Ik zit er even helemaal doorheen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wendyp, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pffffff... Even klagen hoor en misschien met een beetje mazzel ook tips krijgen?

Het loopt allemaal niet zoals het eigenlijk zou moeten lopen en ik word er nu wel een beetje gallisch van!

Het probleem is dus, dat Sasha echt alleen maar aan de borst in slaap kan vallen. (ja of in de auto hihi) Ik kan het aan niemand anders over laten, want ze pikt het ook niet. Laatst had ik afgekolft en gegeven met een beetje rijstebloem, maar daarna wilt ze gewoon weer aan de borst, om in slaap te vallen. (ze pakt wel de fles eindelijk soort van...)

Laten huilen is geen optie voor ons, dus sorry, maar die tip hoeven jullie niet te geven. Heb zelf ook het gevoel dat er meer aan de hand is. Soms laten we dr gewoon eventjes en dan is het meteen krijsen (zoals ze huilt, als ze prikjes krijgt! Dat zegt toch wel wat denk ik)

Ook komt ze savonds elk uur of elk half uur. Ze wordt dan wakker en wilt gewoon aan de borst en drinkt ook echt. Soms sabbelt ze wat na, wil ik haar dan loshalen, word ze wakker en wilt ze echt aan de tiet.

Iemand die bij mij thuiskomt, die zegt dat het misschien te maken heeft met S d'r reflux. Dat ze misschien teveel voeding binnenkrijgt en dat dat gaat teruglopen en branden. Dat ze daarom ontroostbaar huilt. Tenzij we dr rechtop houden.. (en dat hoeft nog niet eens tegen ons aan, maar laten we dr gewoon zitten is het goed)

De avond gaat nu zo: 7 uur naar bed, half acht slaapt ze, acht uur komt ze weer, half 9 en dit gaat door tot half 11-11uur. En soms is ze om 9 uur klaarwakker, omdat ik leeg ben? En dan gaat ze zitten spelen tot 11 uur.

Vorige week maandagavond moest ik gewoon weg. Ik heb dr slapend achtergelaten bij mn man, toen ik net een half uur weg was, zij mekkeren, Kris haar ophalen van boven en toen heeft ze gewoon zitten spelen totdat ik om 10 uur savonds thuis kwam, omdat ze echt niet met fles oid in slaap kan/wil vallen. Afgelopen maandag moesten we samen daarheen, dus mijn moeder ging oppassen. Ben ik halverwege de avond gebeld (en zo is mijn moeder echt niet!) dat ze al een half uur/3 kwartier ontroostbaar aan het krijsen is. Dus wij naar huis, heeft ze het uiteindelijk tot half 11 uitgehouden, om niet te slapen.

Ik zit er gewoon een beetje doorheen, dat ze savonds tussen half 8 en 11 uur (ongeveer) zo vaak komt. Ik wil ook wel eens een avondje niets.
    Ik ben zelfs bijna zover dat ik een keer kunstvoeding wil gaan proberen, omdat ik het echt niet meer weet! (terwijl mijn hart zeg neeee)

Helluuupp.... Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel :(

Morgen moet ik sowieso langs de huisarts, want Sasha heeft al een week niet meer gepoept. Wil het dan ook voorleggen aan haar.

2. Tisse is ook een moeilijk-in-slaap-val-kindje. Ik zeg altijd tegen hem: jij krijgt van mama voor alles 10 op 10, maar voor in slaap vallen buis je ;).

Ik vind het soms ook moeilijk hoor, hij valt ofwel in slaap in de mc ergens naartoe ofwel op mijn arm met de borst in zijn mond.

Een tip heb ik eigenlijk niet, maar misschien is het een hart onder de riem dat wij hier 's avonds ook zitten met een wakker kindje. Hij speelt ook, soms tot 23u en valt dan in slaap bij ons in het grote bed.

Wat ik wel wil zeggen is dat Liene zo niet was, dus laat je niks wijsmaken dat het aan jullie 'opvoding' ligt. Want hier hebben ze allebei dezelfde 'niet laten huilen en direct pakken'-aanpak gekregen en Liene heeft altijd flink geslapen. Van 4 maanden in eigen bedje en van 7 maanden in eigen kamer. Tisse slaapt dus nog steeds niet in zijn eigen bedje, want dan is het dus huilen.

Dus ik lees wel mee voor de gouden tip, want ik heb hem ook niet. ;)

3. Nog even snel, over dat niet poepen... ze 'moeten' maar 1 keer in de 10 dagen dacht ik...

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Tips heb ik ook niet, maar van hier ook even een hart onder de riem: ik zou jouw verhaal echt zelf geschreven kunnen hebben. Milan valt ook alleen in de auto of aan de tiet in slaap (en dan wordt 'ie vaak ook nog gelijk weer wakker als ik 'm eruit haal). Dus meestal ligt 'ie ook gewoon bij ons in bed te slapen. Ik weet hoe vervelend het is, en ik kan me voorstellen dat je na al die maanden echt wel toe bent aan een avondje voor jezelf (dat heb ik nu ook al, en Milan is toch nog echt een paar maandjes jonger).

Succes iig, en ik blijf ook even mee lezen! ;)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wendy, het geeft helemaal niets als je dochter bij je aan de borst in slaap valt.
    Mijn zoontje deed dit ook tot 11 maanden, daarna was het opeens over. Kennelijk heeft je meisje het gewoon nodig.De laaste tijd, heeft mijn zoontje het ook weer, ik geef daar gewoon aan toe.

Meid, ze heeft je gewoon nodig, geef eraan toe, je doet het prima :thumup:

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ach lieve meid, het is ook niet altijd makkelijk, het moederschap, maar kom op! Je doet het hartstikke goed, echt!

Hier sliep ze bij mij ook vaak alleen aan de borst, maar ook dat zal veranderen, hier gebeurt het niet altijd meer. Misschien dat papa haar af en toe eens naar bedje kan brengen, het zal hem uiteindelijk wel lukken.

Twijfel alsjeblieft niet aan je zelf. Morgen is alles weer anders.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook van mij een knuf. Mirre is ook een lastige slaper. Rond 8,5 maand ging het op eens stukken beter (wel in slaap vallen een de borst, maar ook goed bij papa met fles, maar als ze sliep konden we haar direct in bed leggen en ze sliep ook van 19-23-6/7). En met 10 maanden ging het weer minder :rolleyes: ... En nu lijkt het net weer beter te gaan: het is dus Mirre's zwakke plek.

Een tip?! Mijn koninkrijk voor DE tip (zonder huilen graag ;)). Ik hoor mensen wel eens over het boek 'Lekker slapen zonder huilen' ... hier werkt het niet in de moeilijke tijden, dan is het roeien zonder riemen. Rond 6 maanden was er hier ook een drama periode.

Ik kan dus alleen maar zeggen: het zal beter gaan en ook weer minder goed. Ik kan me voorstellen dat je het helemaal niet meer weet (hier ook momenten van wanhoop). Ik zou vooral een keertje flesvoeding proberen rond 19u. Als het zorgt voor een rustige avond is dat toch geen enkel probleem? Of half om half? Maar dikke kans dat Sacha ook gewoon mamahonger heeft: lekker veilig aan mama's borst en lekker vaak kleine beetjes drinken (heel natuurlijk, maar wel lastig).

Hier is uitgaan ook lastig. Mirre weigert namelijk pertinent de fles in de late avond ... Tja ... dat is dan maar zo (al vindt een deel van onze omgeving dat we daar iets aan moeten doen .. alsof dat iets is wat je kunt repareren :)).

Maar ik zou zeker proberen om een duidelijk avond/nachtritueel te hebben, je man/vriend ook soms haar naar bed te laten brengen (proberen/laten wennen aan) en vooral naar de HA gezien de refluxklachten (of/en een LK raadplegen).

Veel sterkte!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zit hier gewoon jankend een beschuit met muisjes te eten en ondertussen jullie reacties te lezen! Ben zo blij dat (sorry) ik niet de enige in dit schuitje ben. Voel(de) me echt een slechte moeder. Die dr kind verwend en wie dr kind al heeft verpest.

@saar... ja hier slaapt sasha ook in ons bed. 1 keer in de 10 dagen wist ik, maar ze krijgt natuurlijk nu ook vast voedsel erbij (dat kleine beetje wat ik erin krijg) en ze probeert telkens te persen, lijkt wel. Daarna gaat ze een beetje hopeloos pruttelen (als je begrijpt wat ik bedoel) Vorige keer was dr poep ook al klei.

@linda.. jij ook veel succes!

@jingels.... even offtopic die rapleymethode werkt hier perfect, ze vindt het echt superleuk! Nu even ontopic... Het voelt zo *** omdat ik ook het gevoel heb er alleen voor te staan. Geen enkel avondje zit ik 'veilig' op de bank, want ik weet dat ik ieder moment weer naar boven moet. Denk dat ik even goed van dat idee moet afstappen.

@yake.... thnx! Papa begint er niet eens aan, hij heeft zoiets van ze gaat bij mij óf spelen óf alleen maar harder huilen en ze wilt alleen tiet en dat heb ik niet.

@salapio... uitgaan hoeft niet eens van mij hihi. Om even eerlijk te zijn. (eerlijkheid duurt het langst zeggen ze wel eens) Ik zit (helaas) nog thuis, omdat ik een ppd heb. Ik moet hiervoor naar een cursus van mamakits (met uhhm ja 'lot'genoten) en vorige keer had ik een bijeenkomst met partners. Die avondritme hebben we al heel lang eigenlijk.

@all.. ik ben net naar de huisarts geweest. Die zei dat het inderdaad vaak voorkomt dat kindjes minder makkelijk poepen na het begin van vast voedsel. Alleen het is nu al een week zo en dat kleine beetje wat Sasha krijgt. Dus ze heeft nu een of ander laxeermiddel meegegeven in zakjes. Ik wil dat eigenlijk niet proberen, omdat ik tegen medicijnen ben. Ik ga denk ik straks eerst proberen met een lepeltje olie.

Voor de rest zei ze, dat ze niet de indruk had dat ze reflux had. (al zei een andere arts dat eerst wel) Sasha krijgt nog een middeltje om de maaginhoud te neutraliseren, kijken of dat helpt. De huisarts denkt dat Sasha inderdaad verwend is (al zei ze dat niet met zoveel woorden) En dat ik haar inderdaad anders maar moet laten huilen, al huilt ze als een speenvarken. Uiteindelijk zal ik er meer mee beloond worden dan gestraft. Nou ik daar begin ik niet eens aan. Vind dat echt onwijs zielig.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn HA vond ook dat ik Mirre moest laten huilen anders zou het allemaal heel slecht met ons aflopen (ik overdrijf hoor ;)). Ik heb gewoon gezegd dat we daarover van mening verschillen. Hij vindt ook dat na 9 maanden het klaar moet zijn met de BV ... ook dat is een verschil van mening. Dus HA hebben de wijsheid niet in pacht, wij mama's wel.

Verwennen geloof ik niet in. Baby's huilen niet voor niets (en ja er is een verschil tussen mekkeren en huilen van verdriet/pijn/etc ... maar ik neem aan dat we het gewoon over het laatste hebben ;)) en daar moet je (vind ik) wat aan doen.

Mijn moeder heeft mijn zusje en ik hetzelfde opgevoed, ik was heel zelfstandig en mn zusje heeel aanhankelijk. Kennissen van ons hebben een heel makkelijk slapende dochter en een rampzalig slapende zoon. Andere vrienden hun oudste zoon was supereasy ... dus zij dachten over mensen met moeilijke slaper = opvoeding/verwennerij etc. Nu zijn ze wakker geschud (letterlijk) door zoon2 :)

Laat je ajb niet wijsmaken/onzeker maken door mensen die zeggen dat jij het allemaal in de hand hebt. Volg je mama gevoel en spui vooral je onzekerheid hier!

Mirre is geen moeilijke slaper omdat wij haar hebben verwend, maar gewoon omdat ze moeilijk slaapt. Vrienden van ons denken dat wij Mirre hebben verpest met rust, BV etc ... tja ... zij hebben gewoon een zoontje dat altijd en overal slaapt (ook in een drukke kroeg :confused:) ... dan is het makkelijk kritiek leveren :D

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou het gekke is, dat Sasha echt een supermakkelijk kindje is! Ik kan dr overal mee naartoe zeulen en dan is het gewoon goed. Gister heeft ze 2,5 uur in de kinderwagen gezeten, omdat mama naar de ikea wilde. Allemaal goed.

Overdag slaapt ze ook 2 keer 1,5 tot 2 uur. Zonder mekkeren. Alleen savonds kan ze gewoon niet langer dan een uur aaneengesloten slapen. Snap dr niets van. Alleen maar de borst borst borst....

Ja het gaat niet om gewoon huilen-mekkeren. Meer krijsen zoals ze krijst als ze prikjes krijgt.

(en met je kindje in een overvolle kroeg? :( )

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Een kind van 7 maanden verwend?
    Als een HA dat zegt, dan is het maar goed dat hij/zij geen KA is geworden. Wat een zak hooi zeg!
    Nog even en je moet je kind maar in bed gooien, de deur dicht doen en de tv aanzetten zodat je haar niet hoort. Wat een *&^&%^%&(*

Blij te horen dat je je eigen weg volgt.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik sluit me totaal aan bij Jingels. Ga gewoon door zoals je altijd hebt gedaan maar neem je zelf wel in acht!

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier heb ik ook altijd op huilen gereageerd (vaak ook dan de borst gegeven) en hem daarmee in slaap gekregen. Maar ineens was dat over (net als bij jingels met 11 maanden). Hij bleef wakker tijdens het drinken en ik kon hem in bed leggen en hij ging dan zonder morren slapen. Alleen als hij ziek of hangerig is, dan gaat het nog op de 'oude' manier slapen.

Over die reflux, kan je niet een verhoging onder de pootjes bij het hoofdeinde zetten? Dan heeft ze misschien minder last van teruglopend zuur?

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het nu met jullie?

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej...

Ja hier gaat het wel ok... Heb besloten om mezelf niet meer druk te maken over dat ze persé op bepaalde tijden moet slapen. Ik kijk gewoon naar wat Sasha wilt en ik moet zeggen, dat werkt een stuk beter.

Ik heb d'r ook nog geen flesvoeding gegeven, omdat ik daar niet zo'n voorstander van ben. Althans... ik geef liever de borst :oops:

Morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus er komen 2 hectische weken aan, denk dat S dan ook wel van slag raakt. Maar we zien het wel :D

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    goede instelling!

En succes met verhuizen :D

17. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier ook vaak hetzelfde. Heb me erbij neergelegd en maak er zelfs vak gebruik van. Vindt het prima zo. Liever een tevreden meisje slapend in bed dan een kindje wat zich (ocherm) in slaap moet huilen. Ik vond de volgende teksten op posters op ww.ikbeneenbeebiel.nl:

Mama’s schema:
    07.43 ontbijt
    09.10 thee
    11.15 koffie, koekje
    12.17 lunch
    14.03 cracker
    15.12 thee, taart
    15.24 thee
    16.15 appel, water
    18.09 diner
    19.52 koffie, koekje
    21.30 sap, nootjes
    Mijn schema:
    07.00 voeding
    11.00 voeding
    15.00 voeding
    19.00 voeding

Hé mama,
    Als papa jou knuffelt,
    is dat dan ook verwennen?

Papa,
    Ik huil niet om je te pesten,
    maar omdat ik je nodig heb.

Voor alle moeders en vaders die lief met hun kindje om willen gaan!

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wat een herkenbaar topic. En wat fijn om alle reacties te lezen. Onze zoon van 7,5 maand krijgt ook bv en slaapt nog niet super goed. Als ik niet thuis ben, krijgt papa hem met moeite in slaap. Anders valt hij inderdaad bij mij aan de borst in slaap. De ene keer tot de volgende ochtend maar vaak komt ie nog wel een keertje. Inderdaad cb zegt ook, geef de laatste voeding maar flesvoeding, stap maar helemaal over op de fles want waarschijnlijk is je voeding niet meer van goede kwaliteit of pak maar eens aan het laat maar doorhuilen (maar dat voelt helemaal niet goed en dat wil ik helemaal niet :(). Ander zou meneertje inderdaad verwend worden en een slaapprobleem ontwikkelen. Dus ik voel me dan weer lullig want dat wil ik natuurlijk ook niet. Ben blij om te lezen dat het het bij een aantal meiden ineens veranderde en dat het ineens beter ging. Zal nog wel even vallen en opstaan blijven maar het wordt vast wel een keer beter.

Leuke teksten ladyrabbit! :D:D

19. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Heel herkenbaar allemaal. Zo gaat het hier ook al drie maanden, maar ik vind het best zo.

Ewout clustert er 's avonds ook op los, maar daar heb ik me bij neergelegd en dan gaat het best goed. Misschien kan je haar 's avonds gewoon bij je op de bank houden terwijl je TV kijkt? (als je dat doet ten minste). Dan is iedereen blij.

Ik zou soms ook graag een avondje voor mezelf hebben en gewoon doen wat ik 's avonds normaal gezien doe, maar dat komt later wel weer. Grappige is dat als ie dan toevallig eens een avondje niet clustert, ik het gewoon mis. Een mens zit soms vreemd in elkaar :confused:

Maar ik zou me iig geen zorgen maken en ook niet luisteren naar al die mensen die zeggen dat je je kind verwent. Babies huilen omdat ze een probleem hebben en er is niets mis mee als dat probleem "nood aan mama" is. Al dat geroep over slaapproblemen vind ik persoonlijk grote onzin aangezien dicht bij mama zijn en veel drinken normaal babygedrag is. Babies doen dit al zo lang er mensen zijn en volgens mij waren we al lang uitgestorven als we daardoor met z'n allen chronische slaapproblemen hadden ontwikkeld. Maar dat ben ik dan misschien weer met m'n rare logica :p

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou afgelopen maandag de sleutel gehad en het is helemaal drama....

Niet zozeer om het verhuizen, maar Sasha had zoiets van, laat ik deze week maar eens 2 ondertanden krijgen. Jippie.... ;) *zucht*

Ze wilt het liefste in me kruipen, geef er maar aan toe en tussendoor even wegkruipen en even met de kwast stoeien.

Dikke KuZz

Deel Deze Pagina