Ervaringen gezocht Clearblue digitaal wekentest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Madelie, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ik heb deze zwangerschap nooit een 2-3 gezien. Hij bleef enkel hangen op 1-2 weken toen ik een week na nod zat. De andere testen (streepjes) liepen dagelijks keurig op maar CB met weken niet en zie mijn Banner nu.

Tijdens mijn termijn echo ben ik wel 6 dagen terug gezet ten opzichte van de berekeningen. Dat zou in mijn geval mogelijk iets kunnen zeggen over het niet verspringen van de CB, al zou ik dan wel extreem vroeg positief getest hebben.... ? Dus ja...

Ik was ook heel onzeker na het niet oplopen van de CB en de vk gebeld. Die vertelde dat ze helemaal niet zo blij zijn met CB testen met indicator, want het is maar een indicator! Het hoeft niet zoveel te zeggen. Als hij doet wat je hoopt ben je mogelijk onterecht blij als het alsnog misgaat, als hij niet doet wat je hoopt, ben je direct volledig in onzekerheid. In beide gevallen, blijft het een kwestie van afwachten, duimen en hopen. Het is niet te voorspellen helaas.

Ik zou het testen proberen te laten nu (is makkelijk gezegd dan gedaan weet ik uit eigen ervaring) en je echo afwachten. Het is gewoon een hele onzekere periode die eerste weken maar je hebt totaal geen invloed op het verloop, probeer het even een beetje los te laten. Dan gaat de tijd misschien ook iets sneller :)

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Toch fijn om ook een positief verhaal te lezen!
    En hopelijk volgen er nog velen!
    Vind het moeilijk om met alleen doem scenario's nog een week door te moeten komen.

3. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
  4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Madelie,

Hopelijk geeft mijn verhaal je ook nog een beetje moed. Ik ben in 2013 zwanger geraakt na IVF van de verse terugplaatsing.

Op 26 juli was de officiële testdatum en bloedprikken in het ziekenhuis.
    Op 25 juli hebben we 's avonds een CB met indicator gedaan. Die gaf toen 2-3 weken aan. Ik had dus bij de bloedtest een score verwacht van minimaal 200. Ik werd gebeld door het ziekenhuis dat ik inderdaad zwanger was en dat het hcg op 140 was gemeten, een goed begin noemden ze het.
    Op 2 augustus hebben we nog een CB met indicator gedaan, nu in de volle overtuiging dat er dan toch wel 3+ zou komen te staan. We kregen weer 2-3 weken.
    Daarna hebben we het los gelaten en geprobeerd te vertrouwen op het eerste gevoel dat we hadden dat alles wel goed zou komen. Dat was gelukkig ook zo. In 2012 kregen we namelijk voor 5 weken wel een 3+ en ging alles fout wat maar fout kan gaan.

Wat mij betreft is het dus echt maar een indicatie... Zeker omdat bij de indicatie van de weken en het hcg niet overeenkwam.
    Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    ER14 dank je wel voor jouw verhaal! Fijn om te lezen dat het bij jou toch goed is verlopen! Ik hoop op hetzelfde.

Monique dank je wel voor het topic dat jij had gevonden met een positieve ervaring. Ik had al veel gegoogeld, maar deze was nieuw voor mij.

6. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik vraag me af waarom je zo'n test wil doen. Buiten t feit dat ze duur zijn kan het je alleen maar onnodig onrust geven.

Als het fout gaat heeft het geen zin om dit vantevoren te weten en als het goed gaat maak je je nu alleen maar nog meer druk.

Pipo bij jou gaf de test toch 2-3 weken aan terwijl je al 17 weken was? Dan had ie toch ook 3+ moeten geven?

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat klopt helemaal!achteraf was ik tijdens de test al 19 én halve week...maar het kan wel dat bij extreem hoog hcg zoals op de helft van de zwangerschap,de test het niet meer goed aankan.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik heb zowel een positief verhaal en een negatief verhaal.

bij de zwangerschap van me zoon testen ik bij 6 weken nog 2-3 weken , 2 dagen later kreeg ik een echo met een prachtig kloppend hartje en was hij al 7 weken groot . de test zat er dus vet naast met 2-3 weken en had al zeker 3+ moeten aangeven.
    ventje is nu 3 jaar en hangt nu naast me op de bank

bij mijn miskraam testen ik de eerste keer 2-3 weken week later weer 2-3 en 2 dagen later ging het mis blijkbaar was me hcg niet gestegen of aan het zaken .

ondanks dat het verhaal van me zoontje uiteindelijk positief af liep heb ik nooit meer deze testen gebruikt , ze maken je soms onterecht bang terwijl er helemaal niks aan de hand is.

sterkte met afwachten

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Omdat ik hele dure utrogestan gebruik en als het mis is ik deze dure utrogestan liever in de kast laat liggen tot een volgende zwangerschap.
    Daarbij zoeken heel veel vrouwen, zeker als het al een paar keer mis is gegaan, een stukje bevestiging. Zo raar is dat natuurlijk niet ;)

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel voor ook een positief verhaal naast de keer dat het helaas toch niet goed ging.

11. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens. Ik heb ook drie miskramen gehad en dan zoek je idd toch bevestiging, ook al weten we allemaal dat het helemaal niets zegt of het wel of niet goed gaat.

12. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Er zijn zeker positieve verhalen! Helaas was dit bij mij de laatste twee keer een zwangerschap die niet goed was en een missed abortion werd. Sterkte hoop dat jij een van de gelukkige bent die wel een goede zwanderschap heeft

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel Mamavanle. Jij hebt ook al een hoop op je pad gehad zo te lezen. Is de Asherman al weggehaald?

14. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook geen goede ervaring. Mijn cb liep nooit op naar 3+ en bleef op de 2-3 steken die ik bij 4 weken al had. Ik vond het vrij duidelijk dat ik het wel kon vergeten en na een tijdje bleek het ook zo te zijn helaas.
    Mijn gewone testen waren wel gewoon knallers dus vertrouw meer op de digitale dan op gewone.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    En het nadeel is dat oplopende hcg ook niks zegt over een doorgaande zwangerschap. Zolang het vruchtje er nog zit, maak je vaak hcg aan. En dat kan dus enorm wisselen :(.

Heb dit zelf ook ooit gehad en dat resulteerde net als bij Pipo in een mk. Hoop dat het bij jou anders is meis!

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mmm bij jullie dus negatieve ervaringen.
    Ik houd er ook zeker rekening mee.

17. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ik zou me niet teveel vast pinnen op die testen.
    Ik had op 12 dpo een 2-3 test en toen ik ongeveer 5 weken was het ineens 1-2 ik natuurlijk helemaal in paniek

En zie mn banner :) ben nog steeds hardstikke zwanger

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wow....kijk hier hoop ik dus op!!
    Wat een mooie wending heeft het voor jou gekregen.
    Ben best benieuwd waarom jouw test dan ineens minder werd.

19. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je angsten en je behoefte om positieve verhalen te krijgen over de cb testen. Ik gebruik ook altijd die cb testen en helaas zijn ze voor mij altijd een goede indicator met name als het niet goed is.

Ik zou er rekening mee houden dat het mis gaat maar Daarintegen zijn er ook echt vrouwen waarbij het wel goed komt en ik duim dat jij daar bij zit. Ik zou proberen om vanaf 6 weken voor een vroege echo te gaan dit geeft je echt zekerheid!!

Wat betreft mijn asherman ik heb morgen mijn controle hystroscopie en hoop te horen verklevingsvrij te zijn maar ik verwacht dat ik helaas het hele traject weer in zal moeten (weghalen, spiraal en hormonen) pfff ik hoop het niet dat het weer opnieuw moet.

Sterkte in deze onzekere periode!

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heb met 6 weken en 3 dagen mijn echo, is volgende week. En ik houd er al rekening mee dat het niet goed zit. Maar hoop toch op het beste.

Ik wens je heel veel sterkte vandaag Mamavanle. Hopelijk zitten er geen verklevingen meer. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina