de zenuwen voor 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ukkie11, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Volgende week hebben we de 20 weken echo, ik ben er zo verschrikkelijk zenuwachtig door en de vervelende verhalen van rond deze termijn worden steeds meer en erger lijkt wel.

Kunnen jullie mij vertellen wat ik kan verwachten , wat gaan ze precies doen, wat hoor ik te zien en wat vertellen ze ook daadwerkelijk???

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hoi hoi!

Je moet je niet gek laten maken hoor door alle horror verhalen die je hoort. Bedenk dat verreweg de meeste zwangerschappen goed/gezond verlopen.

Ze meten de baby; de omtrek van het hoofdje, het bovenbeentje. Ze kijken naar de hersens, het hart, of alle organen aanwezig zijn. Ze checken of het kindje geen hazenlipje,open ruggetje of buikwanddeffect heeft. Tja en nog veel meer.
    Eigenlijk kijken ze alles na of alles normaal lijkt.

In de meeste gevallen is alles in orde hoor.

Je kunt van te voren ook aangeven als je bepaalde dingen niet wilt weten. Als het goed is vragen ze van te voren ook of je het geslacht wilt weten. Dit kun je ook aangeven.

Succes met zenuwachtig zijn! :) het is ook spannend natuurlijk! Komt vast goed!

3. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    dank je suzanne....het geslacht weten we gelukkig al maar laat t dan nog even checken :D

Ben erg benieuwd....

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb hem over 2 weken, ben ook erg zenuwachtig. Er kan zoveel mis zijn, maarja het zit vaker gewoon goed gelukkig.

Heb er aan de andere kant ook veel zin in.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We krijgen seo 20wk op 12nov...,
    Ze gaan extrA controleren voor hart en heupendisplexie bij ons.
    Ah er kan zo verl mis gaan altijd niet alleen bij zwangerschasp maar ook later dus zeneuwachtig zijn geeft geen zin als he zelf alles heb aan gedan om het zo goed mogelijk verlopen!
    Succes!

6. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Het is bovenal erg grappig om te zien hoeveel en wat er in relatief korte tijd allemaal al is gebeurd met het kind. Alles zit er op en eraan en beweegt.

Uk laat ff weten hoe het ging oke? :)

7. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Natuurlijk laat ik iets weten. was wel extra zenuwachtig omdat ik haar al een paar dagen niet had gevoeld. Maar net voeldde ik haar weer gelukkig

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Voor mij is het morgen zover... Ik ben ook zenuwachtig. Ik wou dat ik het al gehad had, maar ja...
    Het voelt toch een beetje als een examen vind ik...
    Succes met wachten!

9. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    @cizmo

ja idd net een examen hopen dat je alles goed hebt!!!. Ik moet nog een weekje wachten. Marr jij heel veel succes morgen, laat je even weten wat jou ervaringen waren ben er erg benieuwd naar.

10. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Ik denk dat iedereen wel een beetje zenuwachtig is.

Ik heb de mijne vorige week gehad en vond het ook spannend. Tot dat ze het meeste had nagekeken en vond het daarna alleen maar mooi om te zien hoe ons kindje lag te bewegen :)

11. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik kan me de zenuwen goed voorstellen wij hebben maandag de 20 weken echo.. Gelukkig heeft de vk me gerustgesteld en uitgelegd dat ze goed naar de organen kijken voor afwijkingen! Volgens haar hoefde ik me niet druk te maken op alle echo's en dat zijn er al best veel (lees een stuk of 9) was niets bijzonders te zien wat haar alarmeerde. Met dit gevoel ga ik ook naar de 20 weken echo aanstaande maandag!
    En wat er al eerder werd gezegd laat je niet gek maken door alle horror verhalen..

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Vandaag hebben we de 20-weken echo gehad en onze zoon is helemaal goedgekeurd. Zijn gewicht klopte precies met 20 weken en 5 dagen. Hij zat qua groei precies op de middenlijn.

Ik ben echt blij!

Het ruggetje kon ze niet goed zien omdat hij ondanks dat ik tussendoor ging staan en springen op zijn rug bleef liggen. Daarvoor gaan we donderdag terug, maar een openruggetje kon eigenlijk al niet omdat er dan ook een afwijking in de kleine hersenen moet zitten, aldus de echoscopiste. Donderdag is dus puur voor een compleet dossier.

Veel sterkte met wachten!

13. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    was ik al maar zo ver kan niet w8en :) om mijn kleintje te zien bewegen :)

14. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik moet zeggen dat ik ook super nerveus ben.. ik moet 5 november pas, ruim 2 weken dus.
    Je komt natuurlijk wel showen he... zit vast allemaal goed.

15. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier 29 oktober de 20 weken echo ben vooral erg nieuwschierig de zenuwen zullen nog wel komen ;).

16. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Ik mag ook vandaag...erg spannend!

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Wij hebben vandaag ook de 20 weken echo gehad!
    Hier was alles goed en we hebben nog eens bevestigd gekregen dat onze zoon echt wel een zusje krijgt:D

Ze meten inderdaad je baby's hoofdje, buikje, kijken het ruggetje en buikje na of het gesloten is, controleren of het maagje en blaasje gevuld zijn, kijken naar de hersentjes, bovenlip en meten het dijbeentje.
    Zoals hierboven al werd gezegd, meestal is alles gewoon ok hoor;)

Je geen zorgen maken, gewoon genieten! Want deze termijn vind ik de echo's echt schitterend mooi!

18. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Nou vanochtend naar de 20 weken echo geweest...ons kleine meisje is helemaal gezond en loopt ietsje voor op groei (in alles).
    ze hebben zelfs nog 5/10 minuten een 3d echo gemaakt. dus meteen gevierd met een dag babyshoppen!!

19. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Wat superfijn,lekker genieten...en shoppen :D

20. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0