Eiceldonatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kuitje, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Na een poosje weg te zijn geweest in verband met een operatie waarbij mij eierstokken weg zijn genomen meld ik mij nu weer!

Mijn man en ik willen gaan voor eiceldonatie, ik wil namelijk dolgraag een kind van mijn man, dus het is voor mij niet relevant of het eitje dan van een andere vrouw komt. Het feit dat ik zelf de zwangerschap uitdraag gaf bij mij de doorslag.
    We twijfelen nog of we het gewoon in NL gaan doen of in Spanje. Daar heb ik ook veel goeds over gehoord qua wachtlijsten en slagingskansen.... (60 a 70% op zwangerschap en 40% op geboorte).

Zijn er nog andere damens bezig met eiceldonatie? Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er ook dames die uit zijn geweken naar het buitenland?

Ik hoor het wel!

Lieve groetjes,

Kuitje

2. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    Hoi

Ik heb hier geen ervaring mee maar zou hier ook wel het 1 en ander verder over willen weten. Wij zoeken namelijk een zaaddonor en ik zou best in ruil daarvoor eiceldonor willen zijn. Ik heb altijd al gezegd als ik iemand kan helpen met een kinderwens dat ik dat doe. Nu heb ik wel gelezen dat er risico's aan verbonden zijn voor de donor. We zijn nog maar net bezig met informatie zoeken, maar wilde dit toch even delen alvast.

groetjes Amber

3. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar mijn eicellen rijpen niet heel goed. Mijn zus heeft aangeboden een eicel te doneren als het probleem zich blijft voordoen. Ik zou niet voor het buitenland kiezen maar dat is puur gevoelsmatig...

4. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

hey Amber,

Ik vindt het fantastisch dat er mensen op deze wereld zijn die elkaar willen helpen.
    Toevallig zag ik zo'n beetje wat je eisen zijn ten aanzien van een donor. met name ten aanzien van de lengte van de donor. Nu moet ik zeggen dat mijn man rond de 2 meter is.. kans is dan heel groot dat je ook grote kinderen krijgt...

Wat ik je wel kan aanraden is om eens te informeren bij instituut Geertgen in de Mortel (N-Br). Deze zoeken donors die een wederkerige ruil willen doen. Dat betekent dat jij eitjes kunt afstaan en dat je in ruil daarvoor een zaaddonor krijgt. Uiteraard kijken ze hierbij wel naar je persoonlijke wensen. Ookal ken je de donor dan niet hij staat dan evengoed geregistreerd, zodat jouw kind(eren) straks eventueel de donor kunnen traceren en andersom komen jouw gegevens ook in een register te staan.

Kijk anders eens op www.geertgen.nl voor meer info!

Veel succes en bedankt voor je lieve aanbod, wie weet....

Lieve Groetjes,
    Kuitje

5. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    Hoi

sorry dat je het zo hebt opgevat was zeker geen direct aanbod mag op deze site geloof ik ook helemaal niet. Was eigenlijk meer mijn gedachte aan het typen. Maar had idd niet gek geweest als je via deze site elkaar kan helpen. Ik denk niet echt na bij wat ik type maar type meer vanuit mijn hart. Ik hoop dat het snel lukt voor jullie en dat jullie snel de juiste donor vinden.

Via geertgen wil ik het niet eventueel via een ZH in Rotterdam ik weet dat het EMC ook aan ivf doet. Liever heb ik via ZI de donatie en dan als onze kinderwens vervuld is dat ik een eicel afsta in het ziekenhuis. Want dat is een vereisde voor een donor dat je kinderwens vervuld is. Maarja zoals ik al zei ik moet nog zoveel info inwinnen. Vandaar dat ik reageerde.

heel veel sterkte en kracht groetjes Amber

6. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

en ik hoop hetzelfde voor jou Amber!

Zijn er nog andere mensen op het forum die met eiceldonatie bezig zijn?

Groetjes,
    Kuitje

7. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi,

Als je een anonieme zaaddonor zoekt, kun je het beste naar het buitenland gaan; Belgie bijv. Daar heb je veel minder verplichtingen en regels naar de donor toe dan in Nederland! In Nederland wordt sinds een paar jaar de namen van de donor en van de vrouw geregistreerd omdat de regering vind dat het kind op latere leeftijd het recht heeft om te weten wie de biologische vader is ofzoiets..
    In Genk zit een hele goede arts op dit gebied; Ziekenhuis Oost Limburg, Campus St. Jan (dr. O)! Geen wachtlijsten en heel professioneel!
    Veel succes!

xx Roosje

8. Amberkidzi

1 dec 2007
    39
    0
    0
    beveiliger
    Rotterdam
    hoi

bedankt voor je info maar ik heb het nooit over een anonieme donor gehad. Vind het ook heel erg ego als mensen dit doen (niet gelijk over mij heen vallen is mijn mening) ik vind dat een kind zelf moet kunnen bepalen of die wil weten wie de donor is. maar zoals ik al zei toch bedankt voor de info.

groetjes Amber

9. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Oh, sorry dan had ik het verkeerd begrepen! :oops:

Veel succes in ieder geval!

10. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Roosje,

Ik begrijp uit jouw berichtje dat je KID hebt gedaan via België? Of concludeer ik nu iets, wat niet klopt... :oops: Mijn man en ik zijn ons aan het oriënteren op KID (zie ook mijn eigen topic: van TESE naar KID), en zijn aan het overwegen om naar België uit te wijken. Onze gyn heeft ons dat aangeraden. Ik vind de wachttijden in Nederland echt schokbarend lang, en daarnaast weten wij niet of we met een niet anonieme donor in zee willen, zoals dat tegenwoordig in Nederland het geval is. Jij noemt een naam van een kliniek, ben erg benieuwd of je meer info hebt voor me over hun behandelingswijze? Zelf heb ik info verzameld over Antwerpen, ziet er ook goed uit, maar ik vind hetw el prettig als ik meerdere klinieken met elkaar kan vergelijken..

Liefs Loes

11. bengel

bengel Niet meer actief

hoi hoi

kennis van mij is inmiddels zwanger met eiceldonatie. de 1ex miskraam, 2e keer raak, waarvan 1 het niet gered heeft en ze nu zwanger is van nog 1 die is overgebleven.

12. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi Loes,

Ja ik ben bij het Ziekenhuis Oost Limburg, Campus St. Jan geweest (een hele mond vol). Dit is een ziekenhuis in Genk en daar werkt een hele bekende Belgische fertiliteitsarts, dr. O.
    Het is geen vriendelijke man, laat ik je dat maar meteen vertellen, maar hij boekt hele goede resultaten. Hij heeft een assistente die de meeste contacten met de patienten onderhoud en die is wel heel vriendelijk.
    Je kunt daar terecht voor kid en bij mijn weten is er geen wachtlijst!
    Toen ik er destijds met mijn vorige vriend naar toe ging konden we meteen starten. Ik heb ki's gehad en ivf/icsi behandelingen met donorzaad.
    Zelf vond ik het toen wel prettig om niet te weten wie de donor was en voor mij was mijn partner toen toch automatisch de vader ondanks dat hij onvruchtbaar was.

De behandelmethodes op zich verschillen niet veel met die in Nederland. Veel spuiten, echo's etc etc..

Voor het donorzaad kijken ze eigenlijk alleen naar de lengte, huidskleur en de kleur van de ogen en haren van je partner. Dat is het enige waar ze rekening mee houden. Achtergrond e.d. is volgens hen niet belangrijk (wel of niet gestudeerd enzovoorts) aangezien niemand kan vertellen hoe zich een kind ontwikkelt. Zowel niet met 'eigen' zaad als met donorzaad.
    Uiteraard zorgen ze wel dat ze donoren hebben die geen dragers zijn van erfelijke ziektes e.d.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik wens je heel veel succes!

Groetjes,
    Roosje

Edit Moderator: Naam arts verwijderd, namen noemen van artsen is niet toegestaan

13. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Roosje,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat deze arts erg goede resultaten boekt. De gyn heeft aan ons geadviseerd altijd naar de resultaten te vragen, omdat dat nogal kan verschillen per ziekenhuis. Maar het blijft een onwijs moeilijke keuze...dus ik ben er ook nog niet uit. Maar de kans dat het Belgie gaat worden is erg groot!

Liefs Loes

14. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Heel veel succes!

Groetjes, Roosje

Deel Deze Pagina