Ervaringen gevraagd sterilisatie vrouwen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Patricia01, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Gisteren heb ik mijn na-controle gehad bij de gyneacoloog. Door mijn neurologische ziekte hebben ze mij helaas met 38 weken moeten inleiden, naar mijn mening ging de bevalling redelijk goed. Het ging snel, was pijnlijk maar om voor mezelf echt schokkend te noemen :( Wel ging ik twee keer out op het verlosbed en zakte mijn zuurstofgehalte angstvallig en die van de kleine ook waardoor er zuurstof werd toegediend en ik moest stoppen met persen, mijn bloeddruk daarin tegen steeg de pan uit.

Nu tijdens mijn controle gisteren hoorde ik tot mijn schrik, dat het allemaal erg kritisch is geweest :(
    Toen ik vertelde dat ik wel een kleine stille wens voor eventueel een derde had, kreeg ik het antwoord: mevrouw, ik zou gewoon dankbaar zijn dat u en de kleine nu zo rondlopen! Ik mag het u niet verbieden maar raad het u ten strengste af om ooit nog een zwangerschap aan te gaan, mits u uw leven op het spel wil zetten. Nou dat was even rauw op mijn bord, want zo heftig had ik het niet ingeschat.

Nu heb ik de keuze gemaakt om mezelf te laten steriliseren, aangezien ik er niet aan moet denken om 'ongepland' zwanger te worden en het kindje weg te moeten halen...dat zou ik never nooit niet over mijn hart kunnen krijgen! :cry: Aangezien ik redelijk makkelijk zwanger word wil ik dus alle risicio's van een zwangerschap uitsluiten.
    Nu lees ik overal dat je toch gewoon 1% kans op een zwangerschap heb na een sterilisatie, enige om echt een zwangerschap uit te sluiten is een baarmoederverwijdering maar daar is het herstel redelijk lang en zwaar van.

Nu hebben wij al op internet gekeken over vrouwen-sterilisaties.Maar je heb tegenwoordig zoveel keuzes, heeft er iemand ervaring mee? Positief en negatief wil ik graag horen :) Woensdag hebben wij een gesprek met de HA, maar wil ook graag verhalen en/of ervaringen uit de praktijk horen.

Alvast bedankt dames!

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik denk dat je niet veel vrouwen met een sterilisatie op een zwangerschapspagina tegen zult komen, maar hier is er 1.
    Ik ben tijdens de bevalling meteen gesteriliseerd, beide eileiders zijn doorgesneden en afgebonden, op die manier is het practisch onmogelijk voor een zaadje om erdoor te kunnen. Ook onmogelijk is dan dat er een eitje terug de eileider in kan, en zo kan die dus ook never nooit in de baarmoeder terecht komen.

Misschien is de Essure-sterilisatie een optie voor jou?

Laat je goed voorlichten over de verschillende methodes.

Groet van Kiki

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je antwoord Kiki :)
    Ik ga zeker even op de link kijken!

Deel Deze Pagina