vocht vasthouden in voeten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door menneke1990, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo dames,

Ik hou alweer ruim 2 weken flink vocht vast in me voeten. Heb tot nu toe alles geprobeerd wat er te proberen valt alleen het word niet minder alleen maar erger. Inmiddels voelen me voeten raar en pijnlijk aan. Is er nog iemand die heel misschien een goede tip heeft wat zou kunnen helpen???. Vanmiddag controle gynaecoloog zal t ook daar aankaarten. Owja ook heb ik zwangerschaps diabetes misschien dat dat ook wel extra belemmert?.
    Groetjes menneke

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Hoi!

Ja, ik krijg ook al aardig opgeblazen voeten. Bij mij helpt t als mijn man m'n voeten masseert of als ik afwisselend de koude en warme douche erop zet. Misschien is dat nog het proberen waard?

Verder maar voetjes hoog en losse sokken aan!

3. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hey, bij mij hielp massage en bleekselderij.... Ik weet alleen niet of dit tijdens zwangerschap kan, want ik deed het na de bevalling.
    Mijn voeten werden in de laatste week erg opgezwollen en vk zei dat ik dan snel zou bevallen (zou een teken van aankomende bevalling zijn).

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Lastig om nieuwe tips te geven als we niet weten wat je al geprobeerd hebt. Dus met kans dat je het al hebt geprobeerd: Voor mij werkte brandnetelthee wel een beetje en verder mijn benen vaak genoeg omhoog houden. Het afwisselen met koud en warm water heb ik nooit geprobeerd, maar schijnt ook te helpen.
    Succes!

5. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Geen zout meer eten! Of ja minderen.. Had hier vorige week ook last van. Ben een paar dagen zoutloos gaan eten. Wel gewoon brood & boter hoor maar geen extra zout en het is al een stuk minder!

6. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Is wel handig idd om te vertellen wat ik al heb gedaan hahaha. Voeten omhoog. Koud water badje voor de voetjes. Losse sokken en geen strakke broeken/legging, bleekselderij, veel rust nemen op een dag en weinig lopen. Brandnetelthee en massage nog niet geprobeerd dus alvast tnx we gaan het eens proberen.
    Oh aankondiging bevalling? Heb toevallig sinds vorige week donderdag veel last van harde buiken als het verantwoord is Mag tie zich wel aankondigen hoor wil hem heel graag ontmoeten en knuffelen ♡

7. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Zoutloos eten doe ik ook al geruime tijd. Groetjes

Deel Deze Pagina