Hoi dames, Ik ben nu 28,5 week zwanger en ben 3 dagen geleden getoucheerd, omdat ik veel harde buiken heb (ook in rust). De vk wilde even controleren of ik zeker niet aan het bevallen was. Dus ging ze me toucheren. Mijn bm lag hoog en ze moest wel even duwen met haar vingers tot ze erbij kon. Sindsdien heb ik een onprettig gevoel van binnen. Soms pijn rechtsonder (voelt als menstruatiepijn). En een soort geïrriteerd gevoel. Gelukkig was mijn baarmoedermond nog dicht en zei de vk dat ik zeker niet aan het bevallen was ofzo. Maar nu heb ik dus last sinds dat ik getoucheerd ben. Ik heb nu elke dag een beetje slijm verloren (echt weinig, wit/gelig, wat dikker, sorry!!) dit zijn toch geen stukjes slijmprop??? En heb dus zo'n soort menstruatiepijn telkens. Harde buiken zijn hetzelfde gebleven. Die horen er denk ik nu gewoon bij. Ik heb trouwens ook al urine laten controleren. Geen blaasontsteking! Wat denken jullie? - is er gewoon niks aan de hand en hoort dit er allemaal bij? - heb ik een soort infectie opgelopen van het toucheren? Ze gebruikte handschoenen en glijmiddel (lijkt me wel hygiënisch toch?) - heeft iemand wel eens een infectie gehad na toucheren en hoe voelde dat? Kan je een infectie hiervan krijgen als je bmm nog helemaal dicht zit? - is die 'menstruatiepijn' en slijm een voorteken van de bevalling door het toucheren? - of iets anders? Ik wil niet onnodig de vk bellen met deze 'vage' klachten. Dus daarom wil ik graag jullie ervaringen horen. Wie o wie komt er iets bekend voor??? En wat bleek er toen aan de hand? Of wie heeft hier een idee over?? Ik hoor het graag!!!
Toucheren als de bmm nog hoog zit kan inderdaad erg vervelend zijn. Ik had de eerste keer naderhand ook pijn er wat bloedverlies. Maar was na een paar dagen over. Bellen met de vk als je je zorgen maakt is nooit onnodig. Al voel je je wat bezwaard. Zij kunnen veel beter vertellen wat er kan zijn dan wij. Ze wordt ervoor betaald hè
Hier voelde het ook niet prettig. Vorige zwangerschap rond 26 weken gehad. Maar het hield geen dagen aan. Als je je zorgen maakt zou ik zeker weer even bellen. Misschien kan ze je geruststellen.
Ik denk ook gewoon dat t bij het toucheren hoort. Mij hebben ze vorige week gestript en dan zit ze met 1 vinger in de baarmoeder, dat heb ik ook nog een aantal dagen gevoeld. Vooral als je baarmoedermond nog dicht zit, lijkt me niet prettig. Ik zou me geen zorgen maken. En sat menstruatie achtig gevoel komt daar denk ik ook van, althans dat had ik ook. Voelde na 2 dagen nog alsof haar vinger erin zat, niet verschrikkelijk pijn maar wel geirriteerd daar. Ohja en mocht je stukjes slijmprop verliezen (wat ik betwijfel want je baarmoedermond was gesloten) dan maakt je lichaam dat vanzelf weer aan. Maar ik sluit me ook aan bij wat de rest zegt. Als je twijfelt of even gerustgesteld wilt worden dan bel je gewoon je vk. Daar zijn ze voor en daar hoef je je echt niet bezwaard om te voelen. Succes meid!
Dank voor jullie reacties!! Het stelt me al gerust dat het bij jullie ook even vervelend aanvoelde. Ik kijk het vandaag nog even aan. Als het blijft dan ga ik wel bellen. Alleen wat denken jullie over het infectiegevaar? Is dat er? Of is die kans te verwaarlozen met een dichte bmm?
Ik vond toucheren een erg onaangename handeling tijdens zwangerschap, terwijl ik buiten de zwangerschappen om geen enkel probleem mee heb, zonder moeite meerdere spiralen laten plaatsen, uitstrijkjes etc. Door de toegenomen doorbloeding en verslapping (ivm hormonen) zal de boel daar binnen wel gevoelig zijn, lijkt mij? Ik had ook al redelijk vroeg in zwangerschap dat ik na seks nog uren een beurs onaangenaam gevoel van binnen had. Infectie is erg onwaarschijnlijk zolang vliezen niet gebroken zijn, tenslotte mag je ook gewoon seks hebben en de jongeheer is bepaald niet schoner dan een handschoen ... Bij twijfel altijd even bellen, dat is hun werk. Ik heb heel, heel vaak op mijn kop gekregen dat ik niet gebeld had ...