Hallo dames, hopelijk is dit het goede forum hiervoor. Ik ben nu nog maar heel pril zwanger, maar er worden toevallig dit jaar wat familie uitjes gepland. Eén wanneer ik 24 weken ben en een wanneer ik 27 ben. Het zijn korte vluchten (Londen en Zweden). Ik weet dat het volgens de regels gewoon mag wanneer je zwangerschap normaal en gezond verloopt, maar gevoelsmatig vind ik het een beetje vervelend. Wat zijn jullie ervaringen met korte vliegtrips in deze periode van de zs? Alvast bedankt! .
Ik heb voor het laatst gevlogen met 24 weken. Het was goed te doen, alleen had ik erg last van vocht in mijn enkels en handen. Meer dan ik normaal zou hebben met vliegen. Goed blijven bewegen kan helpen denk ik. Maar wij zaten in een overvolle charter.
Ik kijk even met je mee. We willen eigenlijk in mei nog een weekje op vakantie, als ons budget dat toelaat . En dan op ca 4 uurtjes vliegen. Tis wel iets verder maar ik ben dan ook 27weken zwanger. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere!
Ben in mijn vorige zwangerschap met 30-32 weken nog naar Londen gevlogen voor een weekendje weg en dat was verder helemaal geen probleem. Wat je zegt het is maar een hele korte vlucht en in de auto zit je misschien wel eens langer. Had wel voor de zekerheid mijn zwangerschapskaart van de vk meegenomen voor als de luchtvaartmaatschappij moeilijk ging doen over de zwangerschap, en nagezocht bij de maatschappij tot hoeveel weken ze zwangere vrouwen lieten vliegen.
Je zal bij de meeste maatschappijen een vliegverkalring van vk of gyn nodig hebben. Neem die mee anders kunnen ze je weigeren. Ik vlieg voor mijn werk heel veel (korte vluchten van max 2/2.5 uur) en heb bij alle twee mijn vorige zwangerschappen van begin gewoon tot 36 weken gevlogen (dat is de limiet, daarna mag het niet meer van de vliegmaatschappijen) en bij deze ook weer. Geen enkel probleem dus.
ik ben twee jaar geleden met 26 weken naar gran canaria geweest en dus met 27 weken weer terug.. Ik had nergens last van, maar dat had ik die hele zwangerschap niet
Goh, daar had ik nog niet eens over nagedacht Wij gaan in Mei op vakantie, is ongeveer 4 uurtjes vliegen, dan ben ik 25 weken zwanger We moeten onze dochter ook nog op schoot nemen, dus dan heb ik 2 kinderen op schoot
ben met kerst nog geweest naar iatlie, was toen 28 weken, moest wel een verklaring hebben van de verloskundige dat het een ongecompliceerde zwangerschap is en ik gezond ben. Dit moet voor ryain air va de 28 weken. Elke maatschappij heeft zijn eigen beleid hier voor, even lezen op de website, dan weet je of het nodig is en anders voor de zekerheid gewoon meenemen als ze je bv niet geloven. Vliegen hier is geen probleem, nergens last van alleen een dreumes er bij die het een klein beetje vermoeid maakt.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een vliegreis van 12 uur gemaakt (heen 6 weken zwanger en terug 10 weken zwanger). Bij deze zwangerschap heb ik bij 28 weken een vliegreis van 4 uur gemaakt... Beide keren nergens last van gehad. Als jij je verder goed voelt en je hebt een ongecompliceerde zwangerschap kan het gerust!