Combisleeper, welke maat, etc.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik denk erover om een combisleeper slaapzak te kopen voor onze kleine van 1 jaar oud. Onze kleine is nu rond de 75 á 76 cm, welke maat kan ik dan het beste nemen? 80 of 110? Wil hem niet te groot kopen, maar te klein is ook wat, want ze zijn best prijzig.
    En hebben jullie 1 of 2 combisleepers i.v.m. wassen? Onze kleine slaapt namelijk overdag nog 2 keer, dus bijna geen tijd om te drogen na het wassen en een droger hebben we niet, dus 1 of 2 aanschaffen? Wat is jullie ervaring?
    En vinden jullie de combisleeper de moeite waard om aan te schaffen of kun je net zo goed een goedkopere zomer en een goedkopere winterslaapzak aanschaffen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik zat me toevallig hetzelfde af te vragen, dus ik lees even mee ;)
    Ik las dat de combisleeper van 80cm tot ongeveer een jaar gebruikt kan worden en na 1 jaar die van 110cm. Ik ben maar een leek hoor, maar ik denk dat je kindje best snel uit die van 80cm gegroeid zal zijn en dat is inderdaad wel een beetje zonde van het geld.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben er gewoon eentje. Overdag slaapt ze namelijk niet in een slaapzak. Dus kan ik hem overdag gewoon wassen en kan ze hem 'savonds weer aan.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb laatst ook een onderwerp geopend over de combi sleeper.
    Ik zat ook te twijfelen aan de maat. Maar ik ga eerst ff bij de prenatal kijken welke me het beste lijkt. Ik denk zelf toch de grotere.

Mijn dochter heeft overdag ook geen slaapzak aan. En voor als de combi sleeper in de was is krijgt ze een slaapzak met lange mouw van de hema aan.

1 tip, de compisleeper is nu in de aanbieding, voor mij 50 euro!
    Het is wel een roze. Deze kan je kopen op de site van little company.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou de grote nemen. Kan je kleintje er lekker lang gebruik van maken. Zelf heb ik 2 combi sleepers. 1 heb ik nieuw gekocht en 1 via marktplaats. Mooi een reserve voor als de ander gewassen moet worden. Ik vond het te duur om meteen 2 nieuwe te kopen. Ze zijn nu bij prenetal in de aanbieding!

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Geen twijfel mogelijk, meteen de grote maat nemen. Ons zoontje lag vanaf een maand of 7 in de grote combisleeper. Gewoon de mouwgaten wat kleiner naaien met een paar steken. Hij is nu 21 maanden en slaapt er nog steeds heerlijk in. Die dingen zijn veel te duur om een kleine maat te kopen.

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik zou ook de grotere maat nemen als ik jou was.

Ik heb zelf vanaf dat mijn zoontje in een slaapzak ging de Combisleeper gebruikt. Ik heb er 2 liggen. Eentje voor gebruik en eentje voor in de kast ( voor evt. een keer een ongelukje ( diarree of overgeven)).

Nu is mijn zoontje toe aan de grotere maat en ik koop er 2. Is een hele investering, maar ik vind het fijne dingen, lekker warm en makkelijk in gebruik.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zeker weten de 110! Maat 80 is denk ik al wat te klein. Mijn zoontje slaapt nu in een normale slaapzak in maat 90 en dat is nu precies goed (74cm lang).

Deel Deze Pagina