Eerste bezoek aan huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sabje373, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabje373

Sabje373 Actief lid

2 nov 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Vriendlief en ik zijn inmiddels in ronde 13 beland en nog niet zwanger (ook niet geweest). We willen deze ronde nog even afwachten, maar zitten dan toch te denken om de huisarts te bellen indien het wederom niet raak is.

Nu is mijn vraag: wat kun je van zo'n bezoek verwachten? Wat vragen ze je allemaal? Doen ze al meteen lichamelijke onderzoeken en welke? Werd je meteen verwezen of?

Ik hoop dat er iemand is die hier antwoorden op heeft. Dank je wel!

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Spannend he, dat eerste bezoek.
    Toen wij gingen voor onze (nu dochter) eerste, toen kreeg mijn man gelijk een onderzoek naar de kwaliteit van zijn 'mannen' (zoals de ha het noemde). En bij mij werd gevraagd naar mijn cyclus. We kregen ook gelijk een verwijzing naar de gyn. De 'mannen' bleken in orde.

Bij de gyn werd er gekeken naar mijn temperatuurcurves, hij vond mijn lf wat aan de korte kant en ik kreeg een inwendige echo. Toen we naar buiten liepen zeiden we tegen elkaar, zag je die grijze massa, ik dacht bijna dat hij ging zeggen dat ik zwanger was (een stukje beeld van het opmeten van het slijmvlies). 3 dagen later testte ik positief :D.
    Daar heb jij nu niks aan, maar was wel ook in ronde 13. Dus misschien pak je wat van het geluk uit dit nummer mee?

Uiteindelijk dus bij de ha niet zoveel, en meer dan die eerste afspraak bij de gyn kan ik je niet helpen.
    Succes in ieder geval!

3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Mijn huis arts heeft bij mij eerste bloed af genomen. Begin van de cycles en na de eisprong
    Mijn progesteron was te laag en zijn we doorgestuurd naar een gynacoloog.

Daar inwendige echo gehad en man heeft semen onderzoek gehad

4. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Mijn huisarts heeft geen onderzoeken gedaan. Alleen standaard vragen als: hoe regelmatig de cyclus is, hoe lang je al bezig bent en of je weet wanneer je eisprong is. Ik had zelf al getemperatuurd en deze grafieken meegenomen.

Pas in het ziekenhuis werd er bij ons een zaadonderzoek gedaan, inwendige echo en bloedonderzoek.

Succes ermee!

5. Sabje373

Sabje373 Actief lid

2 nov 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fortunee: dat zou prachtig zijn als dat zo was! Mijn geluk zou dan niet op kunnen. Bedank voor de antwoorden dames!

Deel Deze Pagina