Zwitserland in september met kleine kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Paardenbloem, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Iemand enig idee of dit een goed idee is? Mijn man wil heel graag naar Zwitserland, we willen niet vliegen, willen nog even wachten tot onze baby ongeveer een half jaar is en verder hebben we een zoontje van nu bijna 2.
    Heb een leuk huisje gezien met voldoende ruimte en voorzieningen in een leuk dorp waar ik ooit eerder geweest ben (ligt niet erg hoog in de bergen, op 15 min rijden van Interlaken). Dit is beschikbaar vanaf 8 september.

Ik vraag me af of het weer dan nog lekker genoeg is zodat we bijvoorbeeld overdag op een kleedje kunnen picknicken of dat het dan al bijna sneeuwt daar. Wat koudere nachten zijn niet erg.
    We willen een paar uitjes (2 of 3 dagen in die week) afwisselen met wandelen en relaxen. Iemand tips?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik heb even op google gekeken de temperatuur lag tussen de 19-20 gr verder naar oktober naar 16gr maar dat kan in de bergen en met beschutting toch echt anders zijn (lekker warm)

3. Paardenbloem

Hmm ja ik zie het ook. Twijfel toch een beetje..
    Iemand ervaring rond die tijd daar?

4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Afgelopen september zijn wij geweest, baby was toen 8 weken :o: Het was toen halverwege september. Gemiddeld was het rond de 15 graden, we hadden geen hele goede week qua weer. Wij hadden zomerjassen, en de baby vaak wel een wknterjasje aan. Wij zaten wel op 1200 meter. We zijn toen ook in het dal geweest, daar was het niet véél warmer. Maar goed, je weet het nooit in de bergen!

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

Hmm dat klinkt niet heel erg aantrekkelijk. Ik kijk even verder voor een zonnigere bestemming denk ik..

Deel Deze Pagina