Ik wil straks borstvoeding gaan geven, maar mag ik dan nog wel parfum op doen? Dat vroeg ik me ineens af, omdat ik ook al heb gehoord dat het beter is je borsten gewoon alleen met water te wassen, i.v.m. de geur. Dus... hoe zit het dan met parfum? Ik doe altijd wat in m'n hals, maar dat kan dan straks niet meer? Groetjes, Hanna -36w4d-
Ik had inderdaad ook zoiets gehoord. De eerste maanden heb ik geen parfum gebruikt, maar wel deodorant. Deo deed ik pas op als ik al een bh en shirtje aanhad, zodat er niks op mn borsten komt. Maar nu de kleine 4 maanden is ben ik weer voorzichtig begonnen met wat parfum. Ze kan nu zo goed drinken dus het zal haar stukken minder "in de weg zitten" dan in het begin. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook vrij vervelend vond als iemand ons kleintje had vastgehad en je kreeg een wolk van parfum terug in je armen. Je borsten liever niet wassen met zeep, dat is niet alleen voor de geur, maar ook voor de huid en de tepels die wel wat te lijden zullen hebben. Ik zag er een beetje tegenop, parfumloos en zo, maar kheb er helemaal geen moeite mee gehad hoor Het lijkt me voor het kindje ook een stuk fijner: een mama die naar mama ruikt ipv naar Chanel.
Ik gebruik gewoon parfum hoor,al de hele borstvoedings periode. Kijk je moet natuurlijk niet een hele lading in je nek spuiten zodat het naar beneden drupt,maar een beetje achter je oren bovenin je nek.
Parfum kan gewoon hoor, alleen douchegels/badschuim/waterparels e.d. moet je mee uitkijken. Zij kunnen het beschermlaagje van je tepels aantasten, waardoor er weer makkelijker kloven e.d. kunnen ontstaan.
ik zeg ook niet dat het niet goed is hoor... het was meer mijn eigen voorkeur, geen parfum in het begin. echt hoor, ik vind dat zo verschrikkelijk een chanel-baby, blugh. die babygeur is zo subtiel en dan wals je daar met je parfumlucht als een lompe koe overheen, vind ik persoonlijk niks. maar met deo dus wel een beetje uitkijken dat (in het geval van spray) je niet je borsten half onderspuit. heb je ooit wel eens per ongeluk deo in je mond gehad, BAH arme babymondje trekt meteen droog met al die anti-transparant rotzooi die erin zit