ervaringen gevraagd (reflux)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Rebecca drinkt nu even uit een aventfles met speen 2.
    Hier doet ze 20 tot 40 minuten over..

We hebben dr.brown flessen maar de maat 1 speentjes zijn een beetje te krap. MOet dus nog maat 2 spenen halen, maar de prenatal is niet om de hoek ;).

Een handdoek onder het matrasje ga ik zeker proberen!

2. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Dames,

Wie van jullie gebruikt Motilium voor de baby?
    Ik heb dit gekregen van de huisarts.

Hij zei eerst dat hij niks kon doen omdat ze dit medicijn niet meer mogen voorschrijven ivm heftige bijwerkingen bij baby's onder de 1 jaar.
    Toen ging hij de kinderarts bellen en die zei dat hun het wel voorschreven. Waarna hij in discussie gaat met de kinderarts waarom hun het niet mogen voorschrijven.

Nu heb ik het dus wel meegekregen.

Dit vind ik erover op internet:

Bijwerkingen:
    Borstvorming bij mannen en opzwellen van melkklieren bij vrouwen. Ook kan er melk uit de borsten vloeien en kan de menstruatie ontregeld raken. Deze verschijnselen verdwijnen weer binnen enkele dagen na stoppen met domperidon.
    Overgevoeligheid voor Motilium. Dit merkt u aan huiduitslag en galbulten. Raadpleeg dan uw arts. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor domperidon. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel niet opnieuw krijgt.
    Bewegingsstoornissen, deze worden ook wel extrapyramidale verschijnselen genoemd. Het zijn stoornissen in de aansturing van de spieren. De verschijnselen kunnen lijken op de verschijnselen bij de ziekte van Parkinson: stijve spieren, beven, moeite met lopen of praten, rusteloosheid, plotselinge spiertrekkingen. Als u dit merkt waarschuw dan uw arts. Baby's tot één jaar zijn zeer gevoelig voor deze bijwerking. Zij mogen Motilium alleen op voorschrift van de arts gebruiken.
    Een verhoogd risico op hartritmestoornissen. U kunt last krijgen van plotselinge duizelingen of kortdurend buiten bewustzijn raken. Dit is vooral van belang voor mensen met een bepaalde hartritmestoornis, namelijk het aangeboren verlengde QT-interval. Gebruik Motilium NIET als u deze hartritmestoornis heeft. Overleg met uw arts. Mogelijk kunt u overstappen op een ander middel.

Wat zouden jullie doen?
    Kan ik zelf iemand bellen om het alsnog na te vragen?
    Ik vind de bijwerking waar het om gaat best erg eigenlijk.

3. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Oh trouwens,

Haddem jullie baby's reflux vanaf de geboorte of kwam het later en werdt het steeds erger?

Hier wordt het steeds meer en erger hoe ouder ze wordt...

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Heey heey,

Jah ik zou het er zelf niet op gokken,, eerst maar even echt zeker weten of het niet schadelijk is,, misschien kun je eerst nog even een andere dokter raadplegen?

Hier is het begonnen vanaf ongeveer 2 weken en werd alleen maar erger tot het punt dat hij niet meer dronk en alleen maar spuugde,, moest op 1 dag soms wel 10x andere trui aan doen, had bijna niks meer in de kast hangen,

Liefsz

5. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik heb ook besloten dit niet te geven.
    Heb het cb gebeld en de arts belt mij zo terug.
    Misschien dat zij nog wat tips hebben.

Ik wil haar nu maar gewoon (net als nu) continu op mijn arm houden zowat in ieder geval tot mijn eigen huisarts terug is.

Ik merk dat het met de dag erger wordt dus ik hoop dat ze het zo 2 weken volhoudt.
    Ik weet anders ook niet wat ik ermee aan moet.

Heb zelf al last van hyperventilatie door de vermoeidheid/stress..

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    heeft ze oowk niet toevallig last van koemelkallergie? hier heeft Liam het oowk waarschijnlijk,, voordat ze tot de conclusie kwamen dat hij reflux heeft ben ik overgestapt naar nutrilon pepti en hij veranderde binnen 2 dagen! minder huilen tijdens de fles en hij wou weer in de wipper! was echt een verschil! en toen natuurlijk de reflux onder controle oowk :)

En dan duurt wachten lang,, anders zou ik gewoon blijven zeuren hoor want als je er zelf onderdoor gaat is oowk niet de bedoeling natuurlijk!!

Liefsz

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    prettymommy Batuhan had eerst ook Motillium en zantac erbij maar dat werkte niet. Hij had af en toe van die ''gekke'' bewegingen net als of hij er gewoon even tussen uit ging. net als of hij even ''weg'' was dus de KA zei toen dat soort bijwerkingen kunnen kindjes hebben onder de 1 jaar dus daar zijn we mee gestopt. En toen alleen verder gegaan met Zantac. Dat werkte ook niet. Nu heeft hij Losec 20mg per dag dat is ook niet wat je optimaal kunt noemen maar wel iets beter als de zantac en motillium. Maar hij kreeg ook eerst 4 schepjes nutriton in zijn voeding nu 7/8 schepjes. De KA zei dat hij toch echt die 7 a 8 schepjes nutriton nodig heeft

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

#48 Kletskous, 4 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2009
    René krijgt ook motulium en heeft nergens last van. Ze rekenen precies uit wat een kind van die leeftijd en dat gewicht mag hebben. Dus hij/zij krijgt nooit teveel. René is onder behandeling van de kinderarts. Vandaag nog geweest en zijn motulium is verhoogt naar zijn gewicht toe.

9. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik heb het net weggebracht.
    Ik wil het best geven maar pas als we onder regelmatige controle van een kinderarts zijn.

Ik probeer de 2 weken uit te zitten tot mijn eigen huisarts weer terug is en anders probeer ik via een andere huisarts een verwijzing te krijgen voor de ka.

10. Kletskous

Gewoon verwijzing naar de kinderarts vragen. Had het er vandaag nog met mijn kinderarts over, dat huisartsen dat zomaar uitschrijven. Ze zei er niet zoveel op maar vond het wel een beetje vreemd.

Hoeveel zou je dan moeten geven van de motulium?

11. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    3x per dag 1ml

12. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mama2be, hed het de 1e week al door, 2e week zat ik bij de ha. nu is hij bijna 6 weken en pas voor teerst na de ka.handoek onder matras zal ik ook proberen. ter hoogte waarvan moet dat? staan nu boeken onder maar is ook niet jut van het. gebruikt er ook iemand friso comfort? denk dat ik ook zelf maar ga mengen. deze voeding helpt ook nie veel. zal eerst wel ff overleggen met ka.
    maarre ik zou echt geen 2 weken wachten als ik jou was, het waord alleen maar erger.

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @mama2b; ik zou oowk geen 2 weken wachten!! je wilt het echt niet zow ver hebben als het hier was geloof me! gelijk er achter aan gaan! je kindje krijgt echt heel veel pijn hier door,,

@susan; ik heb een deken halve wege het matras gedaan en 1 helemaal bovenin zodat de bovenkant niet inzakt :) werkt hier super! hij wil niet meer slapen als de matras niet omhoog staat,,

Vandaag speelde de reflux weer op,, gaf hem een fruithapje en tijdens de fles kwam het met een boog erweer uit,, achteraf gezien oowk dom want in fruit zitten zuren en jah dat brengt de maag weer van slag dus Liam wou niet meer drinken en krijzen!! was even vergeten hoe erg het oowkal weer was :(
    Gelukkig ging de fles van 16.00 uur helemaal leeg duss was het oowkal weer over :D

Liefsz

14. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik kan (als het zo blijft) voor Rebecca wel 2 weken wachten, maar voor mezelf zou dat een hel zijn, want loop ik alleen maar met haar tegen mijn schouder.
    Dan heeft ze namelijk geen pijn.

Morgen belt mijn eigen wijkverpleegkundige en ik denk dat hij wel wat gaat ondernemen.
    Kunnen hun je eigenlijk ook doorsturen naar de kinderarts?

En ik las dat sommige een draagdoek gebruiken om je kindje bij je te houden?
    Rebecca vind de houding van een draagzak het fijnste, maar hier mag ze nog niet in toch?

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    @mommy2be; jah hun kunnen je volgens mij oowk wel doorsturen :) ik zou het gewoon vragen,, en je mag jezelf oowk niet vergeten hoor! toen Liam het zow erg had ben ik elke week een avond weggeweest en heb hem bij oma gelaten,, moest dan even weg,,
    Volgens mij mag dat wel,, heb er oowk 1 gehad alleen paste Liam er niet in,,

Liefsz

16. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik dacht dat ze er pas met 8 weken in mochten.

Ik wou dat ik dat kon zeg, 1 nacht per week weg.
    Onze families wonen niet om de hoek en hebben hier in de buurt niemand die we zo goed kennen dat we dat vertrouwen.

Mijn vriend werkt veel nachtdiensten dus doe het vrijwel alleen ongeveer 6 dagen per week.

Vandaar denk ik ook dat ik savonds/snachts soms hyperventilatie aanvallen heb.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    :( dat is klote :( heb het geluk dat ik thuis woon,, kun je oowk niet een keer je vriend/man alleen met haar laten zodat je zelf even kunt shoppen of iets?

met 8 weken pas? dat wist ik niet,,

hyperventileren is natuurlijk oowk niet goed!

Liefsz

18. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja dat doe ik zeker wel als hij tijd heeft.
    Zo wil ik van de week ook lekker naar de kapper gaan :p

Ik lees alleen bij de draagzakken dat het vanaf 3,5 kilo mag.
    Ze was vrijdag 4,2 kilo dus dat moet geen probleem zijn denk ik.
    Toch maar halen dan.

19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    jaah moet je lekker doen!! ben je oowk even uit het dagelijkse weg :D

Ik hoor idd dat ze super makkelijk zijn dusss misschien dat het een oplossing is :) heb je je handen in iedergeval vrij :)

Liefsz

20. Kletskous

mmm misschien is de dosering iets aan de lage kant. Maar rené gebruikt losec en motulium.

Ik weet niet waar je woont maar wil ook wel een daggie oppassen hoor.Heb ervaring met de reflux, dus kom maar op.

Deel Deze Pagina