Hallo iedereen ik had twee vraagjes. Misschien zijn er meer moeders met ervaring hierin. Of iets. Maar mijn 3de kindje wordt binnenkort geboren, dan is mijn oudste 2,5 jaar. En mijn jongste net 15 maandjes. Is het zo dat als je meerdere kinderen snel achter elkaar krijgt dat de bevalling ook vlotter gaat? Bij mijn eerste duurde het 18 uur en bij mijn tweede maar 3 uurtjes en heb toen maar 4 weeën gevoelt... En voor de mama's die 3 of meerdere kindjes hebben. Hoelang deden jullie over je 3de bevalling?
Toen mijn derde geboren werd, was de oudste nog geen 3 Bij de vierde was de oudste nog geen 4,5 Bij de oudste deed ik er 9 uur over (vanaf gebroken vliezen, inclusief anderhalf uur persen) Tweede duurde 3 uurtjes (vanaf gebroken vliezen, 10 minuten persen) Derde duurde 4 uur (vanaf gebroken vliezen, 5 minuten persen) Vierde duurde 6 uur (vanaf eerste weeën, 1 keer persen) Ik heb niet het idee dat de bevalling sneller gaat als je meer kinderen in korte tijd krijgt. Kan wel zijn dat het gewoon wat korter duurt bij de volgende bevalling. Maar daar hoor je ook verschillende verhalen over Bij mij was het niet zo in elk geval!
Mijn eerste twee kwamen redelijk vlot na elkaar (16 mnd). Bij de eerste deed ik er 7 uur over met 20 minuten persen; de tweede 4 uur met 6 min persen, maar wel met weeenopwekkers; bij de derde 5 uur met opwekkers, tien min gespietst. Dat viel me tegen stiekem. Had gehoopt dat ik er nu weer korter over zou doen. Maar ja, de eerste twee waren 7,5 en 7 pond en deze bijna 9,5...
Hier de derde in februari geboren, de oudste was toen 2 jaar en 4 maanden en de nu middelste 16 maanden. De derde bevalling was qua snelheid bijna gelijk aan aan de 2e (4,5 uur).
Tussen mijn 2e en 3e bevalling zat 10 jaar (tussen 1 en 2 ruim 1,5 jaar). Nr 1 duurde ongeveer 4,5 uur , nr 2 duurde ongeveer 4 uur en nr 3 duurde ongeveer 2.5 uur. Dus steeds vlotter en de tijd ertussen maakte geen verschil.
Tussen mijn oudste 2 zit 16 maanden en tussen nr 2 en 3 zal 17 maanden zitten. Eerste bevalling begon rond 7.30 uit spontaan met weeën en ik ben om 20.54 bevallen via ks. De 2e bevalling begon rond 11.00 uur, ook met weeën en ik ben om 19.02 bevallen (geen ks). Ik ben heel benieuwd hoe de 3e bevalling zal gaan. Zwangerschap is wel wat anders dan de vorige 2x. Ben benieuwd of de bevalling ook anders zal gaan.
1. 15 uur 2. 3,5 uur 3. 7 uur Je hoort vaak dat de derde bevalling weer wat langer duurt. Tussen 1 en 2 zit 1,5 jaar. Tussen 2 en 3 zit 2,5 jaar.
Tussen nummer 1 en 2 zit 16 maanden, en nummer 2 en 3 schelen straks 20 maanden... 1e bevalling duurde 3,5 uur, waarvan een uur persen. Spontaan begonnen met weeën 2e bevalling duurde 2,5 uur, 2x persen. Begon met gebroken vliezen en daarna begonnen de weeën. Beide keren dus snel, maar wel anders begonnen. Dus wat zal de 3e brengen....
Volgens mij maakt het vooral uit hoe vaak je bevallen bent, niet hoe veel tijd er tussen zit. Het is alleen voor je lijf wel zwaarder (qua herstel) als kinderen kort op elkaar komen, dacht ik. Bij mij zat er tussen 1e (bevalling ruim 4 uur) en 2e (bevalling ruim 2 uur) 2 jaar tijd. De 3e kwam 4 jaar later, bevalling liep anders dan verwacht en daardoor ook langer (8 uur). Gevalletje pech zei VK...
Jep hier ook ervaring dat de 3e weer langer duurt 1e 11,5 uur 2e, 3,5 jaar later, 3,5 uur 3e, 2 jaar later, 7 uur
Hier zit tussen de oudste en middelste 20 maanden. En tussen de middelste en jongste 25 maanden. Mijn ervaring is juist dat het steeds snelller ging. De middelste 6 uur over gedaan. De jongste van eerste wee tot en met geboorte 2,5 uur.
Ik lees mee! Eerste bevalling was 4,5 uur, waarvan 14min persen. Heel benieuwd hoe de volgende bevalling zal gaan. Er zit hier straks 15 maanden tussen.
Ik heb 3 verschillende bevallingen gehad (de bevalling van mijn overleden kindje werd ingeleid door medische redenen). Nummer 1: geboren na 40.2 weken. Mijn vliezen braken en binnen een half uur begonnen de weeen. Hij is uiteindelijk na 33 uur weeen geboren. Nummer 2: geboren na 38.6 weken. Begon ook met gebroken vliezen maar de weeen kwamen pas na precies 24 uur. Na 12 uur weeen is hij geboren. Nummer 3: geboren na 34.1 weken. Ook toen braken mijn vliezen met een hele plas bloed. Per ambulance naar het zkh vervoert en direct een spoedks gekregen omdat de placenta losliet.
Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaringen. Binnenkort ook uitgerekend en de jongste en oudste schelen dan ongeveer 2.5 jaar.. En de middelste is dan ongeveer 1. Ook benieuwd naar het herstel als je zo beel kindjes achter elkaar hebt gekregen