Ervaringen gezocht: bevallen van een flinkerd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marieke1983, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier 2 grote kindjes gekregen (Eva 4350 gram en Lisa 4490 gram, allebei zo'n 53cm) en makkelijke bevallingen gehad. Vooral bij Lisa, 5 minuten persen en ze was er. Bij beiden ook niet geknipt of gescheurd. Lisa daalde pas bij de bevalling helemaal goed in, wel apart.
    Hier geen extra controles of bijvoeden, maar wel thuis bevallen, dat zal het verschil wel maken.

2. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat bijvoeden vond ik eerst ook vreemd. Maar bij zwaardere kindjes wordt dus juist de glucose goed in de gaten gehouden. Bij mijn zoon dreigde de kinderarts zelfs dat hij moest blijven (langer dan ik), omdat hij teveel zou afvallen, maar na 1,5 dag alles op alles te hebben gezet met de bv ging het prima. Daarna was bijvoeding ook niet meer nodig.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ja, wij moesten ook echt elke 3 uur voeden. ook 's nachts.
    elize is ruim 11% afgevallen! meer dan een pond dus.
    (kwam ook door zware bevalling voor haar en ernstige reflux)

maar goed, hier dus wel het beleid van bijvoeden. Met de vlos wel afgesproken wat het beleid van de tweede zou zijn, expres t termijn wat opgeschoven zodat ze nog iets zwaarder mocht zijn. Uiteindelijk afgesproken dat we tussen de 9 en 10 pond naar het ziekenhuis zouden gaan. Maar niemand verwachtte dat ze echt zo groot zou zijn. Uiteindelijk ben ik dus van een bijna 10 ponder bevallen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gek hè dat het beleid zo anders kan zijn. De 2e dag was Lisa misselijk en heeft ze 6 uur achter elkaar niet gedronken, niemand maakte zich zorgen, maar goed, je kan een kind dat niet wil drinken natuurlijk ook niet bijvoeden. De nachten dronk Lisa non stop ongeveer, ik voedde haar gewoon wanneer ze dat wilde en dat was dus vaak, had ze blijkbaar nodig. Ze was in 1 dag meteen 9% afgevallen, toen 1 dag gelijk gebleven en op dag 3 begon ze weer aan te komen.

5. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Op 17 juni ben ik bevallen van onze zoon. Hij woog 4185 gram en was 51 cm lang.

De ontsluitingsweeen waren heftig en ik kwam in een heftige weeenstorm terecht. Toen een ruggeprik gevraagd en jeetje zeg, wat is dat een uitvinding. Maargoed, dat heeft niks met zijn gewicht te maken.

De persfase ging ook niet van harte. Maar zijn gewicht was daar maar voor een klein gedeelte de oorzaak van. Om onze zoon eruit te krijgen (om het zo maar even te zeggen), moest ik 3 keer persen, per perswee. Maar mijn weeen waren te kort, waardoor ik maar net 2 keer kon persen. Niet genoeg dus. Na 45 minuten persen moest er wat gebeuren. Ik voelde mijn weeen niet meer (klinkt gek, maar mijn lichaam was zo uitgeput. De artsen moesten aangeven wanneer er een wee kwam). De hartslag van onze zoon bleef heel erg gevaarlijk laag. Dus toen heeft 1 van de artsen eerst nog geprobeerd om onze zoon een duwtje tegen zijn kont te geven. Ze duwde met haar volle gewicht op mijn buik, in de hoop dat dat het zetje was, wat hij nodig had. Dat hebben ze 3 keer geprobeerd, maar het lukte niet. Daarna hebben ze geknipt en onze zoon geholpen met de Vacuumpomp.

De grote van onze jongen was een kleine factor, waardoor het nog iets moeilijker werd. Maar niet de hoofdoorzaak.

6. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier ook 3 flinkerds,
    respectievelijk 4240 gram, 4440 en 4600 gram, steeds (bijna) 200 gram erbij dus. De eerste was het minst zwaar van gewicht, maar wel de moeilijkste bevalling. Alledrie de keren is het me zelf gelukt, geen tang of vacuum verlossing nodig geweest. Nr2 en nr 3 waren er zelfs met 7 en 6 minuten persen (2-3 persweeen) nr 2 was ook een sterrenkijkertje, waardoor wel snel al persdrang........

Maak je niet te druk, het komt wel goed ;)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Volgens mij zal het vast meevallen met de de 10-ponder. Het is wel 5 kilo waar we het over hebben he. De laatste weken groeien babies echt niet zo hard meer. Mijn dochter werd met 36 weken of 3200 gram geschat en met 41+3 is ze geboren met gewicht van 3800 gram. Mijn zoon was 4200 gram en na 12 minuten persen ben ik bevallen zonder knip met maar 1 hechting. Bij mijn dochter ging het nog veel sneller, ook met weinig schade.

8. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier was de 2de een flinke dame van 4220 gram met de geboorte maar de bevalling is alles behalve goed verlopen. De ontsluiting verliep vlot van 3 tot volledige ontsluiting in 2,5 uur. Na 2 minuten persen werd het hoofdje al geboren toen dacht ik nog van nou dat gaat goed (eerste 1,5 uur geperst) en toen bleef onze dochter met haar schouder achter het schaambeen hangen en heeft de verloskundige haar met veel moeite los gekregen en heeft onze dochter hier een erbse parese aan over gehouden.

Maar mijn schoonzusje heeft er zonder problemen een 9 ponder in 4 min zonder kleerscheuren uitgeperst dus ieder verhaal is anders zie je wel :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.049
    113
    Hier 2 10-ponders op de wereld gezet. De oudste woog 4950 gram en is na 16 uur weeen na een inleiding met een ks geboren. De jongste woog 4990 gram en is na 72 uur weeen ook met een ks geboren (ja, heel fijne ziekenhuizen hier in het Noorden...)

10. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik heb een ontzettend snelle bevalling gehad, van onze 3e dochter, met 38weken is ze geboren met een gewicht van 3570gram(zwangerschaps diabetes) De ontsluiting ging super vlot, de eerste persween ook, alleen is ze blijven steken met een schoudertje.
    Ook heeft het nog een flinke knip opgeleverd.
    Maar al met al is het nog vrij vlot gegaan!

11. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier eentje van 54cm en 3.825kg op 40 weken vliezen gebroken omdat ze niet wouden dat hij groter ging worden. ik heb 2u geperst eer hij eruit was en bij geknipt.
    de tweede was 52cm en 3.775kg op 39 weken ingeleid omdat ik al weken weeen had en 4cm en ook deels omdat ze anders te zwaar ging worden. 7 min geperst en ze was daar, ben ingescheurd. ze hebben beide bijvoedingen moeten krijgen.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nou de vlos schatte de beeb vandaag op 3800-3900 gram met 40 weken, helemaal niet groot dus, dat is 8 pond! dat krijg ik er echt wel uit.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nou Marieke ben benieuwd wat het gewicht nu daadwerkelijk zou gaan worden.
    Mijn broertje was trouwens ook "maar" 8pond,hij was alleen ook 47cm,net zo breed als ie lang was dus hahaha!!

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik ben benieuwd marieke, wat het wordt.
    wil wel zeggen dat ze er bij mij ook behoorlijk naast zaten hoor;)

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    De ligging van je kind is veel meer bepalend dan het gewicht. |Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar als je baby op de juiste manier "klaar voor de start" ligt, zal een gewicht van ongeveer max 5 kilo niet zo'n probleem opleveren, nogmaals uitzonderingen daar gelaten. Dat lees je hier ook terug: handjes, schoudertjes en sterrenkijkertjes zorgen voor (pijnlijk!) oponthoud en schade.

Komt goed meid, succes!

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter was nog net geen 8 pond en 52 cm en mijn zoon 8 pond en 56 cm. Dochter is met vaccuum geboren, maar dit had niks met haar gewicht te maken, ze lag niet goed. En mijn zoon is ongeveer gelanceerd, had een hele snelle bevalling.
    De verloskundige gaf aan dat de grootte van het kindje heel weinig over de bevalling zegt. Mijn moeder beaamt dit: ik was een 7-ponder en snel geboren en mijn zusje was 5 pond en dat was een helbevalling. Niet te druk over maken dus!

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier wel ervaring met grote baby's, ze zijn alleen met een keizersnede geboren...
    Oudste bij 40+3 na 36 uur gebroken vliezen en weeen, bleek niet te passen met 4685 gram en 56 cm. Hoofdomtrek was 35 cm. Spoedkeizersnee.
    Jongste met geplande ks geboren bij 38+3 en woog toen al 3910 gram en 52 cm, maar de grootste boosdoener was haar hoofdomtrek van 38 cm!

Je hebt al 1 groot kind gebaard, dus de weg ligt vrij....succes!

Deel Deze Pagina