Welke speen / fles bij Friso Comfort?

Discussie in 'Voeding' gestart door chacha, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Welke fles / speen gebruiken jullie bij verdikte voeding zoals friso comfort?

Lynn gebruikt nu de Bfree fles, speen 1, maar hier komt geen voeding door. Ik heb speen 2 uitgeprobeerd maar dit gaat veel te hard, 80 cc in 5 minuten.

Voordat ik allerlei flessen ga uitproberen, ben ik benieuwd welke fles jullie gebruiken.

Ik mix trouwens de voeding met Friso Standaard, dus het is niet de volledige dikte.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had met de combi friso en friso comfort de Aventfles die ik al had en dan met de 3-standenspeen.

Misschien werkt het bij jou als je het gaatje van speen1 iets groter maakt zelf? (Cocktailprikker erdoor steken, zo uitkoken en klaar)

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb met alleen comfort de avebt speen 2 gebruikt nu heb ik de speen van het kruidvat vanaf 3 maanden is die geloof ik maar die past ook op de avent flessen. heb verschillende spenen geprobeerd de 1,2,3 speen ging te snel voor rene.

4. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb ook friso comfort voor Lynn en wij gebruiken de avent flessen en dan met het nummer 3 speentje. Soms is Lynn wat lui qua drinken en dan drinkt ze met de standenspeen van avent op stand 1. Dit gaat prima. Maar het kan dus ook makkelijk door speen nummer 3. Succes

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik gebruik alleen comfort, dus totale dikte en heb heel wat flessen en spenen geprobeerd, heb hier een aardige verzameling staan haha... Heb de duurste flessen geprobeerd en kwam uiteindelijk uit.... Op de flessen van 2 euro van de HEMA. Ideaal!

6. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wij hadden voor Djurra eerst A.R voeding van Nutrilon en nu ook de Friso Comfort. We hebben de kromme fles van Difrax met een M speentje.

7. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    ik deed bij de friso comfort de drie standen speen van b free . . ik vind het echt een hele goede fles , en met de drie standen speen ging het bij levy wel goed

yvonne

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik mix ook comfort met normaal en ben ook steeds aan het rommelen met de spenen. Dan is de difrax speen die bij de kromme fles zit goed, dan opeens weer niet. Ik heb alleen het probleem dat het veel te snel door de speen gaat.
    Heb er nu een speen van trekpleister eigen merk opzitten.. die is nu weer goed.. maar voor hoelang?!

9. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik mix de Comfort ook (3 Comfort, 2 gewoon) en heb de kromme Difrax met Prenatal eigen merk speen (de speen die standaard bij de Prenatal flessen zit, ik weet niet wat de maat is). Drinkt nu in ongeveer 15 minuten zijn fles leeg, want het ging of veel te hard of veel te langzaam.

10. Hoi,

is de comfort dikker dan de extra?
    wij gebruiken de extra voor hongerige baby, en berhuiken de avent nr 2 speen

Ik denk als we moeten misxen met nutris dan we dan nr 3 nodig hebben?
    is dat niet nog dikker?

groetjes

11. Luana2006

Luana2006 Lid

18 jan 2007
    16
    0
    0
    Huismoeder
    Andijk
    Ik heb de fles van Difrax gebruikt met de speen van bibi. Op dat doosje waar die 2 spenen in zitten staat een L op. Dat is speciaal voor pap. (Friso Comfort dus) En als je later bijvoorbeeld overstapt op Friso 2 Normaal, dan kan je dus weer die spenen van bibi nemen maar dan met de letter M. Voor melk... Want Friso 2 Normaal is dunner dan Comfort.

Kuzziezz Sandra + Luana

12. lauraroomer

29 jan 2007
    17
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hoi Hoi,

Onze Damian Jayson is nu 1 maand oud en zit sinds 3 weken op de Comfort. In het begin hadden wij ook elke keer dat de speen verstopt zat.

Wij gebruiken een Avent fles met speen 2.
    Damian krijgt nu 100 cc per keer en we maken dit door de 3 scheppen op te lossen in 80 cc kokend water, we vullen de laatste 20cc aan met spa uit de koelkast.. hierdoor is de fles wat kouder en de voeding is heel goed opgelost! Geen klontje meer te bekennen!

Tevens kreeg ik de tip van de Friso zelf om wel speen 1 te gebruiken maar dan de voeding te verdunnen met bv. 10 of 20cc. Dit deden we voorheen toen hij wat minder kreeg en nog vaak te slaperig was om hard te zuigen of ;s nachts.

Groetjes,
    Laura

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik gebruik de Optifles van Difrax met de kersspeen in maat S (die zit er standaard op). Fynn moet nu wat harder werken maar daardoor drinkt ie de fles iig niet te snel leeg.

14. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hier nog een "comfort" gebruiker.
    Na een hele tijd sukkelen en van alles geprobeerd te hebben zijn we op de combi: difraxopti fles met speen maat M gekomen. Met speen maat L drinkt Lucas de fles met 5 min leeg en dan is het huilen!

15. lievejildou

lievejildou Actief lid

hey,

wij gebruiken dezelfde voeding met de difrax fles en speen nummer M.
    jildou drinkt de fles in 10 minuten leeg.
    als ik de kleinste S speen gebruik duurt het veel te lang.

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik gebruik avent nr. 2 en na 15/20 minuten wissel ik naar nr. 3. Alleen 2 is te langzaam en alleen 3 is veel te snel. Dan is zijn zuigbehoefte niet voldoende en gaat dan huilen.

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    k heb de dirfaxoptifles met speen maatje s en dan het gaatje groter geprikt..
    maatje M ging veel te snel en alleen S kwam niks uit.. nu gaat het prima, gewoon 20 min over de fles en helemaal tevreden !
    ik gebruik ook friso comfort alleen zonder te mengen.

Deel Deze Pagina