baby drinkt prik!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NB1980, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 1 jaar drinkt tot nu noe alleen maar zijn flesjes melk. Heb al van alles geprobeerd, maar iets anders krijg ik er niet in! Ja, heel af en toe een slokje sinaasappelsap uit mijn glas (tuitbekers vindt hij blijkbaar niks of snapt hij niet, want daar doet hij niks mee)

Nu had ik vanmiddag een glas bar le duc met bubbels en citroen. Daar gaf ik hem een slokje van en daar bleef ie om vragen:$
    Hij heeft in totaal zo'n half glas op. Ik twijfelde wel een beetje, maar het was zo warm en dan vind ik het zo'n eng idee dat ie niks wil drinken.

Nu vraag ik me af of het kwaad kan. Voor alle duidelijkheid het is dus bronwater met prik en een vleugje citroen. Er zitten geen suikers of zoetstoffen in.
    Wat vinden jullie?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bronwater kan natuurlijk geen kwaad maar koolzuur weet ik niet.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Denk niet dat het al te veel kwaad kan. Hij zal hooguit wat boertjes laten :p

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    :D

Nee denk niet dat het wat kwaad kan.. maar zou hem ook weer niet proberen hem te veel eraan te laten wennen.
    Hij lust ook helemaal geen diksap?

5. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ja, dat van dat boeren dacht ik al, haha. Hij lust inderdaad geen diksap of roosvicee. Ik probeer hem te laten drinken uit een tuitbeker, maar dat doet hij niet. Als ik het in zijn fles doe dan kijkt hij me echt aan zo van: wat flik je nou, hier hoort melk in!

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

haha, eigenwijs kereltje! :D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou er niet teveel van geven. Het is namelijk niet zo goed voor de botten en het gebit. Het zorgt ervoor dat de botten geen calcium kunnen opnemen, of het kan zelfs calciumafname veroorzaken.
    Kan zo geen goede site vinden met hoeveelheden wat nog wel kan, maar ik zou het dus met mate doen..

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even uit proberen waarom hij dat wel drinkt. Misschien drinkt hij gewoon water ook wel als het uit een glas komt? Zeker als jij het ook drinkt?

9. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    @mymiracle: kind van zijn vader he:D

@deepfreeze: zijn dat de schadelijke effecten van koolzuur? nooit geweten, drink liters per week......

@Athina: dat doet ie meestal niet. Msschien kwam het door dat citroen smaakje. Gewoon een glas water drink ik uit de kraan, dit kwam uit de koelkast dus was echt koud. Wellicht was dat het of had hij gewoon erge dorst met deze warmte...Ik zou het echt niet weten. Zal eens een pak gewone bar le duc in de koelkast leggen.

10. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Als je gewoon water met een vleugje citroen doet? (of citroenlimonade :)) Ben wel benieuwd!

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    onze dochter is ook een moeilijke drinker.
    We hadden al zoveel geprobeerd:
    - verschillende smaken thee
    - thee met melk
    - afgekoelde thee
    - diverse soorten diksap
    - diverse soorten roosvicee
    - water

En wat lust mevrouw wel...appelsap!
    Tja is natuurlijk niet echt goed voor een baby, maar ben allang blij dat ze wat drinkt.
    Denk niet dat het erg slecht is, alleen de prik kan wel vervelend aanvoelen. Krijg zelf wel eens een opgeblazen gevoel van frisdrank.

12. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Oh appelsap...dat heb ik nou nog niet geprobeerd. Heb ik nooit in huis, omdat mijn peuterdochter dat ook niet lust. kan het wel eens proberen.

Die citroenlimo ga ik ook proberen. Heb hier namelijk ook een bus karvan cevitam citroen staan.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @NB1980, Als ik je een tip mag geven....koop pakjes appelsap.
    Heb je niet zo'n groot pak wat in 1x op moet

15. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Je hebt ook diksap appel. Smaakt (bijna) hetzelfde als appelsap.

Gr. Marieke

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Vruchtensappen zonder toegevoegde suiker kan niet zo heel veel kwaad hoor! Die heeft T ook wel eens... maar probeer de appelsap dan wel iets te verdunnen met water dat is beter ;)

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Idd botontkalking. En omdat die kleintjes zo klein zijn EN nogal wat calcium nodig hebben omdat ze flink groeien zou ik het niet doen. Daar komt nog bij dat ze er flinke kramp van kunnen krijgen ivm boertjes en/of scheetjes die dwars kunnen gaan zitten.

Vruchtensap kan idd geen kwaad. Word altijd n beetje moe van dat gedoe over suikers. Omdat kindjes tegenwoordig dikker zijn mag dat niet meer ofzo? Of gaat t om de tandjes?
    Suikers zijn ook gewoon nodig (en zoals alles met mate uiteraard) dus naja... Gewoon brood word in je speeksel ook gedeeltelijk omgezet in suikers... Dus ach.
    Ik koop bij de lidle appelsap in flesjes. Makkelijk mee te nemen en hersluiten. Niet te duur EN zonder toevoegingen! Wendy vind het ontzettend lekker.
    En wat die tandjes betreft...elke dag 2 x die 4 tandjes poetsen die ze nu al heeft en dat komt ook wel goed.
    Zo deed ik het ook bij mn andere 2 en dat zijn allebei gespierde spijkers en de een heeft geen gaatjes en de andere sinds kort 1 (maar dat komt omdat ik hem het goed tandenpoetsen niet goed aangeleerd krijg mogelijk door zn pdd-nos)

18. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ik zal zelf binnenkort wel uit elkaar vallen, want ik drink inderdaad veel cola ;)

@wilma: over die suikers maak ik me ook niet zo'n zorgen, wordt echt zwaar overdreven tegenwoordig. Als ik wel eens van mijn moeder hoor wat wij vroeger allemaal kregen.....:$
    Ik heb vandaag een bekertje met karvan cevitam sinaasappel (heel erg verdunt) gegeven en dat vondt hij ook lekker! Ben ik wel blij om. Ga van de week eens appelsap proberen, ben benieuwd.

19. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa wilde ook echt nix anders drinken dan dr melk, ook alles geprobeerd en verschillende soorten bekers.
    Maar wat ze dus wel wil is van die pakjes roosvicee boomfruit ;)

20. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je ook kunt kopen is, appelcompote in zakjes.
    Bij AH van Servero.
    Staat bij de groentepotten en fruitblikken(het zijn dosjes met 4 zakjes).
    Zit geen suiker in.
    Dit aanlengen met wat water.
    Ik doe dit altijd bij mijn dochter omdat ze van alle soorten sapjes moet overgeven, heb werkelijk alles al geprobeerd ZUCHT.
    En dit blijft er goed in zitten : )

Deel Deze Pagina