ervaringen gevraagd Nutrimagen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Makkie, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Omdat de KA denkt aan een koemelkallergie bij ons zoontje, hebben we nu de voeding Nutrimagen en krijgt hij zantac voor zijn zuur. Hij heeft nu zijn tweede fles op.

Natuurlijk wil je voor je kind dat het meteen aanslaat, maar dat is natuurlijk niet reeel. Wie heeft deze voeding ook gebruikt en wanneer merkte jullie verschil? En wanneer ging de zantac zijn werk doen?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

kent helemaal niemand deze voeding?

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ken het alleen dat mijn neefje het heeft gehad en hun daar ontzettend veel baat bij hadden. (nutramigen) Wat betreft de zantac heb ik geen idee.

4. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    hier veel ervaring met nutramigen, mn dochtertje gebruikt dit al sinds ze een week of 6 was!
    De arts dacht ook aan een KMA en na 2 dagen hadden wij een heel ander meisje, eindelijk een tevreden baby zonder klachten!
    ( ze had bloed bij haar ontlasting, veel persen, krampen en uuuuuren krijsen)

We hebben geen ervaring met de zantac dus daar kan ik je niks over zeggen, maar de nutramigen gaat hier helemaal super!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wat fijn om positieve verhalen te horen! Ik moet het gewoon even een paar dagen de tijd geven, maar als moeder wil je gewoon dat je kindje meteen lekker in zijn vel zit! We merken al wel dat hij een stuk minder onrustig is na de fles en hij ligt nu ook te slapen... iets wat zelden tot nooit eerder is gebeurd!

Patricia, wat heerlijk dat jullie meisje het er zo goed op doet! Had ze veel last van haar ontlasting en huilen, of ook nog onrustig zijn met slapen en na de fles? En ging haar ontlasting ook snel goed, want hier is dat ook drama bij Seth...

6. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hey!

Ons meisje had eigenlijk op het laatst( toen ze nog geen nutramigen had) bij elke luierwisseling een poepluier. Ze zat de hele door te persen eigenlijk, achteraf omdat ze altijd krampen had.
    Dat huilen was zowat de hele dag door, ik ging heel vaak heeeel lang wandelen, dan wiebelde ze vaak in slaap maar zodra ik stil stond werd ze meteen wakker en begon weer te huilen, heel onrustig!

Weet je trouwens dat je de nutramigen volledig vergoed krijgt?!
    En gaat het al ietsje beter?

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

@patricia, ja het gaat beter! Gister overdag nog wel erg weinig geslapen en gemopperd. Maar vanmorgen had hij uit zich zelf 2 poepluiers! En hij heeft vanacht tot 06.00 doorgeslapen! Verder al 2x na de fles vandaag geen onrustige bui gehad en is gaan slapen.... het lijkt dus veeeel beter te gaan! Laten we hopen dat ons ventje nu lekker in zijn vel zit!

Zodra wij de machtiging van Menzis binnenkrijgen, krijgen we het bij de apotheek zo mee en ons geld terug. (gelukkig wel he? Tis een dure voeding!)

8. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hoi!
    Wat fijn dat het al een stuk beter gaat!

Ik hoop dat de problemen hiermee zijn verholpen, het is zó sneu he...

En idd.....een erg duur grapje als je alles zelf moet betalen..

9. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi, wij regelden het ook via de apotheek, kreeg ik opeens een narekening omdat de verzekering afspraken heeft met Sorgente en niet met de apotheek. Zijn direct overgestapt, apotheek pissig maar begrepen ons wel.
    nu wordt het aan huis (!) geleverd, in een doos met 10 blikken!
    ik zou het ff checken als ik jou was!
    groetjes

10. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Ja heb ik hier ook, bestel het ook via Sorgente!

Ik moest vandaag wel een nieuwe machtiging vragen aan de arts omdat we nu de opvolg melk vanaf 6 maanden moeten hebben. Heel vreemd, ik heb een machtiging tot 2010 geldig, maar alleen voor de zuigelingen nutramigen tot 6 maanden( tssss, ze blijft niet zo klein!)
    Voor de opvolgmelke geldt deze machtiging dus niet... :(

11. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hee, wij ook, gisteren bestelden we nr. 2 kregen we te horen dat dat alleen iom arts of dietiste ging... wij hebben gezegd, luister eens wij hebben een machtiging voor 2 jaar dus dat is niet nodig, het wordt vandaag nog geleverd...
    machtiging is machtiging!

Deel Deze Pagina