vliegtickets..

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by gien, Dec 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Hoi allemaal,

misschien een domme vraag maar het word de eerste keer dat wij gaan vliegen (aaah) en nu zit ik te kijken voor tickets...

je kan dus kiezen uit kinderen 2-12 jaar en baby's 0-1 jaar. Als we willen gaan is onze jongste nog net geen 2... wat zou ik dan moeten kiezen, ze is in principe nog 1 ;)

alvast bedankt!

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Dan kies je 0-1, als ze dan nog 1 is ;)

Maar misschien geef je hiermee aan of je wel of geen eigen stoel voor haar wil? Of kun je dat nog apart aangeven?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat Aylen zegt. Misschien heeft dat te maken met eigen stoel.

Vliegen is niet zo spannend hoor. Het opstijgen is spannend wat het maakt een hoop kabaal. Maar daarna is het gewoon net een bus met vleugels :)

Waar gaan jullie heen? :D

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,806
    4,191
    113
    0-1 is geen eigen stoel en (meestal) geheel gratis, 2-12 is een eigen stoel en met kinderkorting of het volledige bedrag.
    Jouw kindjes valt nog in 0-1

5. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    aha.. nou een stoel voor haar is wel handig maar daar kan ik verder niets over vinden, dat bel ik wel even na dan..

haha nou ik vind het wel spannend hoor maar het lijkt me ook wel weer gaaf! we gaan naar Noorwegen (mijn ouders wonen daar...) en om nou weer te gaan rijden dan ben je zo 20 uur verder!

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Gaaf! Ik zou graag een keer naar Noorwegen willen!
    Ik snap wel dat je het spannend vind hoor! Vond ik ook toen ik de eerste keer vloog. :)
    Veel plezier alvast!

7. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hangt ervan af of je haar op schoot wil(gratis) of niet( betalen met korting of hele bedrag). Gelukkig is Noorwegen niet lang vliegen dus op schoot is te doen en misschien heb je mazzel en zit er niemand naast je.

8. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Baby's van 0-1 worden door de luchtvaartmaatschappij beschouwd als een 'infant'. Je hebt dus geen recht op een stoel en moet je baby verplicht op de schoot nemen. Er zijn wel plaatsen voorzien (vooraan in het vliegtuig) waar de mama's met baby op schoot meer beenruimte hebben.

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

Dat is bij chartervluchten niet altijd zo, dat je een speciale stoel met extra beenruimte krijgt. Dat zou ik eerst navragen.

10. Poppe

Poppe Bekend lid

Dec 3, 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Wel opletten als je kind op de heenreis nog 1 is en op de terugreis 2. Bij een retourticket moet je dan volgens mij 2-12 kiezen voor het geheel. Maar ik zou dan even bellen om te checken en niet zomaar boeken.

Voor een baby van 0 of 1 jaar kun je vrijwel altijd tegen betaling (vaak minder dan volwassen prijs) wel een eigen stoel bijboeken. Maar dan niet gewoon 2-12 invullen (leek hierboven gesuggereerd te worden), dan kom je in de knoei met het invullen van de geboortedata. Als je dat wilt dus eerst 0-1 invullen en kijken of het menu die optie geeft, en anders telefonisch regelen. Bij een wat grotere 'baby' (1,5 - 2) is het onwijs aan te raden vind ik.

11. daphnev85

Neen is niet altijd zo. Maar de richtlijnen zijn wel zo dat mama's met infants vooraan of net achter een gordijn geplaatst worden... Als er natuurlijk plaats overblijft. Bij ons werden die plaatsten toegewezen de dag voor dat de vlucht vertrekt. Wanneer we dan de dag zelf ons check in systeem opstarten, dan waren die plaatsen al gereserveerd. Wij hadden deze richtlijnen zowel bij lijn- als chartervluchten...

12. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Met welke luchtvaartmaatschappij gaan jullie vliegen? Ik reis veel met Ryanair...weinig service maar lage prijzen....daar krijg je niet een speciale plek hoor als je met kleintjes reist. Ik heb wel een stuk of 15 keer met de kind(eren) gevlogen en het is me 1 keer voorgekomen dat de steward de plek naast mij bewust vrijliet zodat we wat meer ruimte hadden...maar normaal gesproken is dit niet zo. Je kunt wel een stoel bijboeken maar dan moet je gewoon het volle bedrag betalen.

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon 0-1 invullen, dat is ze namelijk. Vaak krijg je dan meer korting als je wel een stoel boekt, plus dat er rekening mee kan worden gehouden i.v.m. voedsel.

Wij zijn in maart 2013 voor 6,5 week naar Amerika vertrokken en dat was heerlijk. Vliegtuig was geweldig, door de motor sliep hij heerlijk.

Vaak zijn de stoelen voor een 1jarige helemaal niet duur (wij hadden 90%korting) en kun je fijn je eigen autostoel meenemen.

Geniet ervan!

14. daphnev85

Inderdaad, ryanair, easyjet, etc... is nog iets anders, dat is lowcost. Daar moet je niks van service verwachten. Behoort noch tot de lijnvluchten, noch tot de chartervluchten. En die extra service voor infants heb je enkel ALS het mogelijk is. Wanneer je vlucht volgeboekt is heb je deze service jammer genoeg niet...

15. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    EspaƱa
    Idd 0-1 invullen. Bij transavia heb ik op een keer na de stoel naast me er gratis bijgekregen met inchecken.. En wel opletten dat ze op de retourvlucht nog geen 2 is.. Staat op de meeste sites van de maatschappijen wel uitgelegd bij meestgestelde vragen..

16. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    bedankt dames ik heb me er een beetje in verdiept maar het is best lastig als je het nog nooit hebt gedaan :D

nou dat is dus ook een beetje het probleem. Op oudjaarsdag terugvliegen is veeeel goedkoper alleen is dat de dag dat mijn dochter 2 word.. is dus veel rompslomp misschien en dan zal je zien dat er wat misgaat... en ik vind het ook wel weer fijn om met haar verjaardag weer thuis te zijn!

tis dus nog maar ff bekijken wat we doen!

17. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    moet dat trouwens, een autostoel meenemen?

18. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Je mag een maxicosi volgens mij alleen meenemen als je een stoel voor haar boekt. Mochten er geen extra lege stoelen zijn en mocht je dochter dus op schoot moeten, zit de bemanning echt niet te wachten op een autostoel die ze ergens moeten zien op te bergen. ;)

19. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    o das mooi want was niet van plan om m mee te nemen en in de maxicosi past ze allang niet meer ;)

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Klopt, dat hadden wij een tijdje terug, oudste werd op vakantie 2 jaar maar we moesten toch een aparte stoel (2+) voor haar boeken zowel heen als terug. Beetje jammer van de prijs, maar ja, het was onderweg toch wel handig.

Share This Page