Wachten, wachten, wachten, wachten..........

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Smoeltje, Nov 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hallo allemaal,

Begin september kreeg ik te horen dat ik een kijkoperatie moest ondergaan.
    Ik had de keuze tussen 19 september of november, aangezien ik het snel achter de rug wilde hebben koos ik voor september.

Dit is dus 19 september geworden.
    Eind oktober had ik nog steeds niets gehoord, dus gebeld en ja het werd pas 28 november.

Dit vind ik zo vervelend, dat lange wachten, de onzekerheid ( want de uitslag zou ik direct na de operatie krijgen, maar die werd dus gegeven toen ik net ontwaakte uit de narcose).
    Ik zit mij nu af te vragen of ik er wat van moet zeggen: de uitslag die ik zelf telefonisch moest opvragen en pas kreeg na lang aandringen, de duurt tussen de operatie en het uiteindelijke gesprek ( 2 1/2 maand!) of is dit normaal?

Ik zie sommige meiden hier die veel korter bezig zijn en al bezig zijn met behandelingen, dus blijkbaar is dit toch niet normaal.

2. Aline76

Aline76 Lid

Oct 25, 2007
    35
    0
    0
    kraamverzorgende
    Zuid-Holland
    Ook ik heb een kijkoperatie achter de rug. De week ervoor werd dit door de gyn. voorgesteld. ongeveer 10 dgn later ben ik al geholpen! Bij mij dus erg snel! smiddags kreeg ik meteen de uitslag. in welk zkh zijn jullie onder behandeling? Dit is inderdaad wel vreemd dat je alles in de gaten moet houden,maar zou er zeker eens met je arts over praten!
    Suc6 met zwanger worden!

gr,Aline.

3. Aline76

Aline76 Lid

Oct 25, 2007
    35
    0
    0
    kraamverzorgende
    Zuid-Holland
    ik krijg 6 weken na de operatie de definitieve uitslag( gesprek met eigen gyn) maar ga er van uit dat alles okee is.
    Dit werd mij ook verteld na de operatie..

Gr,Aline

4. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Aline,

Wij zitten bij het AMC en dat al vanaf vorig jaar april.
    Maar ze vonden dat we niet lang genoeg bezig zijn.

Pas na een gespek waarin ik aangaf dat ik het ,gezien mijn leeftijd niet wenselijk vond om vast te houden aan die 2 jaar, werd er actie genomen.

Jij ook succes met de IUI, hopelijk is het meteen ook de enige en raak je direct zwanger!

5. Aline76

Aline76 Lid

Oct 25, 2007
    35
    0
    0
    kraamverzorgende
    Zuid-Holland
    Hai smoeltje, ja je moet af en toe echt op je strepen staan. wij zijn nu 2 jaar verder zonder resultaat. afgelopen zomer mochten wij eindelijk voor iui..... door een andere arts werd dit van "tafel geblazen omdat ze het niet nodig vond en vond dat we inderdaad nog even aan moesten kijken...
    Aantal mnd ook echt in een dip gezeten hierdoor. van onze eigen gyn. mogen we door voor ivf(?) en dat terwijl we nog niet eens iui hebben geprobeerd! Bij ons kunnen ze n.l niets vinden en ziet alles er "goed"uit.
    Hoe öud"ben je eigelijk?
    jij ook suc6,hopelijk ben je snel zwanger!

Gr,Aline.

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hoi Aline, ik ben zelf 35... bijna 36.

Ik heb wel gelukkig niet meer zo dat ik erdoor in een dip zit.
    Maar het is gewoon vervelend als je moet wachten zonder dat duidelijk is wat de volgende stap gaat worden.

Ik heb zelf her en der op internet gelezen wat de mogelijkheden zijn en daar word ik niet vrolijk. Maar ik wil het ook graag bespreken met de gynaecoloog.

Maar goed, we will see....

7. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hey Smoeltje!
    Wat vervelend al dat wachten, wij zelf hebben er ook genoeg ervaring mee! Op zich krijg je 6 weken na de laprascopie een controle wat bij ons niks inhield en wij hebben ook meer gesproken over het verdere traject.
    Wat ik wel geleerd heb in die maanden dat wij in de MMM zitten dat jezelf op je strepen moet staan en achter dingen aan moet gaan en niet moet wachten!
    Zie trouwens dat je ook al wat ouder bent, gaan jullie ook voor jullie eerste kindje?
    groeten Mirjam

8. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Mirjam, voel me soms net een zeur hahaha...dan denk ik: die mensen doen dat heus niet express. Het liefst willen zij ook dat iedereen die dat graag wil zwanger raakt.

Maar tegelijkertijd is het vreselijk irritant dat je voor zoiets als zwanger raken afhankelijk bent van anderen en dan kan ik behoorlijk geirriteerd raken als het allemaal zo lang duurt.

Maar goed, gelukkig zijn dat ook alleen maar korte momenten.

Voor ons is het niet de eerste keer zwanger raken.
    Ik heb zelf een zoon van 17 jaar uit een eerdere relatie.
    Voor mijn man zou het wel zijn eerste zijn en ik gun het hem nog meer dan mijzelf.
    Maar qua verlangen lijkt het soms alsof ik degene ben die het nog niet eerder heb meegemaakt.

Wat wordt het traject wat jullie gaan volgen overigens?

9. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hey smoeltje,
    Je voelt je helemaal geen zeur hoor, ik ken het heel goed :)
    Mijn man krijgt volgende week een zaadcheck en als die goed is gaan we eind november onze tweede IUI behandeling doen met hormonen. Dit omdat het zaad van mijn man zwakker is.
    We hebben wel al de nodige tegenslagen gehad waardoor we ook best al lang in de MMM zitten o.a. bij vorige behandeling werden er bij mij een poliep in mijn baarmoeder ontdekt en mijn man werd in augustus ziek waardoor we weer 3 maanden moesten wachten met behandeling.
    Dus 't is allemaal spannend!
    groeten Mirjam

Share This Page