Hier is ook een reflux kindje van 6 maanden. Zantac helpt vrij goed hier. We proberen af en toe te stoppen om te kijken of ze zonder kan maar tot nu toe zonder succes, moesten de medicatie altijd weer hervatten. Volgens de KA, moeten we nu doorgaan tot ze rond 7,5 maanden is en warme maaltijden eet, dan weer proberen te stoppen. Lisa krijgt trouwens borstvoeding, dus Nutriton was echt geen optie hier, een papje voor de voeding werd geen succes. Ik zou zeker proberen bij een KA terechtkomen, zij nemen refluxklachten naarmate serieus. Wat bij ons hielp, is geen draagdoek maar een draagzak, vonden we en zij handiger om daarin en uit te komen en sliep ze tot 3,5 maanden overdag daar lekker in want overdag in het bedje ging echt niet - werd ze na 15 minuten huilend wakker van het spugen.
een draagzak lijkt misschien makkelijk, maar dit is wel heel slecht voor de heupjes omdat het kindje aan zijn kruis hangt en verder niet word ondersteund. voor kleine stukjes misschien geen drama, maar als je je kindje de hele dag bij je draagt zou ik toch echt een doek aanraden, of een ergonomische drager, hier mogen ze namelijk onbeperkt in, vanwege de natuurlijke houding en goede ondersteuning. in een doek liggen ze toch echt fijner, je wilt zelf ook niet aan je kruis hangen toch
maar jullie hebben geen ervaring dus met de kruidvat comfort voor spugende babys? misschien toch andere voeding proberen. sab 85, ik heb hier nog een klein meisje van 1,5 rondlopen en dat maakt het idd nog zwaarder. ze is erg opstandig en baldadig als owen beneden is dus ik weet niet of de hele dag in een draagdoek een optie is hier.
Nee hoor, ik heb degene die vanaf de geboorte kan worden gebruikt - een baby hangt daar niet in maar blijft goed ondersteund, een beetje op de manier waarop je een kleintje tegen je aanhoud - een hand op de billetjes, de andere op het hoofdje. Dus geen probleem. En sinds 3,5 maanden was het bij ons niet meer nodig, zij begon toen in het bedje slapen. En ze had geen zin in een draagdoek te zitten - te gebogen, vond ze nooit fijn, liever de beentjes lekker los
dus je hebt een ergonomische draagzak waarbij bovenbenen en billen helemaal worden ondersteund? ik zou graag een foto zien
@susan, hoe doe je dat nu dan? heb je owen de hele tijd op je arm? dan is een draagdoek toch wel fijn om iig je handen vrij te hebben, ook al ben je niet misschien niet zo mobiel als anders ..? Of slaapt hij wel lekker in bedje? maar heel veel sterkte hoor, mijn meisje was 13 maanden toen Jenna werd geboren en loopt nog niet los, dus dat is wel heftig met een kleintje die de hele dag huilt en bij je wil zijn. Hopelijk gaat het snel beter!
en voordat je op andere voeding overgaat kun je denk ik het beste eerst even met de ka overleggen , te vaak wisselen is ook niet goed , ik zou gewoon even bellen naar je ha voor een doorverwijzing
even een update. inmiddels bij de ka geweest. nu bijna een week gestart met losec ipv zantac. maar zie echt nog geen resultaat. zucht. helemaal niets verbeterd. is er dan niets wat helpt? we moeten met hem naar de fysio omdat hij zich zo overstrekt. denk dat ik mijn heil maar es ga zoeken bij n osteopaat ofzo. de ka had het alleen maar over inbakeren en ritme en regelmaat en babymassge, maar wil gewoon een pil wat helpt.
inbakeren kan echt helpen. Koop of huur anders het boek regelmaat en inbakeren. Staat echt een hoop nuttige tips in. Probeer trouwens ook eens op een andere fles over te gaan. Difrax. Ik weet niet of jouw kleintje een snelle drinker is of niet. Koop dan iig een small speen erbij en een medium.
inbakeren kan echt helpen. Koop of huur anders het boek regelmaat en inbakeren. Staat echt een hoop nuttige tips in. Probeer trouwens ook eens op een andere fles over te gaan. Difrax. Ik weet niet of jouw kleintje een snelle drinker is of niet. Koop dan iig een small speen erbij en een medium. Waar woon je trouwens als ik vragen mag?
@susan: ik begrijp je gevoel helemaal! Wij zitten met hetzelfde! Niets helpt! Medicatie word het alleen maar erger van! osteo heb ik ook niet het idee dat dat beter word. Inbakeren vond ik echt zielig. Ons meisje raakte daardoor helemaaal van slag. Want ze had zo'n pijn en dan word je bij elkaar gebonden. Werkt niet voor elke baby even prettig.
ja wel rustig, niet gulzig ofzo, maar wel 5 a 10 min leeg. heb verdikte voeding dus weet niet of een small speen gaat werken. maar waarom een andere fles dan? soms probeer ik es een kleinere speen dan doet ie er 20 min over, maar blijft net zo onrustig en huilen als dat ie er 5 min over doet.
horselover tja ik snap op zich wel wat ze boedoeld. alleen komt de onrust door de pijn dus moet je aan de oorzaak werken. volgens mij heeft inbakeren totaal geen nut als de onrust bij de pijn vandaan komt. inslapen is t probleem ook neit, tis echt dat doorslapen en elke 15 minuten krijsend wakker worden.
Haay hay Hier oowk een reflux kindje,, Liam heeft toen hij 2 maand was een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet meer dronk door de pijn, geen plasluiers meer had en alleen maar stil lag en niks meer deed,, hij heeft medicijnen gehad,, losec en zantac en deze hielpen niks,, Nou krijgt hij door elke fles 5 schep nutriton,, soms 6 en werkt perfect!! haha hij heeft nutrilon pepti voor zijn koemelkallergie,, en 2 theelepels maiskiemolie perdag omdat hij anders geen ontlasting heeft,, Nu 2 maand verder gaat alles super! ben alleen bang, ben nu met fruit begonnen en ben zow bang dat als hij straks meer krijgt alles erweer uit komt doormiddel van die reflux,, Hier dus oowk een zware 8 weken gehad,, en nou gelukkig alles goed hoop dat ik hier meej mag praten Liam heeft oowk 8 weken ingebakerd gelegen en leek te helpen,, toen kwam ik in het ziekenhuis bij de fisio en die vertelde me dat het eigenlijk heel dom was dat ik hem ingebakerd had,, juist vanwege die reflux,, ze kunnen zich dan niet bewegen als er wat omhoog komt en dus gaat het steeds terug in de maag door de slokdarm waardoor ze er meer last van kunnen krijgen gelijk gestopt hier, de reflux was onder controle en Liam sliep weer, wou weer vast gehouden worden en weer in bad Na 2 maand wou hij pas weer op de rug in de box liggen ( dus nu sinds 2 wk ongeveer ) en het drinken gaan oowk pas sinds 3 weken weer goed,, volgens de ka had dit allemaal te maken met de trauma die Liam er aan over heeft gehouden,, en dat het vanzelf over moest gaan,, en gelukkig is het voor een groot deel overgegaan Liefsz
small speen kan wel degelijk helpen. Zoiezo klokt het dan niet zo in het maagje naar beneden. René drinkt alle voedingen met de smallspeen. (difrax fles). Behalve de pap dan uit de medium speen. Ik geen nutrilon forte en dan nog 2 scheppen nutriton. Dat maakt de voeding ook dikker. Hij doet nu ongeveer 15 a 20 min over zijn fles. En dat is normaal. Maar 5 a 10 min is wel erg snel. Dat deed rené ook en gillen daarna. Daarnaast als jouw kindje langer drinkt komt hij aan zijn zuigbehoefte. En inbakeren kan wel degelijk helpen. Ik zat in precies dezelfde situatie. Maar waar woon je precies. Misschien kunnen we dan eens afspreken.
Hey dames, Hier een meisje die ook de hele dag door aan het weg slikken is en dan zet ze het op een gillen! Ze slaapt niet goed door, al helemaaaal niet als ze op haar rug ligt. Ook tijdens het voeden is het gillen soms. Omdat ze erg spuugde met heel veel kracht moest ik van het cb over op nutrilon AR. Dit werkte perfect tegen het spugen maar toen dronk ze weer teveel volgens hun. Dus over naar forte met nutriton.. Nou zelfs met een kwart schepje nutriton raakte ze zeer zwaar aan de diarree. Dus stoppen met nutriton. Alleen forte kwam er weer met veel kracht uit. Dus terug naar Nutrilon AR (buiten advies van het cb om). Nu spuugd ze wel maar niet met kracht. Maar ze heeft dus steeds melk in haar mondje. Ook nog vlak voor de volgende voeding komt er steeds een mondje melk omhoog. Ik heb zelf een paar keer geprobeerd om haar met haar bovenlijfje iets omhoog te laten slapen.. Nou dan slaapt ze dus gewoon 8 uur achter elkaar!!! Maar plat leggen... dat is gewoon niet te doen. Het is dan één en al gillen! Ook moeten we haar na de voeding heeeel lang rechtop houden. Nu is dit allemaal geloof ik minder erg dan bij jullie, maar heb vanmiddag maar een afspraak staan bij de huisarts. Even kijken of ze aan reflux denken. (ik had trouwens extreme reflux als baby, weet niet of het erfelijk KAN zijn?)
Volgens mij is het niet erfelijk,, maar kan het oowk mis hebben hoor,, Hier staat het bedje oowk omhoog en Liam slaapt nog steeds op zijn zij omdat hij niet op zijn rug wil slapen,, Hopelijk kunnen ze vanmiddag wat betekenen bij de huisarts! laat het even weten wat er gaat gebeuren Liefsz
Ik zal het zeker laten weten. Hoe zetten jullie het bedje eigenlijk omhoog? Ze slaapt nu in een wieg die op wieltjes staat dus als we het bedje omhoog willen doen dan moeten we denk ik zowiezo het ledikantje pakken he?
Liam slaapt in zijn eigen ledikantje en heb daar een deken onder zijn matras gelegd ( in het midden ) zodat deze hoger komt te liggen en helemaal boven in oowk 1 onder anders het bovenste deel van de matras weer inzakt,, Bij een wiegje weet ik niet hoe dat moet Liefsz
In het wiegje heb ik een handdoek onder het matrasje gelegd. Werkte goed hier. Bij ons thuis hadden we alledrie in meer of mindere mate last van reflux. Weet niet of het echt erfelijk is maar zou best kunnen toch. Anaïs krijgt de AR voeding met een Aventfles met de 3 of 4 speen erop. Dan doet ze er lang genoeg over om het niet te veel uit te spugen. Als pap krijgt ze buikjespap van Nestle. Is goed voor d'r ontlasting.