Ervaringen gezocht autovakantie (zomer)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mama092013, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, dat geloof ik graag. Wij boekten jaaaaaaren lang onze vakantie altijd in de kerstvakantie. Maarja, dan ging het steeds maar om twee personen en hadden we wat minder eisen. Dat zal nu wel gaan veranderen

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    wij hebben in kroatie in porec gezeten, super mooi stadje, gezellig en leuke mensen.
    zou niet meer weten hoe t park heette maar was niet echt voor kinderen, mega lange trappen en maar heel klein en saai baby zwembad en half uur lopen naar porec toe (of met t treintje:p)

oh en s nachts rijden doen wij ook niet hoor, je bent zelf mega gebroken als je aankomt! meestal rijden wij rond 3 uur s nachts aan.
    en overnachten kan, maar dan heb je 2 autodagen...
    wij rijden om ste beurt en dan gaat t ook in 1 keer.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst naar Italië gereden. We hadden zoiets van, we gaan het gewoon doen :)
    Super fijne camping ( la quercia ) aan het gardameer. Zeer kindvriendelijk, alles aanwezig maar in de buurt ook genoeg winkeltjes e.d. Mooie omgeving en je kan er alle kanten uit. Wij zijn ook een dag naar Venetië geweest ( al is dat met kinderwagen niet aan te raden )
    Het rijden is ons 200% meegevallen. Nu zijn onze kinderen wel wat ouder dan die van jou. Wij hadden dvd-schermpjes geleend, ideaal. Ook zijn we rond 3 a 4 uur vertrokken zodat ze nog een groot gedeelte hebben geslapen. Genoeg stops gemaakt, even beentjes strekken, wat kleine cadeautjes voor onderweg.
    Nou ja, ons is het goed bevallen iig :D

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij doen dit ook al een paar jaar. ook omat vliegen met 2 kids niet te betalen is vind dat zo zonde van het geld. onze eerste x was disney voor ons toen 7 uur rijden en de jongste ws toen 9mnd. hij wilden iet slapen was de hele tijd wakker maar ondanks dat geen problemen elke 2 uur hebben we gewisseld van stuur en dus ook ff rondgehuppelt met de kids. erna zijn we nog een aar keer naar oostenrijk geweest dit isdan 10 uur. werkt ook perfect en de kids vinden het super daar in de zomer. met de kabelbanen ed. wij zijn geen strandliggers en dit is dan ideaal lekker warm en aktief. heel veel kinderparken op de bergen met water ed. ze hebben het er nog over.

zolang je veel stopt voor jezelf maar ook voor jek ind en er dus een plezierige rit van maakt. wij hebben trouwens ook een dvd speler aangeschaft toen met 2 monitors superaanschaf is dat geweest.

5. senta

senta Niet meer actief

Wij gaan al jaren naar spanje Camping y Bungalows El Delfin Verde - Resort en la Costa Brava ik kom hier al val kleins af aan wij boeken trouwens altijd via Voordelige autovakanties in Europa | Vrij Uit Autovakanties

Wij rijden wel de nachten. Maar bereiden ons er wel op voor. De eerste jaren om 19 uur gaan rijden dan waren we er rond 12.00 de volgende morgen. Afgelopen jaar om 13.00 van rijden en we waren er om 7.30 volgende morgen konden om 8.00 de tent in een lagen om 10.00 boodschappen in huis en al in het zwembad. De avond vroeg naar bed en volgende dag weer fit.
    Mijn man gaat altijd paar dagen van tevoren eerder naar bed tot het moment dat hij om 7.00 slaapt en het ook altijd al minimaal 3 dagen vrij. We rijden eerste stuk zoveel mogelijk daarna de nacht stoppen we iedere 2 uur voor koffie en een frisse neus. Kleine man slaapt heerlijk.

Wj hebben er allebei geen moeite mee maar tussen 1.00 en 5.00 rijd ikzelf niet. Dus ik ben de volgende dag voor de kleine.

6. sita90

sita90 Niet meer actief

Wij zijn nu twee keer in Kroatië geweest, wat een geweldig land! Super mooi, warm en aardige mensen! En het is ook nog te betalen!!!
    Wij zijn de eerste keer op Zelena laguna geweest, bij Porec. Mooie camping en heerlijk rustig, althans eind augustus:)
    Vorige zomer naar Bijela Uvala (ligt er pal naast haha:)) dus ook in Porec. Ook mooie camping, leuk zwembad wat meer voor kleintjes is, maar ik vond Zelena Laguna toch wat prettiger.. iets kleiner. Er is wel maar 1 zwembad, maar je mag geloof ik ook gebruik maken van het naast gelegen hotel.
    Het strand bestaat voornamelijk uit plateaus, dus je moet een trappetje af om de zee in te gaan. Je hebt ook gedeeltes waarbij je via kiezeltjes het water in kan. Aan de andere kant van de camping (voorkant, straatje door) heb je een klein kiezelstrandje dat wat langzamer afloopt.
    Waterschoenen moet je echt hebben!
    Al met al hebben wij er vrij weinig van gemerkt dat het ruime campings zijn, bij bijela uvala iets meer.
    Als je niet teveel geld uit kunt/wilt geven aan je verblijf, bij beide campings kun je een ingerichte bungalow tent huren:) dat hebben wij beide keren gedaan en is super bevallen en eind augustus begin september voor een prikkie! (+/- 350 euro voor 2 weken) en nog steeds heerlijk weer!
    Wij reden om de beurt en hebben een paar uurtjes geslapen.
    Misschien is het met een kleine handig om een een weg hotelletje te overnachten?

Als je nog vragen hebt over Kroatië, of over een van deze campings hoor ik het wel:)...

P.S. Als ik dit jaar niet zwanger raak (wat ik wel hoop natuurlijk!) dan gaan wij weer naar Kroatië:) Dat zegt denk ik al genoeg haha.

7. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Sorry voor mijn late reactie :) ik heb echt goeie tips van jullie gekregen, erg fijn! Heb nu gewoon al zin in de zomervakantie! Haha
    Ik ben alleen dus geen autovakantie gewend, dit zal de eerste keer worden.
    Dus ik vind het wel spannend :) maar waarschijnlijk komt alles gewoon op zijn pootjes terecht :)
    Ik zou wel nog willen weten waar je zoiets het beste kan boeken.. Enchet liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk haha (ik ben tenslotte een Hollander he :p)

8. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ohja, wat ik ook nog graag wil weten...wat zijn ongeveer de kosten voor de reis? Waar moet ik dan aan denken? Is er ook tol daar of niet? (Kroatië)
    Wij rijden benzine..

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    ja je komt wel tol wegen tegen jaa... tenzij je door alle dorpjes heen wilt rijden....
    ik haal altijd boeken bij t reisbureau, en dan zoek ik een paar leuke campings ofzo uit en dan ga ik op internet kijken.
    en als ik gevonden heb wat we willen ga ik alle sites af om te kijken waar het het goedkoopste is.
    snapje t nog?
    en ook ff paar dagen eerder of later vertrekken kijken, kan je veel geld schelen!!
    ik boek dus altijd maar net waar t t goedkoopste is, nog zo'n hollander hier:D

en dan dus boeken:D

als je weet hoeveel km het is rijden kan je ongeveer uitrekenen wat je aan benzine kwijt bent. doordat je veel snelweg rijd en ongeveer even hard rijd je auto vaak wel wat zuininger dan rondom huis.

succes!! ik vind t uitzoeken en voorbeiden vaak net zo leuk!! hihi

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Ik boek altijd via internet, gaat prima (wel even kijken of ze bij anvr etc zijn aangesloten).
    Gewoon googelen en even bij zoover kijken en je hebt zo wat gevonden.

Is Kroatie ook wel leuk met kleine kindjes? Als het kiezelstrand zo scherp is dat je waterschoenen moet dragen lijkt mij dat niet echt kindvriendelijk. Mijn jongste valt heel vaak, zie hem al zijn hele knietjes open hebben liggen door scherpe kiezels.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    als je veel aan het strand ligt zou ik niet voor porec kiezen, ik weet niet hoe de rest van kroatie is.
    porec is echt kiezel strand of via stijger t water in, das ook niet echt ideaal met een kleine vind ik...
    wij zijn niet zo'n strand mensen, liever een zwembad om te zwemmen.

12. sita90

sita90 Niet meer actief

Er zijn ook zand stranden in Kroatië. Maar die zijn vaak op de eilanden, ik weet niet wat je precies in een vakantie zoekt maar een groot eiland kan ook erg leuk zijn. Je hebt er vaak alles wat je nodig hebt voor een rustige ontspannen vakantie. Je gaat dan met een veerboot op en neer. Wij doen dit liever niet omdat wij elke dag uiteten gaan, dus elke dag een ander restaurantje willen zoeken, en we rijden veel naar verschillende dorpjes om daar rond te kijken.
    Je hebt ook een aantal zandstranden aan het vaste land, maar dat zijn er erg weinig. ALS wij a.s. zomervakantie gaan, dan gaan wij waarschijnlijk naar Solaris of Zaton holiday resort. Zaton heeft een zandstrand, maar het ligt een stuk dieper Kroatië in, dus wel een paar uurtjes langer rijden.
    Vanuit Arnhem is Porec zo'n 1300 km, en Zaton zo'n 1500 km. Solaris zo'n 1550.
    Het scheelt denk ik zo'n 2/3 uur rijden? Geen idee eigenlijk. Als je besluit te overnachten in Oostenrijk of Duitsland dan maken die uurtjes nog weinig uit denk ik.
    Wij rijden op diesel, en rekenen zo'n 200 euro voor de heen en de terugreis inclusief de tol. We hebben wel een zuinige auto, dat scheelt ook. Ik zou sowieso zo'n 300 euro rekenen, dan zit je wel goed denk ik? Ik weet niet wat de benzine prijs doet.. Tol is niet zo heel veel, maar dat word natuurlijk wel meer als je besluit verder Kroatië in te rijden. Hoeveel dat is durf ik niet te zeggen... Ik gok zo'n 20 euro.
    Ik kijk altijd naar campings op het internet en lees de beoordelingen op zoover.nl :) ook bekijk ik daar foto's die door de reizigers zijn gemaakt en de tips, altijd handig!

13. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Onze favorietq locatie is het Gardameer in Italië. Moet je wel van toerisme hoofdweg, zitten veel Nederlanders ;)

Kijk eens op de site van Vacansoleil. Waarschijnlijk kan je nog lekker in het voor of na seizoen,, dat scheelt zoveel!, vaak heb je dan aanbiedingen van 14 dagen halen, 7 betalen. Zo zijn wij toen onze oudste 11 maanden was in september gegaan, waren toen €210 kwijt voor 2 weken.

Als je naar het gardameer gaat, raad ik je wel aan om niet op zaterdag aan te komen, dan is het namelijk zó druk op de weg!

Succes met uitzoeken, het is zó leuk! Wij huren altijd een kant en klare tent, echt goed te doen!

14. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
  15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij zijn vorig zomer voor het eerst op auto vakantie geweest naar het Italie.
    Zaten toen in noord italie vlak over de Zwitserse grens.
    Snachts 2.00 vertrokken en de andere dag kwamen we om 18.00 aan. (reistijd van 16 uur)
    Van te voren zijn man en ik toen nog op bed gekropen.
    Kinderen waren toen 8mnd en 2,4 jaar.
    Reis ging prima al vonden we Zwitserland pittig om te rijden, opstopping voor de tunnel.
    Jongste kreeg nog borstvoeding dus was erg makkelijk onderweg.

Vakantie zelf was super hadden een chalet met alles erbij.
    enig minpuntje was dat we daar in het meer hebben gezwommen en dat onze jongste dochter er een infectie heeft opgelopen en zo zijn we in het ziekenhuis beland eind van de vakantie.

Terugreis helaas een dag eerder door zieke dochter (wilden zo snel mogelijk naar nederland terug) gaan rijden om 13.00 smiddags en snachts 5.00 waren we thuis, reistijd van 16 uren.

Dit jaar zijn we naar de Adriatische kust gegaan
    hadden een sta caravan met airco (wel nodig daar) zo warm was het.
    Heenreis 19.30 vertrokken en om 18.30 kwamen we aan dus 23 uur.
    en terug reis s`ochtends 7.00 vertrokken en 5.30 kwamen we aan 22,5 uur.
    Zover gaan we ook nooit weer doen in 1x maar we hadden die vele files ook niet verwacht.
    voor de kinderen dvd schermen achterin dat was wel een uitkomst.
    Jongste dochter had over gegeven in de bergen dus dat is misschien ook een tip om daar rekening mee te houden.

Dit jaar willen we weer naar italie maar dan wel minder ver en vind d omgeving in het noorden ook mooier, echt dat bergen gebied.
    Rond de Adriatische kust is alles een platte vlakte en ook veel muggen daar.

wij zoeken eerst een camping uit en dan kijken we naar waar we het het goedkoopst kunnen boeken.
    De camping die wij vorig jaar hadden hebben we via een belgische site 400,- goedkoper kunnen boeken.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar weer naar de Dordogne, Frankrijk.
    En wij boeken altijd via de campings zelf. Eerste jaren kampeerden wij in onze eigen tent, toen een paar jaar in een stacaravan en dit jaar hebben wij een grote tent gekocht en daar gaan we volgend jaar weer mee op vakantie.
    Via een organisatie boek ik liever niet, omdat je dan weinig keuze hebt qua plaats (ze hebben natuurlijk hun eigen plekjes) en op verschillende campings staan de caravans, tenten of staanplaatsen van bijv Eurocamp allemaal bij elkaar en dat willen wij ook niet.

17. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij gaan altijd graag naar spanje toe. we zijn op camping el delphin verde, castell montgri en de laatste 2 keer naar camping mas san joseph geweest. vooral die laatste is ons zeer goed bevallen. kinderen willen er graag nog een keer naar toe, maar volgend jaar willen we een keer kroatie proberen en we hebben camping bijela uvala op het oog.

Deel Deze Pagina