Het onderwerp zegt het al! Mijn zoontje raast en schreeuwt sinds een dikke week alles bij elkaar als hij naar bed moet. Hij vond het nooit erg om naar bed te gaan, hij was echt altijd een voorbeeld kind. Maar ineens is het omgeslagen naar het tegenovergestelde. 's middags krijg ik het helemaal niet meer voor elkaar maar 's avonds na uren huilen, troosten, negeren wil het nog wel eens. Hij wil niet in zijn eigen kamer, hij wil niet naar boven om de pyama aan te doen. Hij is echt volledig overstuur vd week tot overgeven aan toe. Hij is verder overdag dan ook hartstikke dwars. Zodra ik iets verbied is het huilen, slaan, schoppen en zichzelf op de grond gooien! Weet iemand tips want ik weet het gewoon niet meer. Bij gastouder is hij ineens ook zo dwars. alvast bedankt van een wanhopige mama
Roos ging twee weken geleden ook zo tekeer bij het naar bed gaan, na een paar dagen kwam ik erachter dat ze het bloedheet had in haar nieuwe pyama. Nu ze in een dunnen broek en shirt met korte mouwen mag slapen is er geen probleem meer. ik weet natuurlijk niet of dit de oplossing voor jullie is, maar ik wilde het toch even gezegt hebben
Dankjewel voor je reactie! helaas is dat bij ons niet de oplossing. Qua temp is het uitstekend op zijn kamer. het is echt iets anders...
Hier doet m'n meissie ook zo sinds een paar dagen...gelukkig niet overdag heel dwars. Dus lees even mee .
Emiel is iets ouder maar heeft het sinds een paar weken weer. Hij heeft het eerder gehad maar dat was iets van een paar dagen. Nu lijkt het veel langer te duren. Ook hij begint beneden al te roepen dat hij niet naar bed wil en absoluut NIET gaat slapen. 3 weken geleden was ik het zat toen ik voor de 3e achtereenvolgende dag zijn bed, zijn kamer en hem moest verschonen omdat hij weer gespuugd had (het eten wat hij met veel moeite op had omdat hij zo slecht eet). En als hij dan al in slaap viel dan moest ik 's nachts wel 10x naar hem toe (papa is dan helemaal niet goed genoeg, hij gaat dan weer over de z**k). Ik heb hem bij ons in bed gelegd en meneer slaapt als een roos, meestal binnen 5 minuten. Binnenkort proberen we het weer op zijn eigen kamer.
hier ook precies hetzelfede! van modelkind mbt slapen naar huilen en brullen! Wat hier helpt is op tijd hints geven dat het bijna slaaptijd wordt! Dus half uur van tevoren aangeven we gaan over 30 minuten naar bed en dan iedere 10 minuten herhalen! Bij abruptheid van we gaan slapen en naar boven kan hij ook echt losgaan terwijl dit echt helpt! Wat ik ook gehoord heb is met de kookwekker werken! Eerst uitleggen dat als die afgaat het slaaptijd is! Ik ben benieuwd of het bij jullie ook wil helpen! xx Nina
Hier gaan we na het eten direct naar bed. Altijd al zo geweest, dus dat schept wel duidelijkheid. Maar ook zo'n periode gehad, maar ze was toen jonger, ik denk 20 mnd ofzo. Met 18 mnd kreeg ik haar al niet meer 's middags het bed in omdat ze maar bleef huilen en dan ook een half uur later weer keihard huilend wakker werd met een sch*thumeur. Met 20 mnd heb ik haar dus toen een uur later op bed gelegd zodat ze echt helemaal kapot was. Dan wou ze beginnen met krijsen, maar dat duurde dan 30 seconden en dan viel ze abrupt in slaap. Mijn enige tip is dus zorgen dat hij retemoe is Maar ja, dat bites ook wel weer in de namiddag hier, zo'n 'edgy' schepseltje dat overal van gaat huilen omdat ze zo moe is. Maar ik kan ook niet meer anders want slapen gaat ze gewoon echt niet meer doen 's middags. Ze wordt al boos als ik zeg dat we naar boven gaan omdat ze moe is. Nu gaat ze al om 18.30 in bed en dan is ze knock-out. Enige voordeel dus.