en nu? is het middag dutje over?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door music4life, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

mn meisje slaapt al een week niet tussen de middag!
    ze gaat liggen spelen en dan huilen
    mama kroelen ,mama kroelen

ze word sochtends om 8 uur wakker
    ze wil gewoon niet,ze rekt ook,, nog even spelen nog even dit nog even op der kamer zitten... ik ben wel van plan dit gewoon vol te houden , ik leg haar gewoon in bed,en dan zie ik het wel per dag
    maar wat denken jullie
    is het dutje over?;)

2. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Dit heeft die van mij ook af en toe wel eens (2jr 2mnd). Soms wel en soms niet slapen. Als ze niet gaat slapen dan speelt ze gewoon in bed. Dan rusten ze ook wel een beetje (ze zit dan tenminste i.p.v. rond te rennen in de woonkamer). Ach ja, het kan natuurlijk gewoon een fase zijn. Die van mij maak ik altijd wakker om half 8. Ik zou haar gewoon nog naar bed doen. Zodra die van mij begint te huilen dan weet ik dat ze echt niet naar bed wil.

3. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Hmm hier ook zo. Vanmiddag heb ik hem van ellende maar weer uit bed gehaald omdat hij bleef schreeuwen. Terwijl hij toch echt om 12uur zelf zei : mama ik wil naar bed, ik ben moe...
    En sommige dagen slaapt hij wel gewoon...

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou hier is het dutje toch echt over sinds ze een 2 jaar en 7mnd was, helaas. Ze wil echt niet. Als ik dr wel breng blijft ze krijsen en dat heb ik er niet voor over. Dan maar niet slapen.
    Sindsdien slaapt ze savonds al rond half 7 ipv 7 uur. Dus dat is dan wel weer lekker ;)

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ook hier geen middag slaapje meer:(
    Wel slaapt hij 2 dgn per week bij de gastouder een uurtje.
    Vandaag is hij op de psz geweest en ik zei wil je slapen???
    Nee mama ikke nie moe ikke wakker blijvuh.
    Helaas het is echt over hier,terwijl de andere 2 zeker nog tot hun 4e verjaardag sliepen tussen de middag.

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Mijn dochter was met ruim 2 jaar ook klaar met slapen, ze had er verder ook geen last van dus heb ik het zo gelaten, je merkt vanzelf wel als ze het niet trekt, misschien dat ze dan om de dag een middag dutje doet.

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris (bijna 2,5) gaat ook al bijna 2 weken niet meer slapen 'smiddags. Ik breng haar wel elke keer naar bed en ze ligt dan lekker 1,5 uur te kletsen en te zingen. Zo komt ze wel aan haar rust toe en ze valt heel soms nog wel in slaap. Misschien is t een fase en gaat ze weer slapen, anders pakt ze zo lekker haar rust en ik ook :)

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hier al maanden geen middagslaapje meer helaas. Tot voor kort nog wel op het kdv, maar de laatste weken zette ze 's avonds alles op stelten omdat ze helemaal niet moe was. Nu slaapt ze al een week ook niet meer op het kdv en gaat het stukken beter.

Eerder heeft ze ook al eens een paar dagen gehad dat ze niet wilde slapen, maar dan was ze de hele middag moe en lamlendig. Na een paar dagen sliep ze ineens wel weer. Gewoon goed kijken en naar je gevoel luisteren.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Die van mij slaap (2jr1mnd) slaapt al een paar maanden vaker niet dan wel overdag. Ik bekijk het per dag, vraag rond half 1 gewoon aan haar of ze naar bed wil of niet.

10. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Lastig he! Onze dochter heeft ook rond haar 2e verjaardag zo'n periode gehad, na een week was 't weer over. Nu begint ze sinds vorige week telkens weer te roepen "mama ik wil eruit". Dit doet ze zowel overdag als 's avonds. Ik roep dan hooguit 2x weltrusten, slaap lekker en binnen 5 minuten slaapt ze :). Ben ook benieuwd hoe lang ze het nog volhoudt om wel te slapen overdag.
    Succes!

Deel Deze Pagina