Ervaringen gezocht: Eigen onderneming en een baby op komst!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door proudmama, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmama

proudmama Lid

26 mrt 2008
    26
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Rijswijk
    Ik ben nieuw sinds vandaag en maak al volop gebruik van deze pagina..

Ik ben op zoek naar ervaringen van stellen die of misschien ervaringen van mensen die je kent die:
    Eigen ondernemer zijn, beiden in 1 zaak en een kindje verwachten..
    Of die inmiddels een kindje hebben gekregen?

Alles is welkom!.. Ik ben gewoon erg benieuwd naar de ervaringen!

2. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hoi Proud mama,

Hier een onderneemster die bijna op ontploffen staat! Helaas geen zwangerschapsverlof. Overheid gaat dat pas vanaf juli ofzo weer invoeren, maarja 70% van minimum loon kan je ook geen personeel van betalen.

Na de bevalling zo snel mogelijk weer aan het werk zien te gaan en kleine een paar uurtjes mee nemen ( zal lastig zijn in een drukke winkel, maar wie niet waagt...)

Partner heeft ook een eigen zaak, leuk, maar niet erg practisch. Maar dat geldt zowel met als zonder kinderen. Tja je bent jong en je wilt wat, en je bent wild en je jongt wat....hihi

Wat voor zaak heb je?

Laika

3. proudmama

proudmama Lid

26 mrt 2008
    26
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Rijswijk
    Hallo Laika,

Hartstikke leuk je reactie!

Wij hebben een werving en selectie bureau, dus tja, de baby mee naar de zaak, terwijl we kandidaten inschrijven en veel telefoonverkeer hebben met bedrijven, weet niet of het gaat werken..
    Anderzijds.. Wie niet waagt...

En wat je zegt.. Je bent jong en je wilt wat..

Ik ben bijna 27 en mijn partner bijna 28, jij?

Wat voor winkel hebben jullie?

groetjes!

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn man heeft een eigen fysio praktijk, ik studeer nog. Hij zal niet veel vrij kunnen nemen vrees ik want niet werken is simpel geen inkomen. Ik hoop dat ik tegen de tijd dat er een kleine komt 3-4 dagen kan werken. En als hij dan zo nu en dan een dag vrij zou kunnen nemen zou dat heel fijn zijn.

We hebben ook plannen om straks een praktijk aan huis te beginnen (hij werkt nu 60 km verderop) als we een eigen huis gekocht hebben. Dan is het makkelijker om door de week een dag thuis te zijn en dan bv op zaterdag die dag in te halen.

5. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Heee,

Ik ben vennoot in 't familiebedrijf (transportbedrijf) dus krijg ook geen zwangerschapsverlof, maar nu heb ik eigenlijk ook weer een luxe positie want het kantoor zit bij m'n ouders thuis.
    Ik neem de kleine straks lekker mee, zit samen met m'n vader op 't kantoor dus dat wordt nog vechten wie de kleine verzorgt en wie de zaak regelt.
    Het zal ook best wel eens lastig zijn én aan 't werk én de baby verzorgen. Vooral voor m'n meisje wil ik er zijn en ben ook een perfectionist op m'n werk.
    Ik werk gewoon door zolang 't gaat en neem vanaf nu eens af en toe 'n dagje vrij (fijn zo'n aanstaande zenuwachtige opa als collega :))
    Het enige lastige is wellicht om te genieten van 't verlof na de geboorte als je weet hoeveel werk er ligt te wachten, maar dat zien we dan wel weer.
    Denk dat als de kleine er is dat 't werk me gestolen kan worden haha. En die ruimte krijg ik ook gelukkig.
    Succes in ieder geval, ben benieuwd hoe het jullie bevalt om de kleine op 't werk te hebben !

6. Diantee

Diantee Lid

20 sep 2007
    9
    0
    0
    Zelfstandige
    Almelo
    Hallo,

Ik heb een eigen administratiekantoor welke bij mijn ouders aan huis zit en neem straks de kleine ook mee, bij mij komen natuurlijk niet zomaar klanten binnen gaat op afspraak. Dus als ik een afspraak heb wil de troste oma best oppassen. Of het zo gaat werken weet ik nog niet maar we proberen het maar..
    nee geen recht zwangerschapsverlof (al vraag ik me af of ik thuis kan zitten zonder voor werk bezig te zijn) heb wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar die had een wachttijd voor zwangerschap van 2 jaar (ben dus net te vroeg zwanger :D ) maar heb wel recht op die uitkering dus die vraag ik zowieso aan, gaat 1 juli in en ben 23 augustus uitgeteld..

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik heb een kapsalon in huis. dus mijn zaak gaat vier weken van tevoren dicht en vier weken erna weer open. (hoop ik) anders gaat dit me toch klanten kosten en dat wil ik natuurlijk niet he?

weet iemand al hoe je die uitkering aanvraagt?

gr kim

8. Diantee

Diantee Lid

20 sep 2007
    9
    0
    0
    Zelfstandige
    Almelo
    Ik weet het nog niet precies hoe en wat maar denk dat het via het uwv gaat lopen.. Zodra ik het weet zal ik het hier plaatsen..

Groeten Dianne

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Pfff je kindje meenemen naar het werk lijkt mij niks hoor! Ik heb wel een heel makkelijke baby, maar ze slaapt toch het liefst (en beste) in haar eigen kamer.
    Als ik haar mee zou nemen zou ze het wel prima vinden, maar dan zou ze echt oververmoeid raken.

Bedenk ook dat veel baby's niet goed met prikkels om kunnen gaan.

Wij zijn bezig met een eigen bedrijf, maar onze dochter gaat gewoon naar de opvang en ik ga niet full-time werken.

10. mirjam2112

Maar bij de opvang slaapt ze ook niet in haar eigen bedje toch?
    Mijn kleintje heeft 'n eigen slaapkamertje gekregen bij opa en oma thuis (waar dus 't kantoor is) dus ze zal er aan moeten wennen dat ze daar overdag slaapt vrees ik.
    Ze zal niet in 'n box op 't kantoor komen zitten in ieder geval.
    En als het niet werkt, gaat oma naar mijn huis op om te passen. We zullen 't wel zien.
    op www.mkbservicedesk.nl heb ik wat info gevonden.
    Hij wordt uitgekeerd door het UWV.
    Maar 1317 bruto per maand vind ik wel erg weinig, wat blijft daar nou van over?

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    zo'n 1100 euro netto maar ja het is beter als niets toch?

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die uitkering is voor je eigen levensbehoeften, niet om je zaak draaiende te houden...

Als je een bedje in een aparte kamer hebt is het wat anders natuurlijk. ;)

13. mirjam2112

Ja maar dan nog, het is in ieder geval beter dan niets. Maar toch is het niet eerlijk dat als je ergens in loondienst werkt je veel meer krijgt dan wanneer je zelfstandig bent.
    Maar ja, dat't niet eerlijk was dat wisten we al.
    Ik ben benieuwd hoe het iedereen bevalt zo !

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ach joh wees blij dat we wat krijgen het was een tijdje helemaal niets. dus................

en ik heb een kapsalon dus werken met de kleine erbij kan helemaal niet voor mij. dus ik ben al blij dat ik iets krijg. wees blij dat jij zometeen lekker je kleine mee kan nemen naar je werk en op die manier je inkomsten toch nog hoog houdt.

gr kim

15. Diantee

Diantee Lid

20 sep 2007
    9
    0
    0
    Zelfstandige
    Almelo
    Bij mij komt de baby ook niet op kantoor te staan.. hiervoor wordt een aparte kamer ingericht... anders kom ik zelf ook niet aan werken toe...;)

Tja 1100 euro is geen vetpot maar goed hadden we ons maar goed moeten verzekeren denk ik dan.. ach en beter iets dan niets...

Deel Deze Pagina