Hi dames! Ik hoop dat er iemand is die me een beetje moed kan inpraten hoe lang het duurt voordat je weer een beetje jezelf bent na ernstige OHSS? Even kort mijn verhaal; Op 11 oktober de punctie gehad voor onze eerste IVF poging, 29 follikels aangeprikt. 14 oktober de terugplaatsing van een 3 daagse embryo. Het was spannend maar ze zagen geen reden om niet terug te plaatsen. Op 23 oktober opgenomen met een enorm dikke buik. Ondertussen lig ik al meer dan 3,5 weken in het ziekenhuis en heb ik 3x een ascitesdrain, 30 kg aan gewicht in vocht erbij, albumine en vocht via het infuus, en verschillende pijnstillers gehad. Ik heb me werkelijk nog nooit zo ellendig gevoeld in mijn leven als de afgelopen 3,5 week! Maar goed, ik krabbel wat op nu. Kan weer plassen (en niet een klein beetje zeg!) houd mijn eten en drinken weer binnen en kan al 48 uur zonder infuus. Lopen op de afdeling lukt me ook aardig. Morgen mag ik dan eindelijk naar huis, maar dan? Zijn er dames met hetzelfde verhaal? Hoe lang duurde het voordat jullie herstelde? Alle kilo’s er af waren? En weer een beetje spieren ipv botten hadden? Want er is werkelijk bijna niks van me over, terwijl ik echt een gezonde dame was laat ik maar zeggen. We willen zo graag EINDELIJK gaan genieten van de zwangerschap! Ik hoop zo op een reactie! Alvast bedankt! X
Ik heb de milde variant gehad.. na 4 dagen ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Ik had gelukkig geen terugplaatsing gehad dus dat scheelde wel. Wat een ellende heb je meegemaakt zeg. Enorm heftig om zo lang in het ziekenhuis te moeten liggen. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op en kun je straks thuis echt goed gaan herstellen, al zal dat nog wel een tijd in beslag nemen. Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
Dank je voor je reactie! Super vervelend dat je het ook hebt meegemaakt, het is zo ellendig! Moet eerlijk zeggen dat ik me vandaag een stuk beter voel. Heb jij thuis nog een lange weg gehad?
Ik was vooral erg moe en ik moest weer een beetje op krachten komen omdat ik zoveel had gelegen. Maar verder ging het best goed. Fijn dat je je een stuk beter voelt nu!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt. Bijna 20 kilo aan vocht, longdrain en spoedoperatie ivm gedraaide eierstok. Ik mocht na 22 dagen ziekenhuis naar huis. Het duurt wel even voor je hersteld bent en zeker in combinatie met zwangerschap is dat lastig. Kleine stukjes lopen hielpen mij om nog veel vocht kwijt te raken maar je moet toch nog voorzichtig zijn met bewegen want je eierstokken zijn waarschijnlijk nog wat vergroot en je baby heeft ook energie nodig. Ik ben denk ik nog een maand thuis geweest en vanuit huis langzaam begonnen met werken maar ik heb het heel rustig opgebouwd. Heel veel succes met het herstel!! Luister goed naar je lichaam en neem voldoende rust.