Ervaringen gezocht EMC Rotterdam

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kinderwens2021, Sep 24, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Hi,

Wie heeft ervaring met ivf/icsi in het EMC in Rotterdam? Plaatsen ze daar ook dag 3 embryo's terug? En mag de punctie onder narcose?

2. Minkx

Minkx Bekend lid

Oct 25, 2021
    926
    1,136
    93
    Female
    Ik heb de punctie gisteren in een ander ziekenhuis gehad, maar mijn eicellen moesten daarna wel daar naartoe. Dus ik weet wel dat je op dag 3 te horen krijgt hoeveel embryo's er zijn. Als dat er maar 1 is, krijg je die diezelfde dag nog teruggeplaatst. Als het er meer zijn, dan wachten ze af tot dag 5. Ze kunnen dan beter zien welk embryo het beste is. Maar je loopt dan wel een grotere kans op helemaal geen terugplaatsing, als de embryo's het niet redden tot die tijd.

3. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,750
    113
    Female
    Ikzelf heb ook altijd een samenwerking gehad en wat Minkx zegt klopt.

Kinderwens2021 likes this.
  4. Knut10

Knut10 Bekend lid

Mar 16, 2022
    993
    1,197
    93
    Female
    Dat klopt inderdaad. Voornamelijk dag 5 en soms dag 3. Punctie onder narcose is alleen bij uitzondering (er moet dan een anesthesie team beschikbaar zijn en dat is erg lastig last minute te regelen). Wel andere soorten pijnstillers/ suf makende medicatie. Als je een freeze all protocol doorloopt kun je wel vragen/bespreken of het allemaal op dag 3 gevroren kan worden als dat je eigen voorkeur heeft.

5. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Duidelijk, ze plaatsen dus dag 3 of dag 5 terug. Spannend, hopelijk heb je veel embryo's.

6. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Dus punctie onder narcose is lastig te regelen. Ik heb al eerder puncties gehad in een ander ziekenhuis en die waren onder narcose. Ik zal gewoon op intake gaan en maak vanuit daar een beslissing.

7. Knut10

Knut10 Bekend lid

Mar 16, 2022
    993
    1,197
    93
    Female
    Ik denk dat het volledig ligt aan de reden van narcose, of het kunstmatige cyclus is of niet ( tav wat als het op een zondag zou moeten/minder planbaar is) etc etc. Ik zou inderdaad gewoon op gesprek gaan en je vraag stellen! Dan weet je het zeker.

Kinderwens2021 likes this.

Share This Page