water koken

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamavanemilie, Jan 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanemilie

Jan 20, 2009
    21
    0
    0
    Hallo mede-moeders,

Mijn dochter is nu ruim 6 maanden en krijgt flesvoeding. Vanaf dat ze flesvoeding krijgt heb ik het water eerst gekookt voor dat ik haar fles warm maak. Dit doe ik nu dus nog steeds, maar hoe lang moet dit nog? Ik vind het niet erg om te doen hoor, maar een kindje moet toch zelf ook wat weerstand op kunnen bouwen....
    Iemand ideetjes hierover?

Groetjes mama van Emilie

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben het water voor de flesjes nog nooit eerst gekookt. Altijd zo uit de kraan en dan in de magnetron opwarmen.
    Persoonlijk zou ik dus gewoon stoppen met het koken van het water.
    Wij zijn met 7 weken begonnen met af en toe een flesje kunstvoeding ;)! En vanaf die tijd dus al zonder gekookt water ;)!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij hebben het water ook nooit gekookt. Het kraanwater is in nederland schoon genoeg om het niet te hoeven koken. Persoonlijk zou ik ook meteen stoppen met het water koken.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben het ook nooit gekookt. Maar ik vind 6 maanden wel een mooie leeftijd. Tot die tijd hebben we wel de flesjes&spenen uitgekookt. Daarna eten ze toch ook gewoon van bordjes die niet gesteriliseerd zijn. Ik denk dat het voordeel van dat gekookte water ook wel weg is.

Tenzij je de voeding aanmaakt, en pas veel later opwarmt (voor 1 dag voeding klaarmaken). Maar ik zou het water gewoon in de magnetron opwarmen.

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier heb ik het water ook nooit eerst van te voren gekookt.
    Dus ik denk dat je wel kan stoppen :D .

6. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb het altijd uitgekookt en wist ook niet tot wanneer ik dat moest doen.
    Ik kookte een hele waterkoker vol en liet dat dan staan en dat verwarmde ik dan weer in de magnetron.

Later hoorde ik op het cb dat dat al lang niet meer hoefde en ik kookte ook iedere dag spenen en flessen uit en ben daar direct mee gestopt want ik vond het zo'n gedoe in dat pannetje (2x pannetje koken want het paste niet allemaal in 1 pannetje)

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Wij koken het water nu ook niet meer. De eerste week hebben we dat wel gedaan. Toen heeft ze 2 flesjes gehad omdat mijn borstvoeding niet op gang wilde komen.

Share This Page