Hoi meiden, Even kort onze situatie: Begin 2014 gestart met IVF i.v.m. verkleefde eileiders. Uit puncie zijn er 9 eicellen bevrucht. We hebben 1 verse TP gehad, 7 cryo's overgebleven. Van die 7 cryo's zijn er 5 goed ontdooit voor TP. Uiteindelijk dus 6 TP uit IVF 1. Bij alle 6 rond NOD ongesteld geworden. Wel 2x HCG aangetroffen. Afgelopen december voor 2e ronde begonnen. Er waren 6 bevruchtingen, 1 verse TP gehad en nu nog 3 cryo's. Voordat we aan de 2 ronde begonnen, hebben we gesprek gehad. In dat gesprek heb ik aangegeven dat ik twijfel of er niet meer aan de hand is. Er is aangegeven dat het heel normaal is dat het na 6 pogingen nog niet is gelukt. Gezegd is dat we gewoon geluk moeten hebben. Nu na 7 TP en het uitzicht op 3 cryo's die misschien niet allemaal goed ontdooien, weten we niet goed wat te doen. Het vertrouwen en de hoop zijn weg. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen. Zelf denken we eraan om naar Gent te gaan. Ik lees hier op het forum positieve verhalen en hoor dit ook van mensen in mijn omgeving. Naar Gent gaan is wel een grotere belasting voor ons, zeker in combinatie met werken enz. Zouden we nog om onderzoeken kunnen vragen of maken we ons inderdaad druk terwijl dit niet nodig is?
Ik zou als je echt enorm twijfelt in je zh vragen welke onderzoeken zij nog kunnen en willen doen. Wss zal dit niet veel zijn aangezien ze hier in NL maar al te graag de protocollen volgen. Ik weet niet in welk zh/kliniek je loopt? Je zou evt altijd naar Gent of DD kunnen gaan voor een second opinion.
Bedankt voor je reactie. Je beschrijft eigenlijk al wat mijn gevoel ook is Wij zijn onder behandeling bij het EZ in Tilburg.
Ik heb geen ivf ervaring maar ik zou na deze 3 cryo's (hoop dat ze allen goed terug te plaatsen zijn) naar dusseldorf of gent gaan. Ik hoor er veel goede verhalen over en zo'n laatste vergoedde kans zou ik absoluut niet in Nederland doen. Al is het alleen maar om alles er uit te halen en niet met een wat als gevoel te blijven zitten. Succes!
Ik weet toevallig wel dat het LUMC hier erg goed moet zijn, en dat zij nog wel eens mee willen werken aan uitgebreidere onderzoeken. Mss zou je daar eens naar kunnen bellen/mailen?