ervaringsdeskundigen',
    Helaas heb ik erg veel last van korte cycli, veel vloeien en erg veel PMS/PMDD.
    Ivm een andere ziekte zal ik constant aan de anticonceptie moeten en mijn menstruaties het liefst niet hebben.

Nu ben ik al enige tijd op zoek naar het goede, passende middel, maar het lijkt een zoektocht zonder einde.
    Op dit moment slik ik de zoely pil, maar helaas merk ik veel hoofdpijn en zo nu en dan misselijkheid.
    Nu ben ik niet direct van het opgeven, dus ik ga dit voorlopig nog even aanzien.
    Tot nog toe is mijn stemming nog wel redelijk stabiel.

Helaas zijn er niet meer veel pillen die ik niet geprobeerd heb, maar waarbij ik best wel wat aan bijwerkingen kreeg en ben moeten stoppen. Van de Yasmin pil was ik ook erg dicht bij mijzelf, maar ik merkte helaas na een jaar constant bloedverlies (6 weken lang) en daar ben ik ook veel misselijk door geweest.
    Het lijkt alsof ik moet kiezen tussen kwaden..

Heeft er iemand ervaring met Zoely pil?
    Evra pleister heb ik ook nog niet geprobeerd, heeft iemand hier ervaring mee?

Hoop natuurlijk op een vergelijkbare ervaring, en op de 'speld in de hooiberg'...

Thanks vast!

Snow1983 likes this.
  2. Sophie122

Sophie122 Lid

Aug 4, 2021
    96
    117
    33
    Female
    Ik heb de evra pleister. Het voordeel is dat je deze per week plakt, en dus ook een week extra kunt doorplakken. Een week is wel de Max, doorslikken met de pil en echt de ongesteldheid uitstellen lukt niet met de pleister.

De pleister is best duur, volgens mij betaal ik 36 euro voor 3 maanden. Ik vind de pleisters qua hechtmiddel wel agressief. Als je het niet goed verwijderd dan gaat mijn huid er wel eens stuk door.

Ik heb niet echt last van de hormonen. Dus dat is een groot voordeel.

3. Snow1983

Snow1983 Lid

Mar 5, 2023
    78
    25
    18
    Female
    Yaz 24+4 pil en dan de 4 placebo pillen overslaan
    Contineu doorklikken.
    Was advies van gynaecoloog
    Jaren geen klachten gehad.
    Nu gestopt ivm kinderwens.
    Heb veel pillen geprobeerd maar reageer overal heftig op behalve deze.
    Is anders dan de yasmin pil

Share This Page