Ervaringen gevraagd over KIE

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jufaman81, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dag dames,

Sinds een aantal maanden in de MMM en we zijn een hoop onderzoeken verder. De laatste staat volgende week gepland, dan krijg ik een HSG-onderzoek.

Tot nu toe is er niets afwijkends gevonden; zaad goed, eicellen groeien goed, eisprong goed, bloed goed! Alleen de samenlevingstest was 2 keer negatief door onverklaarbare reden! Als er volgende week niets gevonden wordt gaan we het traject in van Kunstmatige Inseminatie met Eigen zaad.

Wie heeft hier ervaring mee en is hierdoor zwanger geworden? Ook zou ik graag willen weten hoe dit gedaan wordt. Ik lees veel op internet, maar dat verschilt nog al van elkaar!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes jufaman81

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb geen ervaring met KIE wel met IUI...

Wat is de reden dat jullie nu KIE gaan doen??
    Want met KIE blijft het zaad in contact komen met jouw slijm waardoor de zaadjes dus net zo slecht worden als met de samenlevingstest...

met IUI wordt het (bewerkte)zaad direct in de baarmoeder gespoten, en verliest dus geen kracht, omdat het niet in aanraking komt met het slijm.

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Mijn gyn. vertelde dat ze zo diep kunnen insemineren dat de zaadcellen niet in aanraking komen met mijn baarmoederslijmvlies. Dus dan geloof ik dat maar....

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ???
    weet je zeker dat hij dan geen IUI bedoelde??

Mijn gyn vertelde me dat dit geen optie was voor ons omdat de zaadcellen dan alsnog zelfstandig naar de baarmoedermond moesten zwemmen...dit zwemmen gebeurt met behulp van jouw slijm...
    "normaal" is dat slijm zaadvriendelijk tijdens de vruchtbare dagen maar bij ons dus van te hoge zuurgraad waardoor het zaad niet lang leeft...

bij IUI insemineren ze idd erg diep, gelijk in de baarmoedermond dus voorbij het stuk agressief slijm van ons ;)

Misschien dat andere hier nog ervaring mee hebben?
    Maar ik zou het toch nog eens vragen aan je gyn ;)

Deel Deze Pagina